TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 - Plastdeksel under motor/eksos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #161384  av Magne_F

Hei. Etter en vinter med en del snø og brøytekanter begynner det svarte plastdekselet som sitter under motoren / eksosanlegget å se noe slitent ut. Er dette noe som kan fjernes eller byttes i noe annet uten at det gjør noe skade, eller bør jeg skaffe et nytt fra Toyota? På forhånd takk.

#161399  av BrennaRacing

Dekselet på bilen min løsnet for litt siden å lå å skrapet under bilen...Noen av festene var knekt så jeg bare fjernet det....Eneste som skjer er at motoren bare blir litt fortere møkkete (hvertfall det jeg har hørt :D )

#161434  av hybris

Mitt løsnet i bakkant etter å ha truffet endel snø. Demonterte det helt der og da, og tok bilen så opp på bukk og festet alt skikkelig igjen. Fungerte bra det.

Dette bakerste dekslet er festet i endel av de samme festene som et plastdeksel som ligger lenger frem, så dette andre dekslet blir veldig skranglete og løst hvis det bakerste ikke er festet der. Tror jeg ville tatt bilen på bukk og prøvd å feste ting hadde jeg vært deg :)

Rent forøvrig er det neppe farlig å ikke ha den der bortsett fra at den beskytter bilens underside, samt at mr2 mk3 ser ut til å være veldig flat og fin under, noe disse platene bidrar til. Dvs at hvis man tar bort disse så skader man nok aerodynamikk/downforce til en viss grad.

#161442  av FireWalk

Jeg mangler plast dekslene under motor på venstre siden (førersiden). Var inne på Toyota for å høre etter nye, men de sier det ikke eksisterer noen slike plast deksler der? (dette er på mr2 MK2). Men jeg er ganske sikker på at der skal være noen, ser der står noen stag med hull i som det ser ut som om plast dekslene skal festes i. Det er deksel på høyresiden som beskytter dynamoen og reimene der.

Når jeg kjører så kommer det jo så sinnsykt mye skit opp i motor rommet, og spesielt fordeleren er jo veldig utsatt for vann og fukt når det spruter rett opp i det området der.

Så er det noen som har noen dele nr eller som kan bekrefte at det faktisk skal være noen deksel der?

#161531  av Magne_F

Takker for svar. Jeg har prøvd å feste dekselet, men det kan virke som om det har fått seg såpass mange "smeller" at det er litt deformert. Kan jo høre med Toyota hva dette koster. Ser også at det finnes noen 3.parts alternativer. Noen som har testet ut noe sånt?