TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• spørsmÃ¥l om hifi!

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #160526  av oleb

Vet at dette ikke hører helt hjemme i et forum for bilstereo, men jeg prøver meg likevel! :) Håper på å få hjelp fra stereoguruene her på forumet!

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg et billig, men greit stereoanlegg. Anlegget skal i hovedsak brukes til musikk, men jeg lider litt under valgets kval.

Har funnet to tilbud som jeg sliter med å velge mellom.

- Det ene tilbudet er en proson hjemmekinopakke med 4 satelitter, 1 senterhøyttaler og en aktiv 10" sub som drives av en Proson RV2300DTS reciever.

- Det andre er et sett med proson lubra 804-høyttalere som drives av en proton am20 350w stereoforsterker.

Begge tilbudene ligger i samme prisklasse.

Hva vil være best for meg? Jeg vil gå for det tilbudet som gir meg den beste lydopplevelsen når jeg spiller musikk. Derfor er jeg veldig usikker på den hjemmekinopakken, kan du få like bra lyd i en bra hjemmekinopakke som i et ok stereooppsett? Er ikke ute etter ristende bass (ikke dunk-dunk-musikk her i gården!), men noe med bra trøkk og en klar og fyldig lyd.

Hva bør jeg velge?

hjelp!
:shock:

#160542  av 2000celica

Har du sjans til å lytte på begge oppsetta?
- I så tilfelle tar du med deg favoritt musikken din til butikken, og lytter.
Du velger det du synes høres best ut.
Uten å kjenne disse oppsetta, vil jeg tro at stereo oppsettet er av bedre kvalitet lydmessig.
:wink:

#160543  av oleb

Problemet er at jeg ikke har mulighet til å få hørt noen av anleggene.
Heller egentlig mest mot stereooppsettet, da jeg innbiller meg at "billig" hjemmekino kanskje ikke funker så bra til musikk?

#160544  av oleb

Noen som kan gi meg noe info om denne forsterkeren, finner ikke en eneste ting om den når jeg googler.

Er TDL et bra høyttalermerke?

#160566  av @lpher

..og smertegrensa i pris går..hvor? :D

#160572  av oleb

@lpher skrev:..og smertegrensa i pris går..hvor? :D
Smertegrensa er på 4000kr.
Kom med en anbefaling, eller kom med et tilbud @lpher, jeg vet at du er mannen til å hjelpe meg ut av denne krisen. Men hjelp meg fort! Jeg er ute etter bass og trøkk på vanlige rockelåter!

#160578  av oleb

@lpher, vær rask. Du er redninga mi i denne situasjonen!

#160596  av @lpher

Fullt oppsett til den prisen er jeg faktisk ikke helt sikker på hva jeg ville valgt :wink:

Vi hadde ett rimelig tøft (surround)høytalersett som spilte bra og kosta "next to nothing" for e tid tilbake...men jeg får ikke tak i det lengre...en kompis av meg som kjøte ett slikt sett...og DET settet får ihvertfall kjørt seg! :D

Foresten...har du hørt med gutta på avforum.no?

#160601  av oleb

@lpher skrev:Fullt oppsett til den prisen er jeg faktisk ikke helt sikker på hva jeg ville valgt :wink:

Vi hadde ett rimelig tøft (surround)høytalersett som spilte bra og kosta "next to nothing" for e tid tilbake...men jeg får ikke tak i det lengre...en kompis av meg som kjøte ett slikt sett...og DET settet får ihvertfall kjørt seg! :D

Foresten...har du hørt med gutta på avforum.no?
heh, artig at jeg klarte å sette deg fast da! ;)

Får slenge inn en post på avforum.no

#160625  av @lpher

oleb skrev:
heh, artig at jeg klarte å sette deg fast da! ;)

Får slenge inn en post på avforum.no
LOL :D Har litt begrensa utvalg i hjemmehifi vi...dessverre :)

#160642  av 2000celica

Kjøp deg Dette og du har 500 igjen .... :wink:
Vedlegg
Denon.jpg
Denon.jpg (9.94 kiB) Vist 1871 ganger

#160696  av @lpher

Har ADSKILLIG mer tro på den pakken dær enn Proson! :D

#160781  av oleb

Tok sjansen på det stereooppsettet. Blir sendt i morgen, går bare og håper på at lyden er "tilfredsstillende". ;)

#160793  av MacGyver

Denon svikter sjeldent så tror ikke du blir skuffet over dette :)
(har Denon og Dali selv, og klager ikke på dette )

Så får du heller oppgradere til surond den dagen økonomien tilater det da :)
Husk att film kan i mangen tilfeller låte bedre på ett stereo anlegg enn ett surond annlegg til samme prisen,,

#160802  av oleb

MacGyver skrev:Denon svikter sjeldent så tror ikke du blir skuffet over dette :)
(har Denon og Dali selv, og klager ikke på dette )

Så får du heller oppgradere til surond den dagen økonomien tilater det da :)
Husk att film kan i mangen tilfeller låte bedre på ett stereo anlegg enn ett surond annlegg til samme prisen,,
Tror du misforsto meg litt, det er ikke denonanlegget jeg har kjøpt, det er det prosonanlegget. Hadde allerede slått til på det før jeg leste 2000celicas anbefaling! ;)