TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TMS Head Stage 1: Street fra titanmotorsports

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #161305  av sleeper
 
ser ut som du kun bruker standar kammer osv!
men med mindre toppen din er ødelagt så finnes det vel mye annet til supra som gir vel så mye hk uten at du må ta av toppen... (med mindre du har gjort MYE med motoren din, så finn no annet og bruke pengene på!)

 #161322  av @lpher
 
Hva er morospec hos deg nå? ...og hvor "vilt" vil du ha det? :D

 #161422  av tommis
 
Finner ikke noen ting som tyder at det er feil med turboene foreløpig.

Hva kan det da være, ventiltetninger, toppen, toppakning, stempelringer??
Sist redigert av tommis den 03 jan 2007 19:17, redigert 1 gang totalt.

 #161435  av @lpher
 
Ah...da er jeg med :D

 #161683  av NAGIK-RACING
 
det er ikke radial slakke på turboene??
er vel ganske normal at disse turboene mister en del eksos skovel blader når man ladder 1bar+. og da blir det ubalanse og medfølgende havari av turboene.
før jeg har kjøpt ny topp så har jeg ville kjøpt ev. dyser.innsug/gassjeld.kammer.turbo.walbropumper.fuelrail. først.

 #161690  av tommis
 
NAGIK-RACING skrev:det er ikke radial slakke på turboene??
er vel ganske normal at disse turboene mister en del eksos skovel blader når man ladder 1bar+. og da blir det ubalanse og medfølgende havari av turboene.

Men det viste seg når turboen var tatt ut og lagt på gulvet at turboen som står nermest torpedoveggen hadde bra med slakk i seg. Og det var jo bra!

Vi hadde en mistanke om at det kanskje kunne være ventiltetningene, men det tror jeg ikke er noe vanlig feil på MKIV. Noen som vet om det er mulig å kontrolere ventiltetningene gjennom eksosportene når turbo og manifoild er tatt av?
Sist redigert av tommis den 03 jan 2007 19:20, redigert 1 gang totalt.

 #162038  av tommis
 
NAGIK-RACING skrev: før jeg har kjøpt ny topp så har jeg ville kjøpt ev. dyser.innsug/gassjeld.kammer.turbo.walbropumper.fuelrail. først.
I den rekkefølgen å eller :?:
Sist redigert av tommis den 03 jan 2007 19:23, redigert 1 gang totalt.

 #162117  av @lpher
 
Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)

 #162119  av sleeper
 
@lpher skrev:Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)
er det ikke 550 dyser på supraen da?? burde jo holde til gode 550 hk de vel?

 #162127  av tommis
 
sleeper skrev:
@lpher skrev:Ser dyser og walbropumpe er de første oppgraderingene til de fleste JDM-bilene i england ihvetfall :)
er det ikke 550 dyser på supraen da?? burde jo holde til gode 550 hk de vel?
540cc dyser på euro/us.

430cc dyser på jdm. Hvis jeg ikke husker helt feil.

 #162147  av @lpher
 
tommis skrev:
540cc dyser på euro/us.

430cc dyser på jdm. Hvis jeg ikke husker helt feil.
550cc på euro og 440cc på jdm :)

 #162148  av @lpher
 
sleeper skrev:burde jo holde til gode 550 hk de vel?
Det er vel å strekke strikken til max vel? :)

 #162149  av sleeper
 
okay!
trydde alle kom med 550 jeg... men så feil kan man ta!