TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremser / lukter brent

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#160147  av Sven

Hadde selv samme problem for noen uker siden. Var ene stempelet som gikk veldig tregt, når det gikk i det hele tatt.
Kjøpte honingsverktøy på biltema til 40,- hona sylindrene og pussa litt med fint slipepapir på stemplene så ble det bra igjen.
Kjøpte ikke rep. sett. Hvis gummipakningene er fine og du ikke ødlegger de så trenger man ikke det.

#160196  av Fantare

Må jeg av med kalipteren eller kan jeg gjøre som bak (vet ikke om det er samme system bak og frem) at jeg skrur ut en skrue og løfter opp kaliptern :?:

Takker for mange brae svar foresten :wink:

#160281  av Fantare

Har forsjatt ikke tatt av kalipteren, men KAN det bare være at bremseklossen synger på sitt siste værs. Eller at det har kommet noe imellom bremseklossen og bremseskiva :?:

#160294  av Sven

Det som hadde skjedd med min var at bremseklossene var nesten helt nedslitt. Dermed sto stemplene på calipern nesten helt ute, og ville ikke inn så lett. Må ta av caliperen, men det er ikke noe problem. Bare å skru av begge gliderne.

#160358  av jonny on the spot

Et enkelt inngrep vil jeg si, du skal faktisk være innkompetent almenSLAVE hvis du ikke klarer det :lol:

#160359  av Fantare

Så litt på det nå. Skrudde av dekket, men tok ikke av kalipteren. Fant ikke ut en dritt egentlig annet enn at jeg trur det er bremseskiven på innsiden som sitter helt inn til bremseskiva, men det er jo så sinnsykt kaldt ute at jeg gidda ikke og se mere på det :?
Skulle hatt en garasjeplass og hold på i :(

#160370  av adrian

jeg har funnet ut hva problemet er med mine bremser. bremseklossene er veldig slitt og hånbrekkvaieren var fråsen. helddig vis fant jeg nye bremseklosser i bagasjerommet mitt. det må være den forige eieren som hadde kjøpt dem, flaks der :D . men har enda ikke skiftet dem da!

#160373  av Fantare

Har en liten tanke på at det er det til meg og.. Håndbrekk vajerene er netopp skiftet så brekket funker finfint 8)