TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 4age 20V trottle bodies for 16V 4age (trenger svar fort)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #160514  av sigheri
 
Ble ikke helt klok når jeg leste der....

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/THROTTLE ... 9329QQrdZ1

Hvordan blir tilkoblingen mot ECU med dette oppsettet? siden vanlig 4age ikke har MAP føler men LMM....
 #160632  av Morten
 
sigheri skrev:Hvordan blir tilkoblingen mot ECU med dette oppsettet? siden vanlig 4age ikke har MAP føler men LMM....
Med LMM må du nesten ha et plenumskammer over, og rørgang som vanlig til LMM og luftfilter. Enklere å få til det enn med et MAP basert system, men bakdelen er jo at du fjerner mesteparten av den tøffe lyden som ITB'er gir da... :wink:

Var jo psychedelisk billig så langt da... nesten så jeg fikk lyst å by selv (men får vel ikke være så slem da :lol: )

 #160646  av sigheri
 
Fant info gjennom de australske forumene, Så jeg skal prøve. -hvis prisen blir rett.....

Han kunne sende til norge :wink:

 #160820  av sleeper
 
bør vel gå fint og bruke org ecu med de vel,
er vel bare og bruke den org gass spjeld sensoren på de spjelda...(sikkert en måte og få det til på!)

 #160824  av sigheri
 
Hvilken ECU anbefaler du da?

(Leste om at det gikk bra med orginal ecu....)

 #161013  av David
 
jeg annbefaler electromotive eller no annet sprut som har støtte for toyota dli pisset,
megasquirt er billig og funker sikkert til ditt bruk, men ikke til mitt fordi:

jeg vil ha sprut som styrer tenning
megasquirt funker med EDIS-4, men edis4 suger, funker bl.a dårlig over 8k rpm
toyota dli ifra gze funker ikke/dårlig med megasquirt
jeg gidder ikke bruke fordeler
jeg vil ha sekvensiell innsprøytning, noe megasquirt ikke er god for på 4takts motorer
samt at det er alt for få tabeller til bruk i en motor med et arbeidsregister på over 6k rpm


når det gjelder standard ecu med 20v innsug så får du det sikkert til å funke, men jeg tviler sterkt på at det er no vits i å gjøre det..

samt at du skal bruke endel penger på en 16v 4age før du har bruk for 4 throttle bodyes..
jeg har 170hk og kjører med standard innsug og ecu
( ecu'n er modda )
hvis jeg skulle ha henta no mer hk hadde helt klart trengt ett slikt innsug..
men du kommer neppe til å ha no mer enn 80-100hk på bakhjula med 4age'n din så jeg tror jeg heller ville ha spart penga og kjøpt meg no mer fornuftig..


men de throttlebodyes'ene der er ifra ae101, dvs AFM
og antar 16v 4age'n din er MAP siden flesteparten her i landet er det
det løses enkelt ved bruk av en vakuum boks, eller noe i den duren der
ser ut som det følger med også..