TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvor store felger er det lov til og ha pÃ¥ en mk1?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#162291  av memo

ingenting annet enn originaldimensjon er lov med mindre det er spesifikt godkjent av biltilsynet.

#162297  av Pgus

Betyr det at jeg ikke kan få godkjent min MK1 hvis jeg møter den rette Kø**en, siden den har så store bremser at 14" ikke passer?

Da skal det bli cirkus...

Jeg trodde det var rullediametern som var avgjørende...

#162302  av memo

alt av mål er relevant.. om felgene/dekkene er breiere enn originalt, så kan de nekte deg det med mindre du får papirer fra toyota som sier det er godkjent.. noe du sannsynligvis ikke får..

#162312  av CelicaGT

Visst innpresset på felgane er innafor krava og rulleomkretsen ikkje er meir\mindre enn 5 % av rulle omkretsen på orginal dekka på bilen, skal det ikkje vere noke problem. Berre å ringe å høyre med biltilsynet og høyre ka dei seier.

#162323  av hybris

Det er garantert tüvgodkjent større felger enn originalt på denne bilen i tyskland. Biltilsynet retter seg etter tüvgodkjenninger uten diskusjon.

Prøv å kontakt enn toyota/mr2-klubb i tyskland, de har sikkert info om dette. Kanskje også toyota / TTE i tyskland.

#162324  av antiford

er lov med sporviddeforandring på 15mm ( dvs 7,5mm per side )
og +/-5% endring i omkretsen på hjulet uten tüv større endringer enn dette krever tüv papirer

#162364  av celicat23

antiford skrev:er lov med sporviddeforandring på 15mm ( dvs 7,5mm per side )
og +/-5% endring i omkretsen på hjulet uten tüv større endringer enn dette krever tüv papirer
Problemet er vel at det står noe sånt som at hvis dekk/felger holder seg innenfor de målene så *KAN* det godkjennes uten TUV.

Så når du har kjøpt felger og dekk som holder seg innenfor disse målene, men ikke har tuv papirer, så kan du regne med å treffe det hølet på biltilsynet som alikevel kommer til å kreve TUV papirer av deg.

#162373  av Mr2 Mk2

godkjente min gamle med 205/40 17" :)