TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Klokke problem

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #158917  av Akopley

Klokken som er i dashbodet på celican virker ikke lengre etter jeg koblet anlegg.
Første gangen den ikke ville virke, byttet jeg mange sikringer og da lyste klokken igjen.
Jeg fortsatte da med anlegge og tenkte at "ja no kan det ikke gå mer galt med den", men så ser jeg opp og lyset i klokken var borte nok en gang.
Jeg prøvde å bytte de samme sikringene igjen (no vet jo ikke jeg hvilken sikring som er til klokken da), men klokken virker fortsatt ikke.. :cry:

Noen som vet hva jeg bør gjøre eventuelt noen som har hadd samme problem? :)

#158927  av larsst185

Sjekk Sig and radio,dome sikring og tail sikringa di.

#158928  av Akopley

hm, når du sier sig så kom jeg på at den funker heller ikke nå. Men hvor er disse sikringene da? Jeg vet ikke hva som er hva.. :?

#158933  av larsst185

om du ser opp under dashbordet på v\side så står den ved siden av clutch pedalen kan du si.Står i lokket hvilken som er til hva.

#158944  av celica1.8

på celica 94mod ++
er det ein 15A sikring som styrer: radio, sigarett tenner, klokke

den er "under" rattet.. under eit lite deksel, slik som larsst185 sa! :)

#158945  av larsst185

Ja,men før 94 så er den ikke helt på samme plassen.men i området. :)

#158983  av Akopley

Er en 93 model egentlig, bare registrert i 94..
Jeg fant en "firkant" ting under rattet, men ble usikker på om det var rett siden det var vanskelig å få løst så jeg ga det opp.
Så tok jeg ut listen på venstre siden og fant noen ledninger der, men tror heller ikke det var rett. Jeg er vist heelt på villspor jeg :?

#158988  av richeros

Grattis med ny bil og velkommen :D
Er det ikke noen ts-ogn folk i nærheten av deg da? Er ganske sikker på at vedkommende hadde stillt opp for en ts-ogn dame :wink:
Den firkanta dingsen høres ut som kan være et bra sted å begynne.

#158989  av Akopley

richeros skrev:Grattis med ny bil og velkommen :D
Er det ikke noen ts-ogn folk i nærheten av deg da? Er ganske sikker på at vedkommende hadde stillt opp for en ts-ogn dame :wink:
Den firkanta dingsen høres ut som kan være et bra sted å begynne.
Hehe, takker :P
Skal nok klare å finne den til slutt :)
Var bare så vanskelig å få firkanta dingsen løs uten å ripe/knekke plasten :? så ble litt usikker om det var rett plass osv..
Får undersøke mer i morgen, kaldt som f** ute no :)

#158995  av larsst185

Bilen din har vippelykter?ikke 4 runde?
På t18.altså den med vippelykter må du legge deg ned å kikke opp ved siden av clutchpedalen.dær er sikringsboksen.

#158997  av Akopley

larsst185 skrev:Bilen din har vippelykter?ikke 4 runde?
På t18.altså den med vippelykter må du legge deg ned å kikke opp ved siden av clutchpedalen.dær er sikringsboksen.
En ST182 ja. FÃ¥r se i morgen om jeg finner det :)

#159111  av GT_rider

Skal ligge oppunder der dasjen atmed clutchpedalen ja. Og at det er litt kav å finne de rette sikringene vet jeg..Stressa litt der eg og.. Var likosm så dårlig med forklaringer i instruksjonsboka syns eg. Kor de forskjellige sikringsboksene var, og hva de forskjellige inneholdt.

Satser på at du finner ut av det :)

#159649  av Akopley

hihi jeg fant jeg fant :D Klokken min <3