TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• listene pÃ¥ døra...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #161402  av Raze_r

skal ha av de listene som siter på døra nå. er de skrudd eller er det "plugger" så man kan dra de av? og de som går til framskjermen...

takker for svar

#161406  av Raze_r

ehhh.. glem det andre jeg skrev :oops:

#161407  av BrennaRacing

Det er hull bak listene...Mener det er 3 hull...

Skal du bytte listene eller fjerne de helt?

#161409  av Raze_r

skal ta de av for lakkering. også på igjen. åssen det`? så det er bare klips?

#161410  av BrennaRacing

Lurer på om det er lim også...Er ikke helt sikker, men når jeg kjøpte bilen min så manglet den ene lista...Det var tre hull i døra, men den nye lista skulle bare festes med lim....

#161411  av PÃ¥l

Hvis det er listene på dørterskelen du mener, så er det klips. De er ikke limt fra originalt av hvertfall. bare å dra forsiktig, så løsner listen. Men du må skru ut skruen som sitter foran på lista ved pedalene først da selvfølgelig.

#161412  av BrennaRacing

Er nok pyntelistene midt på døra (på utsiden) han mener :)

#161430  av Master

hvis det er de listene som sitter på utsiden av vinduene du mener? Altså på utsiden av vinduet oppå metallet til døra klemt inn til vinduet?

De er skrudd fast på innsiden med en skru på hver side samt 6-7 clips midt på. Du må av med dørtrekket for å få skrudd dem av.

Listene rundt døra er festet med små klips så de er bare å dra av, men kan ikke se for meg at de må av for utvendig lakkering.

#161432  av BrennaRacing

Regner med at han snakker om denne lista:
Vedlegg
Mr2.JPG
Mr2.JPG (451.29 kiB) Vist 921 ganger

#161493  av Andre

Orginalt så er endene av lista limt til døra. Det skal også være et par styretapper på lista som passer i de hullene som BrennaRacing beskrev.

#161537  av Raze_r

er den liste brennaracing viser på bildet ja :wink:
takk for svar

#161538  av Raze_r

er vel lurest å ta de av og lakke de før man setter de på for å få det best mulig?

#161548  av Master

jeg ville tatt av listene og sparklet igjen der de var :D Tror det hadde vært penest

#161551  av BrennaRacing

Er litt enig med Master her ass...Kan bli veldig bra det....

Men hvis du helst vil slippe å lakkere, å er lagd av penger :lol: , så kan du jo kjøpe nye lister....Er vel 92+ modellene som leveres med lakkerte lister....Men de er svindyre da

#161740  av kake

Raze_r skrev:er vel lurest å ta de av og lakke de før man setter de på for å få det best mulig?
Ja, det funker veldig bra. Alle listene er festa litt forskjellig, de på dørene er vel bare limt om jeg husker rett, mens de andre har en eller flere skruer fra baksiden, iallefall de over luftinntaket til motoren (må av med panelet inni bilen her). Samt i hjulbuene er det også bolter.

Puss ned listene først og lakk de med mykningsmiddel i og fest de som er limt på med dobbeltsidig 3M-tape. Blir helt fabrikk det :)
Master skrev:jeg ville tatt av listene og sparklet igjen der de var :D Tror det hadde vært penest
Mulig det, men har hørt om folk som har gjort det, og så har det sprekt opp ikke lang tid etter. Dessuten blir det vanskelig å sparkle igjen listene over fangerne tenker jeg...