TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Edit: Min Supra MKIV konebil ;)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#154734  av elino

@lpher skrev:Er vanlige Eurolykter hun har kjøpt om jeg ikke tar helt feil :)
Stemmer

#154758  av @lpher

elino skrev:
Ivar skrev:Hvor mye koster det egentlig for nytt gulvteppe?
Ingen aning....sender spørsmålet videre jeg :)
I'll have a look around :)

#154759  av elino

Da er ennå en Drammenstur unnagjort... ikke fullt så tidkrevende som sist, men samme møkkaføre og utforkjøringene :?

Vegvesnets dom var grei den....på med originalfjører, ta bort/ koble fra markeringslysene bak, vises med varseltrekant og dokumentasjon på HK. Dette vises på det lokale vegvesnet.
Som jeg nevnte tidligere i tråden er ikke reg. dato oppgitt i noen av papirene mine, så bilen fikk reg. dato 1/1. Da er det bare å selge Forden og få skilter på så fort som f** :D :D :D

*Weeehi* :D
Sist redigert av elino den 06 feb 2006 22:23, redigert 3 ganger totalt.

#154760  av @lpher

elino skrev: Gleder meg som en unge til den dagen jeg kan sko om :twisted:
@lpher skrev:Jeg MÃ… ha meg 19" til sommern! :D
Nyskodd på ACR el? :wink: :D
Nahh...jeg må uansett bruke TTE 18" på bane da :wink:

#154761  av elino

@lpher skrev:
elino skrev: Gleder meg som en unge til den dagen jeg kan sko om :twisted:
@lpher skrev:Jeg MÃ… ha meg 19" til sommern! :D
Nyskodd på ACR el? :wink: :D
Nahh...jeg må uansett bruke TTE 18" på bane da :wink:
Enig der...blir dyrt å slite på 19" på bane. Bare slike etterpåkloke som Are som går på den smellen der....hehe...eller hva sier du Are? :wink:

#155428  av @lpher

elino skrev: Enig der...blir dyrt å slite på 19" på bane. Bare slike etterpåkloke som Are som går på den smellen der....hehe...eller hva sier du Are? :wink:
Hihi...NOEN må jo finne ut akkurat DET også...PMSL :D

Btw...si ifra te Are at'n burde bytte felger snart...20" TSW Catalunya tar seg MEGET pent ut på anthracit-fargede Supras...har jeg hørt! :D

Har jo en tradisjon å ta vare på her...angående det å ta over Ares gamle felger! :D

#157815  av elino

Var på etterkontroll i går.... det gikk ikke bra
Det lokale vegvesenet var ikke overbevist om at fjærene var originale. De tok bilder og brukte skyvelære for å dokumentere de fjærene som sitter der nå. Kravet var som følge: Dokumentasjon på originalfjærer med info om høyde, antall vinninger og tykkelse.....som han sa: "er bare å stikke innom Toyota så får du det der" ehh...så enkelt var det ikke...de ringte Toyota Norge men de kunne ikke hjelpe....
Så der står jeg nå :evil:
Ny visning 6 mars

Men jeg fikk plukket meg skilt :D

#157862  av jsun

Det var da voldsomt hvor vanskelig det skal være å få registrert en NA da!! Må vel snart dokumentere at bilen "faktisk" ER laget av Toyota :wink:

#157908  av elino

Mulig det løser seg for godkjenning....eller??? :?
Vegvesnet skal ta kontakt med Drammen (som har med USA import å gjøre) for å høre om jeg kan sette på godkjent senkesett med papirer for å løse problemet...får vel svar i morgen :?

Har tidligere ingen negativ erfaring med det lokale vegvesenet, men dette virket for meg litt uprofosjonelt...

Og mandag skal jeg muligens levere Forden....så her sitter jeg og Are med en nedsnødd bobil på sommerdekk på deling hehe

#158027  av elino

Statens forvirringsvesen sier jeg får godkjent med godkjent senkesett :D
Drammen sa til oss før visningen der....HELT ORIGINAL
Elverum sier godkjent senkesett....selvfølgelig

:? :? :?

Men jeg er bare glad det fikser seg så jeg får bilen på vegen :D

#158045  av @lpher

Bra! :D Da blir det hengerfeste på din og to supraer opp til ACR?!! :mrgreen:

#158055  av et_casey

Da jeg skulle faa godkjent bilen min, saa sa mannen paa biltilsynet i oslo at den ikke var godkjent i Norge. Vi kranglet i over 1 uke. samme dag som paasken begynte dro jeg ned til biltilsynet igjen og da var det en annen kar som tok saken min, da han andre dro paa ferie. Da fikk jeg skilter paa bilen etter 20min...

#158735  av arctic_celi

Er så ufattelig misunnelig!!! Fin fin bil elino!! Liker den veldig godt uten vinge jeg... er faktisk ikke så vanlig det.
Kommer ikke over dere to jeg da.. suprafamilien..
hvordan blir det når ungene kommer?
Skal de ha hver sin supra også? :) hehehe.. jeg ser det for meg.. :P

Er det lov å spørre hvor mye det kostet å kjøpe denne fra USA egentlig?
(uten toll og slikt da) (Hadde vært kjekt å vite hvor mye mer man må betale for en LHD fremfor en RHD)

#159403  av elino

arctic_celi skrev:Er så ufattelig misunnelig!!! Fin fin bil elino!! Liker den veldig godt uten vinge jeg... er faktisk ikke så vanlig det.

Takker :wink: Synes selv den er lekker uten vinge, men jeg må innrømme at jeg har vurdert TRD vinge, men jeg synes den originale passer best så vingeplanen er lagt på is
arctic_celi skrev:Kommer ikke over dere to jeg da.. suprafamilien..
:lol: Lever bare en gang vettu :wink:
arctic_celi skrev:hvordan blir det når ungene kommer?

Ja, si det du :D
arctic_celi skrev:Skal de ha hver sin supra også? :) hehehe.. jeg ser det for meg.. :P

Da er nok Supra veteran og lite interessant vil jeg tro
arctic_celi skrev:Er det lov å spørre hvor mye det kostet å kjøpe denne fra USA egentlig?
(uten toll og slikt da) (Hadde vært kjekt å vite hvor mye mer man må betale for en LHD fremfor en RHD)

Ca 85K
Sist redigert av elino den 04 mar 2006 18:20, redigert 1 gang totalt.

#159413  av hybris

Grattis med tøff bil, har ikke sett denne tråden før jeg da. Mye fine før/etter bilder også, eneste bildet jeg savnet var av deg kjeledressen og storøyde kunder som så på, det hørtes ubetalelig ut :D

To supraer i samme familie kan vel ikke være hverdagskost, eneste paret i norge tro? :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12