TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 3sgte i mk1...

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#16034  av MR2turbo

Det kan være at jeg finner ut at jeg vil selge den ene E153 (3sgte, mr2) girkassa mi etterhvert.... ;) Må bare se hvordan den nye funker... :)

Ellers så tror jeg at det skal gå bra sånn rent praktisk å få motoren inn i bilen.. Om du rensker ut alt som er der nå og begynner å bygge fra bunn av, så løser jo stort sett ting seg underveis, når problemene oppstår... :)

om du i tillegg ofrer litt av bagasjerommet bør det jo være god nok plass til alt og..

#16068  av Amund

du må gi en lyd dersom du bestemmer deg for å selge da!
for ellers må jeg kjøre med speilvendt giring, (kassa er fra framhjulstrekk dersom jeg forstod rett...)

bagasjerommet bak vil jeg i vert fall prøve å holde som det er. har jo forsterkeren der... Men batteri må flyttes fram. plassering av ladeluftkjøler blir jo også en utfordring..

#16069  av MR2turbo

Skal gi lyd jeg :)

#16080  av Mr2 Mk2

Amund skrev:det blir 4381,05 dersom det skjer i år, og 2628,03 dersom jeg venter til over nyttår.
det skader vel ikke å vente til dess,sesongen er jo straks over og da kan du skru i vinter..Hehe tør ikke tenke på hvordan den blir å kjøære på vinterføre,med den nye motoren :twisted:

#16088  av Amund

har ingen tanker om hvordan den blir på vinterføre. :wink:

største minuset er vel i grunn at jeg må klare meg uten bil en stund.. og det er ikke så lett her ute på landet...

#16094  av mk1 black limited

Lurer på hvor mye den nye motoren påvirker kjøreegenskapene, jeg... Noen som vet hva forskjellen blir i vekt? Regner med at det må andre fjærer (og støtdempere?) på også?

#16095  av Mr2 Mk2

Amund skrev: største minuset er vel i grunn at jeg må klare meg uten bil en stund.. og det er ikke så lett her ute på landet...
har du ikke flere bilder da?
Hvor lang tid regner du med det vil ta fra du har motoren da?

#16096  av Amund

mk1 black limited skrev:Lurer på hvor mye den nye motoren påvirker kjøreegenskapene, jeg... Noen som vet hva forskjellen blir i vekt? Regner med at det må andre fjærer (og støtdempere?) på også?
den er i vert fall 50 kg tyngre enn den gamle, mener jeg å ha lest. så det er nok muligt bilen blir mere understyrt, men kommer nok til å beholde fjærer og dempere "orginalt". Dersom dette blir aktuelt selfølgeligt..

#16342  av chris

Amund skrev:.... Men batteri må flyttes fram.
Er batteriet bak på mk1 ?

#16352  av Amund

i motor rommet ja..

blir ikke mye plass til slikt der... :wink:

#16370  av chris

Amund skrev:i motor rommet ja..

blir ikke mye plass til slikt der... :wink:
Okay, da lærte jeg noe nytt i dag også. på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)

#16375  av Mr2 Mk2

chris skrev: på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)
jøss der lærte JEG noe nytt :shock: Bedre vektfordeling også da? :wink:

#16392  av chris

jostein skrev:
chris skrev: på mk2 står batteriet tørt og fint foran under panseret (og av samme grunn har jeg forsterkeren foran også, og ikke i bagasjerommet bak)
jøss der lærte JEG noe nytt :shock: Bedre vektfordeling også da? :wink:
Hehe ;) En anelse kanskje :D

Men nå skjønner jeg bedre hvordan Amund kan ha forsterkeren i bagasjerommet. Jeg bare tenkte med gru på hvordan det ville være å strekke strømkabler fra batteriet foran, gjennom kupèen, gjennom motorrommet, til forsterkeren bak, og så høyttalerkabler samme veien tilbake igjen. ;)

#16482  av Bjørn MK1

I min søken etter fler krefter i MK1`en, tenker da på å sette inn en 4A-GZE, ringte jeg biltils. for å sjekke. De sa at det ikke var no problem i det hele tatt så lenge jeg hadde dokumentasjon fra TOYOTA på at motor bytte var greit for dem. Så ringte jeg TOYOTA, hvor de sa at slik dokumentasjon kunne de ikke gi, pga at MR2MK1 ikke var typegodkjent med sc motoren i Norge. Trist. Synes også å huske å ha lest om en som faktisk er godkjent, men der måtte det svenske biltilsynet inn i bildet for at alt skulle gå i orden.

Jeg lurer derfor fælt på hvordan man kan klemme nedi 3sgte og få det godkjent? Som TOYSPORT påstår?

#16483  av chris

Bjørn MK1 skrev:I min søken etter fler krefter i MK1`en, tenker da på å sette inn en 4A-GZE, ringte jeg biltils. for å sjekke. De sa at det ikke var no problem i det hele tatt så lenge jeg hadde .... osv
Da spør jeg, hvorfor få deg godkjent at all? Biltilsynet vil jo ikke legge seg borti bilen din, så lenge du får en kompis eller noe til å eu-godkjenne den ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7