TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• gze fjusking

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #158777  av doffy

Har et lite problem på 4agze'en min, når jeg f. eks ligger på 2000 omdreininger på 3. gir og flater pedalen får jeg trykk og alt, men det virker som om den kutter tenningen eller noe av og til, en slags rykking opp til 4000 omdreininger, men derfra går den helt som den skal. nå har jeg ikke engang åpnet panseret for å sjekke plugger eller noe som helst da, men noen som har noen forslag?

Er og vanvittig sur når motoren netopp er startet, må ha et par pådrag før den går skikkelig, nå tenker jeg ikke på den vanlige over 5500 på de motorne, men det virker som om den feiltenner totalt v. de første pådragene.
 #158779  av sindrejl

doffy skrev:Har et lite problem på 4agze'en min, når jeg f. eks ligger på 2000 omdreininger på 3. gir og flater pedalen får jeg trykk og alt, men det virker som om den kutter tenningen eller noe av og til, en slags rykking opp til 4000 omdreininger, men derfra går den helt som den skal. nå har jeg ikke engang åpnet panseret for å sjekke plugger eller noe som helst da, men noen som har noen forslag?

Er og vanvittig sur når motoren netopp er startet, må ha et par pådrag før den går skikkelig, nå tenker jeg ikke på den vanlige over 5500 på de motorne, men det virker som om den feiltenner totalt v. de første pådragene.
kan være kaldstart systemet som ikke helt er på nett.. autochoke hele tiden inne eller lignende.. merker du fort om bilen bruker MYE bensin. Ellers kan det godt være pluggene.. utrolig vanlig pluggfeil iaff :)
 #158781  av doffy

sindrejl skrev:
doffy skrev:Har et lite problem på 4agze'en min, når jeg f. eks ligger på 2000 omdreininger på 3. gir og flater pedalen får jeg trykk og alt, men det virker som om den kutter tenningen eller noe av og til, en slags rykking opp til 4000 omdreininger, men derfra går den helt som den skal. nå har jeg ikke engang åpnet panseret for å sjekke plugger eller noe som helst da, men noen som har noen forslag?

kan være kaldstart systemet som ikke helt er på nett.. autochoke hele tiden inne eller lignende.. merker du fort om bilen bruker MYE bensin. Ellers kan det godt være pluggene.. utrolig vanlig pluggfeil iaff :)

Ja, det kommer seg vanligvis når den er varm og har fått noen pådrag.. da oppfører den seg helt fin, men den fjuskingen opp til 4000 er alltid der.. får vel dra meg ut i kulden en dag og sjekke pluggene for å begynne ett sted.. ;)

#158792  av Henrik

Kan jo hende det er kommet seg noe fukt inn i fordelerlokket også.

Det kan jo resultere i fusking av dimensjoner... :?

#158794  av doffy

Henrik skrev:Kan jo hende det er kommet seg noe fukt inn i fordelerlokket også.

Det kan jo resultere i fusking av dimensjoner... :?
Har elektronisk tenning, ingen fordelerlokk, men takk for forslaget uansett :D

#158799  av lasserj

er det t-vis på den?

#158801  av doffy

lasserj skrev:er det t-vis på den?

vel... :oops: si det du :lol:

#158856  av Morten

doffy skrev:
lasserj skrev:er det t-vis på den?

vel... :oops: si det du :lol:
Nei, ikke TVIS på den :wink:

#158979  av Henrik

Oops.. 8)

My bad...

#159652  av RejecteD

Gamle Corolla'n min fjuska veldig like før jeg solgte den, det jeg gjorde var å bytte plugger, pluggledninger og fordelingslokk. Det gjorde susen. Du får det for en billig penge på biltema.

Men kan jo seff være noe annet.