TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• suben "vrenges" trenger hjelp

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo

#159736  av soltec

står i papirene til subben min at anbefalt kasse volum er 24-30 liter for optimal. eg har ts-w306DVC som er så og si identisk.

http://www.pioneer.no/no/product_detail ... id=430-467

Recommended sealed enclosure (Litres) 24 - 49.6

#159743  av @lpher

soltec skrev:
Recommended sealed enclosure (Litres) 24 - 49.6
Jeez.... :D Er ganske optimistiske med volumet pioneer gitt :D

#159888  av Gt-4-Ever

så konklusjon er at hvis jeg bygger en trykkammerkasse på 30 liter så kan jeg spille ganske mange forskjellige typer 12" suber? Vurdere å bytte elementet snart, men skal bygge ny kasse først som jeg kan ha klar til det elementet jeg evt. bytter til.

#159918  av Gt-4-Ever

Jeg bor på en møkkaplass, ingen som hadde mdf.plater, de hadde knapt hørt om det. Skal til den eneste møbelsnekkeren i området i morgen, med kassemålene har hørt at mdf blir brukt til møbler, så han er nødt til å ha det.
Skal få vedkommende til å kutte platene til meg slik at det blir gjort ordentlig. Har ikke bra nok utstyr til å gjøre det "perfekt" selv. :(

Det ble tilslutt bestemt at det blir en 32-34 liters kasse som skal se noe slikt ut som på bildet.

#161642  av Gt-4-Ever

Skjer lite på bilstereosiden for tida. Bilen skal påmonteres spoiler, pioneerspiller er kjøpt og kasse skal bygges til suben, men nå er lønninga fra
10 mars oppbrukt :shock: :(

#161646  av sleeper

Gt-4-Ever skrev:Skjer lite på bilstereosiden for tida. Bilen skal påmonteres spoiler, pioneerspiller er kjøpt og kasse skal bygges til suben, men nå er lønninga fra
10 mars oppbrukt :shock: :(
blir spagetti og nudler på deg en stund fremover da... :wink:

#161746  av Gt-4-Ever

blir nok det ja..........

P

#161881  av proson

Hadde samme problem på samme sub selv, kassevolum 45 liter, byttet til en kraftigere forsterker, og lyden ble perfekt! :wink:

#161922  av Gt-4-Ever

skal prøve med mindre kasse først. og ikke minst en 110% tett en. Er det fortsatt dårlig, så skal jeg ha ny sub. Blir vel en focal til rundt 3000,- (13")