TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Montering av turbo kit pÃ¥ non turbo MK4

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #162050  av FS-Styling.no
 
Heisann!

Noen som vet om noen i Trondheims området som tar på seg montering av turbo kit i en MK4? Til en noen lunde rettferdig og ikke avskrekkende pris. Har et par på handa selv, men tenkte å høre litt.... Og hva ville vært en normal pris for noe slikt? Greit å vite, så jeg vet hvor mange kronene jeg skal hvit vaske..... :twisted:

Fredrik Solem

 #162142  av @lpher
 
Har faktisk ingen konkrete forslag nei....er jo ikke akkurat flust med folk i midt-norge som har hands-on knowledge om mkIV Supra da :D

To av ringrevene her i trøndelagen er jo Mjølhus og Hernes da :) Førstnevnte hadde sikkert gjort det...OM døgnet bare hadde flere timer! :D Sistnevnte gjør det nok sikkert på vanlig vis gjennom jobben på Hell Bil Stjørdal...men da snakker vi nok merkeverksted-timepriser da :)

Hvem er det du har fått tilbud hos da?

 #162176  av FS-Styling.no
 
Ikke fått noen spesielle tilbud... skal høre med en Einar Stokdal etter hvert.... Han har SYYYYKT peil på bil, men feil merke ---- > Honda. Men han mar montert en del turbo IC og har syykt med peil. Får høre med han hva han sier.... Ellers så har jeg en slektning som har noe peiling... men vil liksom ikke at hvem som helst røre smykkeskrinet mitt heller da...... :D

 #162203  av @lpher
 
Kjør på... :)

 #162407  av Cilius
 
når man ettermonterer turbo(singel), hvordan er det da å få dette godkjent, og hvor mye eventuelt blir det i avgift? Er det slik at den regnes ut etter antall hester det faktisk er på bilen eller blir det noe i forbindelse med orginal TT?

Har meget lyst til å investere i en Supra, og for at prisen skal bli noe hånterlig så må man enten ha aut. eller non turbo.
Å det som hadde vært morsomst er jo manuell med turbo :twisted:

 #162411  av @lpher
 
Cilius skrev: når man ettermonterer turbo(singel), hvordan er det da å få dette godkjent,


Er usikker på om det finnes noen singelturbo Supras i norge...som er registrert på ordentlig vis :wink: Det er vanskelig nok å få godkjent en DØNN standard importert Supra i norge...og jeg regner derfor med at det vil kreve en del blod, svette og tårer å få gategodkjent en singelturbo supra...på "ordentlig" vis MED fks. 600-700hk
Cilius skrev: og hvor mye eventuelt blir det i avgift?


Kommer vel helt ann på hvor mye effekt man registrerer den med :)
Cilius skrev: Er det slik at den regnes ut etter antall hester det faktisk er på bilen eller blir det noe i forbindelse med orginal TT?


Du må nok betale for den reele hk'en..OM du skal registrere det på ordentlig vis ja :)
Cilius skrev: Har meget lyst til å investere i en Supra, og for at prisen skal bli noe hånterlig så må man enten ha aut. eller non turbo.


Du nevner det som om auto er en bad thing du? :D
Cilius skrev: Å det som hadde vært morsomst er jo manuell med turbo :twisted:


...og du har prøvd NA vs TT...og Auto vs manuell Supra regner jeg med...siden du er så skråsikker på at det er "best"? :D

 #162451  av FS-Styling.no
 
Hvem har sagt at dette skal godkjennes?? Hehe... får vel se an litt.... Kan man ikke kjøre turbotrykk på det laveste da, for så å registrere? Evt strupe den på noe vis? For så å ha justerbart turbotrykk slik at man kan leke seg mellom forklaringene til snuten? :o :o

Hakke peil jeg ass....

 #162452  av FS-Styling.no
 
Sender en link jeg fant.... Reagerte på dataen på høyre sida... Det står Boost 8 PSI og HP Gain 120+ HP.....

Dette var bare et kit jeg kom over.... Greddy og HKS har likedan til samme pris....

http://www.turbo-kits.com/supra_turbo_kits.html

 #162526  av tojo
 
FS-Styling.no skrev:Sender en link jeg fant.... Reagerte på dataen på høyre sida... Det står Boost 8 PSI og HP Gain 120+ HP.....

Dette var bare et kit jeg kom over.... Greddy og HKS har likedan til samme pris....

http://www.turbo-kits.com/supra_turbo_kits.html
Horsepowerfreaks har også et turbokit som er til na:
http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... Turbo_Kits

 #162532  av tommis
 
tojo skrev:
FS-Styling.no skrev:Sender en link jeg fant.... Reagerte på dataen på høyre sida... Det står Boost 8 PSI og HP Gain 120+ HP.....

Dette var bare et kit jeg kom over.... Greddy og HKS har likedan til samme pris....

http://www.turbo-kits.com/supra_turbo_kits.html
Horsepowerfreaks har også et turbokit som er til na:
http://www.horsepowerfreaks.com/price/T ... Turbo_Kits
Noen som har erfaring med Horsepowerfreaks og turbokittene de har? Har sett å lest litt inne på siden deres og det virker som det er bra kvalitet på det de driver med.

http://www.horsepowerfreaks.com/videos/HPFturbokit.wmv

 #162579  av @lpher
 
FS-Styling.no skrev: Hvem har sagt at dette skal godkjennes??
Pffft :D
FS-Styling.no skrev: Hehe... får vel se an litt....
You do that :)
FS-Styling.no skrev: Kan man ikke kjøre turbotrykk på det laveste da, for så å registrere? Evt strupe den på noe vis? For så å ha justerbart turbotrykk slik at man kan leke seg mellom forklaringene til snuten? :o :o

Hakke peil jeg ass....
Registrer bilen først du....så kam du ta det derifra? :wink:

 #162580  av @lpher
 
Kan ikke huske å ha hørt noe som helst negativt om HPF jeg :)

 #162592  av Cilius
 
@lpher skrev:
Cilius skrev: når man ettermonterer turbo(singel), hvordan er det da å få dette godkjent,


Er usikker på om det finnes noen singelturbo Supras i norge...som er registrert på ordentlig vis :wink: Det er vanskelig nok å få godkjent en DØNN standard importert Supra i norge...og jeg regner derfor med at det vil kreve en del blod, svette og tårer å få gategodkjent en singelturbo supra...på "ordentlig" vis MED fks. 600-700hk
Cilius skrev: og hvor mye eventuelt blir det i avgift?


Kommer vel helt ann på hvor mye effekt man registrerer den med :)
Cilius skrev: Er det slik at den regnes ut etter antall hester det faktisk er på bilen eller blir det noe i forbindelse med orginal TT?


Du må nok betale for den reele hk'en..OM du skal registrere det på ordentlig vis ja :)
Cilius skrev: Har meget lyst til å investere i en Supra, og for at prisen skal bli noe hånterlig så må man enten ha aut. eller non turbo.


Du nevner det som om auto er en bad thing du? :D
Cilius skrev: Å det som hadde vært morsomst er jo manuell med turbo :twisted:


...og du har prøvd NA vs TT...og Auto vs manuell Supra regner jeg med...siden du er så skråsikker på at det er "best"? :D

Ikke noe stygt sagt om aut. nei, har endel omgang med mr.mjølhus og han roser aut. kassen på supraene. Han anbefalte meg å kjøpe en TT med aut.

Jeg tror det er bedre å ha en Supra som er orginal med turbo å trimme den litt, enn å montere en turbo på en NA. Litt vanskelig å forklare bort for politiet når det kommer turbolyder av en bil uten turbo. :)

Har vel strengt tatt prøvd bare en Supra, det jeg mente det var "best" til var ved "spøling" og slik utagerende kjøring. Men Trygve kunne fortelle at jeg klarte å slite ut dekkene mine uten manuell giring.

 #162593  av Cilius
 
FS-Styling.no skrev: Kan man ikke kjøre turbotrykk på det laveste da, for så å registrere? Evt strupe den på noe vis? For så å ha justerbart turbotrykk slik at man kan leke seg mellom forklaringene til snuten? :o :o

Hakke peil jeg ass....
Registrer bilen først du....så kam du ta det derifra? :wink:[/quote]

Var å mappe den slik at den ikke hadde så mye hester jeg også tenkte på, men @lpher har nok ganske rett ang. å få godkjent en singelturbo.

 #162616  av @lpher
 
Cilius skrev: Ikke noe stygt sagt om aut. nei, har endel omgang med mr.mjølhus og han roser aut. kassen på supraene.
Ahh...var faktisk Mjølhus som nevnte til meg at jeg burde vurdere auto også..og jeg har ihvertfall ikke angra :lol:
Cilius skrev: Han anbefalte meg å kjøpe en TT med aut.
Det gjør vel jeg også :D
Cilius skrev: Jeg tror det er bedre å ha en Supra som er orginal med turbo å trimme den litt, enn å montere en turbo på en NA. Litt vanskelig å forklare bort for politiet når det kommer turbolyder av en bil uten turbo. :)
Definitivt :)
Cilius skrev: Har vel strengt tatt prøvd bare en Supra, det jeg mente det var "best" til var ved "spøling" og slik utagerende kjøring.
NA'n til Mjølhus eller? Er vel faktisk...slik jeg ser det...bare EN ting manuelen er bedre på...banekjøring :D ...og da er det ikke auto kontra manuell som er saken (da auto'n har manuell-funksjon ala tiptronic)...men det faktum at manuellen har 6-gir...auto har bare 4...og dette merker du når man skal ta'n helt ut på bane :wink: Kan med hånda på hjertet si at jeg ikke EN eneste gang har vurdert å konvertere til manuell :D Meeen....i mitt tilfelle så hører det med til historien at jeg bruker bilen hele året rundt...og jeg ønsker den komforten som en bil med plenty hester og autmat gir :D
Cilius skrev: Men Trygve kunne fortelle at jeg klarte å slite ut dekkene mine uten manuell giring.
Definitivt! :twisted: Om man ikke har råd til 2-3 sett (bak)dekk i året...kan man vel bare la være å kjøpe supra...om man skal kjøre litt aktivt! :D