TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla t-sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#161222  av sleeper

hm... det var ikke motstand i motoren og de greier ikke finne ut av hva som er feil??????????????

#161240  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:var en del skeivt også det der, burde forhandler klare å fiske opp i, når du betaler såpass så bør det passe rett på :wink:

Blei henta av viking i går, full stopp, kjørte ikke hardt en gang :evil:

Var det forresten no effekt forskjell med denna potta? og åssen var lyden i forhold? :wink:
Ja, lyden ble mye rundere. Mer sports bil lyd. Men effekten er jeg usikker på. Tror ikke den gir mye hvis den gir noe i det hele tatt.

Men over til et annet intresangt tema, setene. Jeg har de svarte setene, der går sømmen i sete opp. Ser jo ikke pent ut. Jeg har handlet bilen brukt gjennom Toyota forhandler og har garanti på 2 år eller 30 000 km.

Vil dette dekkes av garantien?

#161307  av gnmfr

Det er et ekstremt kjent problem så ville ihvertfall spurt der ute... De setene er ikke litt gode en gang :lol: mora mi sin ser sliten ut innvendig selv om den er helt nyvaska... Blir sjoller bare det kommer vann, så forresten at baksetet hadde gått opp litt i noen av sømmane i sta... Baksetet er omtrent ikke brukt, blir bare brukt til og fra jobb så det er vel en gang i halv året at noen sitter der... Ville spurt når du spør om den tte-eksosen :wink:

Sleeper: Virker ikke som om det var kompresjon ihvertfall, gikk utrolig fort rundt uten at startern sleit litt en gang, du har sikkert hørt lyden før så slipper vel å forklare :P Var ingen feilmeldinger på den på den data greia, og de ser ikke no feil hittil... Helt utroli at de ikke klarer å finne ut problemet på en hel dag, skuffans... Erfaringa deres på denne motoren er omtrent lik null, ikke bra :lol: Hadde heller ingen leiebiler inne som jeg kunne låne i perioden så må ta BUSSEN, ekstremt vanskelig å finne på no annet enn skole da så lenge siste bussen hjem til meg går klokka 3 :lol: Må nok finne fram moppa igjen hvis de ikke får litt fortgang på det her, helg om bare to dager også :cry:

#161310  av sleeper

trur nok du kan se LAAAAAAAAAAAAAAAANGT etter og få bilen til helga ja! :wink:

merklig at de ikke finner feilen fort?? hvis det ikke er motstand i motoren i det hele tatt så er det strengt tatt ikke så veldig mange ting det kan være... (ingen komp i motoren!)

#161334  av Corolla T Sport

Utrolig kipt for deg!!! :evil: Hadde blitt skikkelig sur hvis det hadde vært meg..

Mvh

Maarten

#161377  av Corolla T Sport

Nå har jeg et spørsmål til alle der ute som har greie på turbo. Jeg lurte på å innstalere det i min Corolla T sport. Må jeg bygge om noe i motoren for at dette skal fungere, eventuelt anbefalinger på hvilken turbo jeg trenger til bilen min. (merke osv)

Takker for alle svar!

Mvh

M

#161378  av sleeper

er dette samme motor som sitter i celica t-sport??

hvis det er det så hør om det på noen av de amrikanske forumene... der vat jeg det er mange som har turbokonvertert denne motoren, og de kan sikkert hjelpe deg!

#161386  av Corolla T Sport

Ja, det er nøyaktig samme motor som i en Celica T sport. Lettere å skjønne når det er på norsk, veldig mange utrykk osv som kanskje ikke er lett å skjønne for en som ikke er mekaniker på de utlandske sidene.

#161390  av gnmfr

Corolla T Sport skrev:Ja, det er nøyaktig samme motor som i en Celica T sport. Lettere å skjønne når det er på norsk, veldig mange utrykk osv som kanskje ikke er lett å skjønne for en som ikke er mekaniker på de utlandske sidene.
Helt enig med deg der :wink: har ekstremt lyst på turbo i min også, hadde dratt litt på lavere turtall og sånt, pluss en go del mer hester :D Eksosen må nok tilpasses litt (men det veit du vel), og ved innsuget... Men sånn ellers så veit jeg ikek hva som trengs... Trur kanskje at du ikke trenger så mye annet... Kan bli dyrt hvis du må bytte stempeler og sånt :lol:

Noen som har link til et amrikansk forum?

Eneste som stopper meg for å sette på turbo er at jeg for eksempel sånn som på tirsdan ikke hadde fått gratis hjelp, hadde blitt så sinsykt dyrt hvis det her hadde skjedd uten garantier og sånt i behold...

Har fått låne bil nå, har ikke sett den enda så veit ikke hvordan den er, men trur det er en sliten corolla som vi har lånt før :lol: De på funmark sa i dag at den var skjært, hva de legger under det lurer jeg litt på... For de har vist bestilt deler, noe som vil si at ikke hele motorn må byttas ihvertfall :wink: Sikkert ikke så ille, men de trur vel ikke at det sitter en på andre sia som bryr seg om hva som har skjedd :lol: Men jeg skjønner fortsatt ikke hvordan det kan ha skjedd, må ha vært en fabrikk feil eller no sånt... Bilen er jo ikk emer enn 3 månder gammel, og jeg har jo ikke skrudd på noe under der en gang... Den har hatt litt fart og sånt, men bilen er jo lagd for det, og det virker jo som om de tåler det nedi tyskland ihvertfall :lol: Kjørte ganske rolig de først kilometerne også, så er ikke innkjøringa som er helt kake heller... Har hatt ekstremt uflaks i det siste :oops:

EDIT: Turbo til folket :D
http://www.turbo-kits.com/corolla_turbo_kits.html

#161400  av sleeper

hvis det er brent hull i stemplene så spørr om og få de! (ikke at du kan bruke de til no, men morsom og ha som minne!) :D :D

#161405  av Corolla T Sport

gnmfr skrev: EDIT: Turbo til folket :D
http://www.turbo-kits.com/corolla_turbo_kits.html
Den siden har jeg vært inne på før:) Bra side!! Jeg har jo en T sport 02 med 2zzge, eller tar jeg feil? Da blir det vel den første på siden? Koster 4495$. Men den må vel beregne MVA i tilegg... Blir ikke så vilt uansett...

#161420  av sleeper

vil si at det er BILLIG! hvis du skal lage alt det der selv koster det mer en det!

du får spørre om de kan skrive ned verdien på avren litt sånn at du ikke betaler så mye i mva da vetø.. :wink:

#161441  av gnmfr

Skal selvfølgelig spørre etter stempela hvis de er fåkka :lol: "fint" minne å ha :wink:

Prisen var igrunn ikke så veldig ille... For meg så må jeg jo legge på powerfilter, chip og litt andre småting da... Montasje tar jeg selv med en bekjent... Så helhetsmessig så er det søren meg ikke så ille :wink: men akkurat nå bryr jeg meg stort sett bare om å få den på veien igjen... Har fått lånebilen nå, er ikke stort å være stolt av... den aller aller kjipaste utgaven av corolla STASJONSVOGN med 90 hk, oppfører seg som en hengekøye på veien :lol:

Det er en 2zzge motor i bilen din Maarten, hvis du har 192 hk og det der :wink:

#161467  av sleeper

gnmfr skrev:Skal selvfølgelig spørre etter stempela hvis de er fåkka :lol: "fint" minne å ha :wink:

Prisen var igrunn ikke så veldig ille... For meg så må jeg jo legge på powerfilter, chip og litt andre småting da... Montasje tar jeg selv med en bekjent... Så helhetsmessig så er det søren meg ikke så ille :wink: men akkurat nå bryr jeg meg stort sett bare om å få den på veien igjen... Har fått lånebilen nå, er ikke stort å være stolt av... den aller aller kjipaste utgaven av corolla STASJONSVOGN med 90 hk, oppfører seg som en hengekøye på veien :lol:

Det er en 2zzge motor i bilen din Maarten, hvis du har 192 hk og det der :wink:

trur du er litt "botskjemt" med t-sporten jeg! :wink: :wink:
en relativt ny rolla kan da umulig være såååååååå dårlig vel??

#161494  av Corolla T Sport

trur du er litt "botskjemt" med t-sporten jeg! :wink: :wink:
en relativt ny rolla kan da umulig være såååååååå dårlig vel??
Nei, den er absolutt ikke dårlig, men det kunne vært mye bedre drag fra bunnen av. Synes den drar ok, men det er jo først på 6000 omd det skjer saker å ting... Har en kompis jeg også som kan hjelpe meg å sette den inn, så det skulle gå bra :P

Mvh

M[/quote]
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 16