TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Felger til Corollaen min?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #160564  av CreeVal

Hei sann :)
Lurer på hvor store felger jeg kan få på min Toyota Corolla E10 95 Mod. uten å måtte modifisere?
Jeg har for øyeblikket bare stål.
Sjefen min har 4x OZ felger liggende, disse er da 15"... Andre mål har jeg desverre ikke tilgjengelig for øyeblikket.

Så, hvor store felger kan jeg få presset på konebilen min? :P

På forhånd takk.

#160653  av lasserj

kansje 17" men 16" går helt fint

#160667  av CreeVal

Snakket nettopp med onkelen min på telefonen, han mente at dersom prisen var grei på de 15" felgene fra jobb, så burde jeg gå for dem...
Men en oppgradering fra 13" til 15" Alu er jo ikke galt da :D

Takker for svar :)

#160709  av lasserj

tja 16" koster jo ca rundt 500kr felg, og dekk prisen er heller ikke ille komtra 15!

#160722  av Rollaole

På min så har jeg 205/40-17" på orginale støtdempere og fjærer.
Det skraper med 3 i bilen, så jeg skal valse hjulbuer bak og få meg nye støtdempere og fjærer.. Men går helt fint med 17" hvis du "oppgraderer" litt.

Men blir J*vla fin med 15" også.. blir sånn clean og ryddig, ikke sånn voldsomme hjul.. hehe men du må ha noen dorull dekk da, sikkelig breie 15" er Tøft!! :twisted:

#161051  av CreeVal

De er temmelig breie de vi har på stasjonen, så det blir nok fet :)

La på noe setetrekk i går, men det er jo sånn crap biltema greier... Det får dog holde intill videre... (Fikk de i gave :P )

#161066  av |plumbo

min har 18 men det modifiseres litt for at det skal passe
Vedlegg
Bilde068.jpg
Bilde068.jpg (31.49 kiB) Vist 1126 ganger

#161070  av CreeVal

Utrolig fet!
Hva har du modifisert for å få plass til dem?
(Sånn i tilfelle jeg skulle finne på å kjøpe noe så ekstremt rått selv...)

#161129  av lexusmann

Rollaole skrev:På min så har jeg 205/40-17" på orginale støtdempere og fjærer.
Det skraper med 3 i bilen, så jeg skal valse hjulbuer bak og få meg nye støtdempere og fjærer.. Men går helt fint med 17" hvis du "oppgraderer" litt.

Men blir J*vla fin med 15" også.. blir sånn clean og ryddig, ikke sånn voldsomme hjul.. hehe men du må ha noen dorull dekk da, sikkelig breie 15" er Tøft!! :twisted:
Skal du låne valse da? I tilfelle hvor hen? Kunne også tenkt meg det... har samma dimensjonen...hadde tenkt på å kappe litt av "innbrettet" på skjermen, if you know what I mean!
Men det er kanskje ikke så bra, hehe... :lol:

#161194  av |plumbo

bak blir det vel at jeg skjerer av den ekstra kanten som går inn i hjul bua.
deretter sveiser jeg sammen inner skjern om bak skjerm igjen og lakkerer

foran blir det enten valsing eller rett og slett og bygge ut fram skjermen ved og ta av en hjul bue fra en anna skjerm og sveise på .
( kjører med 215 bak så det blir en lten spaser som må til etter hvert når jeg får på senke settet

vil helst valse :D *hint hint*

#161496  av CreeVal

Han skulle ha 3000,- for 4 felger, altså 750 pr. felg...
SÃ¥ kommer dekk i tillegg.
Jeg vet ikke, men det hørtes liksom litt mye ut.

Noe sted jeg kan få tak i noe billigere(og kanskje større?).

#161568  av CreeVal

Får kontakte Sharif da... For det var jo billig for 17"... Så jeg regner jo med at 16" ikke blir så alt får dyrt...
(Vil helst unngå å valse, da jeg er litt usikker på hvordan det gjøres..)

#161586  av Speeder

CreeVal skrev:Får kontakte Sharif da... For det var jo billig for 17"... Så jeg regner jo med at 16" ikke blir så alt får dyrt...
(Vil helst unngå å valse, da jeg er litt usikker på hvordan det gjøres..)
Hva med felgene som 'hybris' her på forumet selge? sitter må mr2 mk3 , det er vel samme boltsirkel?

#161765  av CreeVal

De var fete, men ikke helt det jeg var ute etter... Må snakke med Sharif først uansett...