TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• rødt utropstegn i dashbordet

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #161851  av ventreC

I går la jeg merke til et rødt utropstegn (med ring rundt) som lyste i dashbordet. Det lyste ikke konstant, men helt tilfeldig. Heller ikke når bilen sto i ro. Er det noen som vet hva dette betyr? Har instruksjonsbok på tysk, så det blir litt tungt for meg å tyde hva som står der... Noen som vet hvor jeg kan finne instruksjonsbok på engelsk for min bil?

celica 1991 (ST182: 2 liters 3S-GE, 156 hk)

#161853  av Lilli

Sjekka veskene på bilen...bremseveske..osv :wink:

#161856  av CelicaST205

Ganske sikkert mangel på motor olje

#161858  av Master

Tipper lavt bremsevæskenivå eller at klossene er veldig slitte. Noe med bremseanlegget er det hvertfall! kommer det samme symbolet opp når du drar til brekket?

#161861  av ventreC

nei når jeg drar i håndbrekket kommer det jo (P) i rødt... kan godt være bremsevæske nivå.. men bremsene fungerer jo helt fint... foreløpig hvertfall.. hehe..

det er ikke mangel på motor olje... det sjekka jeg...

#161865  av ventreC

ser ut som ene lyspæra i et av frontlysene er gåen... er vel derfor det lyset lyste... nå lyser det konstant hvertfall... så der er jo en god teori :)

#161866  av Peak

Det er for lite bremseveske, bare se på beholderen når bilen står rett, da er nivået nært "MIN", eller så kan det jo være feil med føleren.
(BTW så står dette i instruksjonsboken :) )

#161867  av sotevik

I boka mi står det advarsel for lav bremsevæskestand.

#161868  av celica4ever

hadde samme problemet for litt siden og det kom av lite bremsevæske

#162017  av ventreC

Peak skrev:(BTW så står dette i instruksjonsboken :) )
joda, men i posten så skrev jeg at boka mi er på tysk! og ettersom jeg har hatt bare et år på skolen med tysk så må jeg nok komme frem med følgende setning.. ich spreche nicht deutch :lol:

#162045  av memo

det har ingenting med olje å gjøre, det er som sagt for lite nivå i bremseveskebeholderen.

dvs., at det mest sannsynlig er bremsene dine som er klare til skifting.
det er ingen umiddelbar hast, men få det gjort så snart du kan ihvertfall.