TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rette ut bøyd plastikkfanger?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #160675  av CreeVal

Rett før jeg overtok eierskap av min Toyota Corolla klarte min kusine å kjøre utfor med den. Teite som jeg var, gikk jeg med på at hun slapp å betale noe reparasjon.(Noe jeg selvsagt angrer på i dag)
Jeg forhørte meg litt rundt og en ny orginal Toyota frontfanger koster så mye som 2200 på Smith's Auto i Kristiansand.
Dette syns jeg selvsagt er svimlende dyrt.

I den anledning lurer jeg på om jeg kan få ordnet den jeg har nå. Min onkel som jobber som mekaniker(i Molde), mente at jeg kunne varme opp plasten og forme fangeren deretter... Jeg har tenkt litt på å gjøre dette, men hvordan bør jeg gå frem?

#160711  av lasserj

bruke varme pistol på max varme og varme bulken og området rundt, men er fangeren lakkert må du passe på at du ikke varmer for nært og formye på en plass omgangen slik at ikke lakken koker. man ser lett at bulken siger sakte ut når man varmer nokk

har gjort dette mange gang bruker og bli 95-100% bra:) kommer mye ann på bulken å da

#160912  av Henrik

Kan du ikke bare dra på høggern å kjøpe en a..

Klarer nok å få prutet den ned i en 200-300,-
 #161046  av Corolla T Sport

CreeVal skrev:Rett før jeg overtok eierskap av min Toyota Corolla klarte min kusine å kjøre utfor med den. Teite som jeg var, gikk jeg med på at hun slapp å betale noe reparasjon.(Noe jeg selvsagt angrer på i dag)
Jeg forhørte meg litt rundt og en ny orginal Toyota frontfanger koster så mye som 2200 på Smith's Auto i Kristiansand.
Dette syns jeg selvsagt er svimlende dyrt.

I den anledning lurer jeg på om jeg kan få ordnet den jeg har nå. Min onkel som jobber som mekaniker(i Molde), mente at jeg kunne varme opp plasten og forme fangeren deretter... Jeg har tenkt litt på å gjøre dette, men hvordan bør jeg gå frem?
Jeg ser du er fra Kr.sand. Kan du ikke bare ringe Bjarne Johansen på 380 02600.

Er du heldig så har han akkurat den fangeren du er på jakt etter.

Mvh

Maarten

#161048  av CreeVal

Jeg tenkte på å ringe Bjarne, men på en annen side må den fangeren lakkeres, det slipper jeg kanskje om jeg forsøker å fikse den jeg har nå.
Jeg gjør et forsøk på å fikse den jeg har, om ikke det går så kan jeg jo heller ty til Bjarne.

#161546  av Corolla T Sport

Høres fornuftig ut!!! Dersom det skulle gå skeiseveien så kan du jo høre om de har en i samme farge som din bil!!

Mvh

M

#161590  av sw20

var det svimlende dyrt for ny fanger me lakk eller bare fangeren på smith

#161764  av CreeVal

Ja :P Det var det... Men jeg tenker det blir litt styling til sommeren, så om jeg ikke får rettet ut fangeren så får jeg sikkert kjøpt meg ny og fetere :)
Satser på viper-stripe over bilen også :D Kanskje luftinntak også, men det vet jeg ikke helt med enda...