Man vil jo uansett gå litt fet når man har en som resirkulerer/dumper 50/50..
Men det vil fungere, jeg kjørte med HKS SSQV dumpventil en periode på min forige 2. gen Turbo motor. Dette går fint så lenge du har orginal eksos og katalysator.
Problemet kommer når du fjerner katalysatorene og setter på custom eksos og downpipe. Da vil du få en svart sky av røyk bak deg hver gang du slipper gassen. Og det ser jo ikke så veldig kult ut

(grunnen til at jeg bytta tilbake til den orginale resirkulerende.
Noen andre negative sider med bov på 2. gen er jo:
1. Man bruker mer bensin..
2. Nedsoting av motoren.
3. motor vil ha en tendens til å kvæle seg tidvis.
F.eks om man på tomgang ruser motoren opp på 5000 omdreininger og slipper gassen. Da vil den ekstra bensinen føre til at motoren kvæler seg med mindre man gir litt gass for å hindre turtallet i å falle for lavt.
Dette kan jo også forekomme mens du kjører, om du trykker inn chlutchen etter at du slipper gassen, f.eks når du skal skifte gir.
alt dette pga at en uorginal bov påvirker A/F forholdet til motoren uten at ECU vet om det..