TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• montering av hks ssqv

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #158860  av funkyfung

har bestilt meg hks ssqv(universal) og lurer på hvordan dere som har denne har montert dn??fint med bilder osv også

mvh ole m

#158890  av Master

har bare montert mine med medfølgende adapter som passer rett på original IC rør.

Vil anbefale deg å skaffe et sånt adapter om du etterhvert finner ut at du vil bytte tilbake til den originale eller noe. Litt kjipt å ha sveisa fast noe flens da...

#158902  av chris

Master skrev:har bare montert mine med medfølgende adapter som passer rett på original IC rør.

Vil anbefale deg å skaffe et sånt adapter om du etterhvert finner ut at du vil bytte tilbake til den originale eller noe. Litt kjipt å ha sveisa fast noe flens da...
Jepp, samme her :)

#159951  av funkyfung

fikk montert den nye dompen idag, ble veldi fornøyd med den...sinnsykt morsom lyd av denne typen..hehe
ble litt plaget med dompen først da den faktisk ikke var tett, men etter demontering og en del flytende pakning så ble det i orden :D
så no blir det en del høut bensinforbruk til jeg begyner å bli vant og "lei" av lyden.. :twisted:

#160455  av chris

funkyfung skrev:fikk montert den nye dompen idag, ble veldi fornøyd med den...sinnsykt morsom lyd av denne typen..hehe
ble litt plaget med dompen først da den faktisk ikke var tett, men etter demontering og en del flytende pakning så ble det i orden :D
så no blir det en del høut bensinforbruk til jeg begyner å bli vant og "lei" av lyden.. :twisted:
Ikke sats på det.. jeg har hatt den i et halvår, og jeg liker den bare bedre og bedre :D

#160478  av Master

chris skrev:
funkyfung skrev:fikk montert den nye dompen idag, ble veldi fornøyd med den...sinnsykt morsom lyd av denne typen..hehe
Ikke sats på det.. jeg har hatt den i et halvår, og jeg liker den bare bedre og bedre :D
men du har 3.gen med MAP.. urettferdig!! :evil:

#160485  av FireWalk

Master skrev:
chris skrev:
men du har 3.gen med MAP.. urettferdig!! :evil:
du får "adoptere" prosjektet mitt når det er ferdig "designet" :-) Får meg Datasprut til rundt 8000 inkludert mapping, div sensorer osv. +ekstra for wideband sensor og datamodul, knock modul, div releer, sikringer osv om man vil ha det. :-)

Er ikke ferdig enda da, men det ser veldig lovende ut, og om det blir suksess (noe jeg er sikker på det blir) så er det jo en smal sak å designe et tilsvarende. Noen må jo gå forran å forsøke noe nytt..

Så da blir det slutt på alt som heter luftmengdemåler! ;)

#160491  av Master

Blir interessant å lese om det når du er ferdig og bilen er på veien! :D keep us posted

#160585  av cameleon

Har montert HKS sin jeg også, men den adapteren på røret, altså den lille pluggen du skal tette igjen med, passa ikke for fem flate øre til meg. måtte dremle rundt i gummien for å få den jevn samt at den skulle passe. kjedelig arbeid. blæææh hehe...