TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte i mk1...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #15950  av Amund

har nå fått et tilbud på ny motor til bilen min, en 3sgte med 3sge girkasse. sitter her og lurer på om det er et smart å putte en slik en i bilen min... ikke med tanke på eventuelle fartsbøter, og snurringer, men med tanke på praktiske ting. at den går nedi er i grunn greit, men om det vil fungere skikkelig er en annen ting..

hadde vert litt artigt dersom noen hadde hatt meninger om og rundt dette, da jeg er litt i tvil om dette er noe for meg. godkjenning skal, i følge toyparts, vere muligt. for biltilsynet her i bergen er, som kjent, meget aktive for tiden...

#15955  av Christian

Hadde nok vært rått med en slik i mk1, men ikke bruk 3sge kassa.
Den tar kvelden fort med såpass effekt :)

#15963  av bose

Er ikke C52 kassa ganske solid da?mener å ha lest at den tåler 300hk.Kan være jeg ta feil...

#15965  av Amund

Christian skrev:Hadde nok vært rått med en slik i mk1, men ikke bruk 3sge kassa.
dette er utgaven med 204 hk, og det sies at 3sge kassa henger med til 250hk?

#15976  av TOYPARTS

Amund skrev:
Christian skrev:Hadde nok vært rått med en slik i mk1, men ikke bruk 3sge kassa.
dette er utgaven med 204 hk, og det sies at 3sge kassa henger med til 250hk?
:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

#15994  av Amund

noe sånt ja.. :twisted:

#15997  av Amund

den sida der er gammelt nytt... Dette er med andre ord ikke en ide jeg fikk for 5 minutter siden. har funnet 3-4 andre sider med masse info/bilder også..:wink:

og det må nok kanskje sjekkes med biltilsynet også ja...

#16001  av Mr2 Mk2

dette så jo ganske gromt ut da!!
Vedlegg
turbo135.jpg
turbo135.jpg (33.46 kiB) Vist 3619 ganger

#16002  av MRQuoc

akkurat der så det trangt ut.. hvor varmen ledes kan ikke jeg se.. :shock:

kanskje han kjører uten lokket?!

#16008  av Christian

Javel, gir meg jeg... :wink:
Men regner jo med at det er en grunn til at 3sgte blir levert med sterkere kasse....?

#16011  av TOYPARTS

og det må nok kanskje sjekkes med biltilsynet også ja...[/quote]

Det er ingen problem, men du må betale avgift for de 400ccm ekstra, men hk skal vi beholde originalt 8) 8)

MVH Erik

#16012  av Amund

er alltid en grunn...

trangt blir det! Men det går! :twisted:

time will show....

#16016  av Amund

TOYPARTS skrev:Det er ingen problem, men du må betale avgift for de 400ccm ekstra, men hk skal vi beholde originalt 8) 8)

MVH Erik
det blir 4381,05 dersom det skjer i år, og 2628,03 dersom jeg venter til over nyttår.

#16026  av CelicaTurbo

hm, jeg husker også en gang hvor dette ble diskutert på en britisk liste og en new zealander informerte om hva han hadde gjort, han rådet mot bruken av GE-kasser pga at han hadde gått gjennom to av dem på mindre enn ett år, men på den annen side vet jeg ikke hvilken effekt han kjørte. Holder du GTE-motoren ganske orginal går det nok flott, men trimmer du noe så bør du undersøke med en turbokasse, de koster vel egentlig ikke allverden og om jeg forstod deg rett er prisen på hele motoren ganske så billig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7