TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av Supra i Trondheim

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #161520  av FS-Styling.no

Heisann!

Dette er vel også et tema som har blitt diskutert tidligere, men nå lurer jeg spesielt på hvordan disse terror kontrollørene på biltilsynet i Trondheim er i forhold til å registrere Supra. Noen som har noen erfaring angående dette? Vet @lpher har skrevet noe om dette tidligere. Tenker litt på generelt, spes. ang. registrering som 2+2. Er dette klart for biltilsynet nå, slik at det ikke byr på problemer for meg når jeg tar turen med ny gliset? Eller skal jeg bare la selger ta seg av registreringa? Saken er da at jeg ikke får bilen før om 2-3 uker... vil jo så sårt ha den hjem.... :D :D :D

Fredrik
[/img]
Vedlegg
YUM YUM
YUM YUM
Supraen min.JPG (31.55 kiB) Vist 1767 ganger
 #161528  av @lpher

FS-Styling.no skrev: Heisann!

Dette er vel også et tema som har blitt diskutert tidligere, men nå lurer jeg spesielt på hvordan disse terror kontrollørene på biltilsynet i Trondheim er i forhold til å registrere Supra.
Veldig avhengig av hvem du treffer på...såvidt jeg har forstått det :wink: De kikka knappt på min :) (FØR de begynte å klø seg i hode pga vekt og 2x2-seter)

Noen som har noen erfaring angående dette? Vet @lpher har skrevet noe om dette tidligere. [/quote]

Om bilen er noenlunde standard...og du har alle nødvendige papirer så burde det vel strengt tatt ikke være noe i veien da :)
FS-Styling.no skrev: Tenker litt på generelt, spes. ang. registrering som 2+2. Er dette klart for biltilsynet nå, slik at det ikke byr på problemer for meg når jeg tar turen med ny gliset?
Denne problemstillingen vil du mest sannsynlig ikke komme borti da JDM-Supran er noe lettere enn US/Euro :)
FS-Styling.no skrev: Eller skal jeg bare la selger ta seg av registreringa? Saken er da at jeg ikke får bilen før om 2-3 uker... vil jo så sårt ha den hjem.... :D :D :D

Fredrik
[/img]
Vanskelig å si...for....det KAN være en del hassle å registrere...så hadde det vært meg...så hadde jeg vurderte å tatt det sjøl om bilen var helt standard og jeg hadde alle nødvendige papirer tilgjengelig :) Er du usikker på noe av dette...ville jeg ha fått JapanAuto til å tatt seg av det :)

Hei

#161539  av FS-Styling.no

Takker for svaret!! :D

JapanAuto skulle fikse alt av papirer. De hadde ikke TÜV papiret MEN det skulle de fikse før jeg henta bila.... Og bilen er jo dønn standard, utenom stylinga... men det har jo heller ikke noe med bilens tekniske del...

Og TÜV papiret er jo i bunn og grunn det som skal til for å få den på veien. Har jo et slikt papir på 2005 R1 min også som jeg skal registrere straks. Den tok jeg inn fra USA i fjor. Tok jo turen til biltilsynet med papiret for å forhøre meg, og de sa: Så lenge du har TÜV papiret er det INGEN problem.... så da bør jo også det gjelde for bil... lissom.... :?
 #161619  av @lpher

FS-Styling.no skrev: Takker for svaret!! :D

JapanAuto skulle fikse alt av papirer. De hadde ikke TÜV papiret MEN det skulle de fikse før jeg henta bila.... Og bilen er jo dønn standard, utenom stylinga... men det har jo heller ikke noe med bilens tekniske del...
Skulle tro at det var grei skuring da vel :) Meen...man vet dessverre aldri....
FS-Styling.no skrev: Og TÜV papiret er jo i bunn og grunn det som skal til for å få den på veien. Har jo et slikt papir på 2005 R1 min også som jeg skal registrere straks. Den tok jeg inn fra USA i fjor. Tok jo turen til biltilsynet med papiret for å forhøre meg, og de sa: Så lenge du har TÜV papiret er det INGEN problem.... så da bør jo også det gjelde for bil... lissom.... :?
Sant nok....

#161681  av NAGIK-RACING

la noen andre ta seg av regginga vis de tilbyr seg.
det er et uendelig mareritt :?
det må søkes spesifikt pr bil,ang. stipulering på max aksel vekt foran og bak.
tok meg nesten 6 måneder å få skilt på min jdm supra

jdm supra=2 seter. pga. i norge regnest en passasjer som 75kg
1550kg+ 75kgx4=1850kg
og max tillatte totalvekt er på 1700kg og noe.

Hei

#161687  av FS-Styling.no

Ok... Kjipern.... får vurdere det sterkt.... Bli leeeenge til jeg ser snuppa mi da..... :x

#161705  av lexusmann

Grattis med overgrom kjerre i alle fall!! :D

#161713  av @lpher

NAGIK-RACING skrev: jdm supra=2 seter. pga. i norge regnest en passasjer som 75kg
1550kg+ 75kgx4=1850kg
og max tillatte totalvekt er på 1700kg og noe.
De fleste JDM-Supraene ligger vel noe lavere i vekt enn 1550 vel? :) Hardtop JDM-Supra er ihvertfall rett over 1400kg mener jeg å huske :)

Hvor så lav totalvekt? 1960kg max totalvekt på Eurospec.

Hei

#161714  av FS-Styling.no

JapanAuto oppererer med 1430 Kg på sine Japse Supra.... Har også hørt 1460.... litt i villrede her... :?
 #161738  av @lpher

FS-Styling.no skrev:JapanAuto oppererer med 1430 Kg på sine Japse Supra.... Har også hørt 1460.... litt i villrede her... :?
Er endel forskjellige tall ute å går ja...så det eneste sikre er selvfølgelig å få den veid :wink:

Dette kan du jo sjekke selv...når du får bilen that is...da vekta på "trondheim trafikkstasjon" er åpen hele døgnet :)

#161756  av WRC

Var å viste en svart supra i Tr.heim igår. De veier bilen m full tank. da veier en jspec 1530- 1550kg ca.
Den høyeste vekten som er oppgitt i vogkortet er 1710 kg. Dette er det som er grossweight i det japanske vognkortet. Men er også et felt i det vogkortet som sier max weight som er blank. da bruker de 1710kg som maxvekt.
1710kg minus 1550kg =160kg. 2personer =150kg
Derfor blir det kun 2 seter.
Diskuterte dette litt med de i trondheim, og de skal igjen skjekke med Drammen om vektene fra eurospec/usa kan brukes på maxvekt.

#161779  av tommis

WRC skrev:Var å viste en svart supra i Tr.heim igår. De veier bilen m full tank. da veier en jspec 1530- 1550kg ca.
Den høyeste vekten som er oppgitt i vogkortet er 1710 kg. Dette er det som er grossweight i det japanske vognkortet. Men er også et felt i det vogkortet som sier max weight som er blank. da bruker de 1710kg som maxvekt.
1710kg minus 1550kg =160kg. 2personer =150kg
Derfor blir det kun 2 seter.
Diskuterte dette litt med de i trondheim, og de skal igjen skjekke med Drammen om vektene fra eurospec/usa kan brukes på maxvekt.
I like your work :wink:

Kanskje min blir den første jdm reg for 4??

#161781  av @lpher

WRC skrev: Var å viste en svart supra i Tr.heim igår. De veier bilen m full tank.
MÃ¥ for all del ikke si ifra nei! :D
WRC skrev:
Det hadde jo vært greit da :)

Hei

#161796  av FS-Styling.no

GESTAPO FITTE POLITI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARGHHHHHHHHHHHHHH
 #161809  av arctic_celi

FS-Styling.no skrev:GESTAPO FITTE POLITI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ARGHHHHHHHHHHHHHH
Hehe... WORD! :-)

(men husk: Trondheims politi er ingenting mot Bodø politi.... her oppe har de en politiskole... som betyr alt for mange overivirge politi menn... på en alt for liten plass... det er nesten slik at hvis man starter motoren så står det en purk på lur!)