TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• smidde stempel...? (3S-GTE)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #162492  av henrixxx1

noen som vet hvor jeg får tak i smidde stempel i orginal size 86mm? har kun funnet 86,5mm og 87mm.. føler ikke at jeg har råd til boring av blokka mi..

alle tips mottas med TAKK :wink:

#162516  av SMT

planer om å trimme :?:

det er ikke lett å få tak i smidde stempler som ikke må borres til minste over dim. eller mere :!: pga: smidde stempler utvider se litt når motoren får driftstemp.

men vist du er int. har jeg helt strøkene org. stempler til 3s-gte med råder til salgs. disse trenger du ikke borre :wink:
Sist redigert av SMT den 22 mar 2006 20:19, redigert 1 gang totalt.

#162520  av tojo

Ross selger 86mm stempel(set=445$) http://www.importperformanceparts.net
JE har også(stempler etter egne mål)

#162568  av henrixxx1

SMT skrev:planer om å trimme :?:

det er ikke lett å få tak i smidde stempler som ikke må borres til minste over dim. eller mere :!: pga: smidde stempler utvider se litt når motoren får driftstemp.

men vist du er int. har jeg helt strøkene org. stempler til 3s-gte med råder til salgs. disse trenger du ikke borre :wink:
Nei, men sylindrene må hones pga litt rust i toppen.. å da trenger jeg nye stempelringer.. så tenkte jeg det er like greit å bare kjøpe noen som tåler litt trimming hvis jeg skulle bestemme meg for å trimme senere.. stemplene jeg har er helt fine..

#162569  av henrixxx1

tojo skrev:Ross selger 86mm stempel(set=445$) http://www.importperformanceparts.net
JE har også(stempler etter egne mål)
Tusen takk for tipset.. ser jo bra ut de stemplene der.. å prisen var jo ikke værst den heller..

#162817  av Hammeren

sjekk cylinderene først.
tenkte å gjøre det samme selv for å slippe å borre.
kom over et sett med ross som hadde gått 300mil, han som hadde brukt dem måtte borre pga ovale cylindere.
sjekket mine, ovale de også. nr 2 og 3.
er vist syken med de motorene.

#163035  av henrixxx1

Hammeren skrev:sjekk cylinderene først.
tenkte å gjøre det samme selv for å slippe å borre.
kom over et sett med ross som hadde gått 300mil, han som hadde brukt dem måtte borre pga ovale cylindere.
sjekket mine, ovale de også. nr 2 og 3.
er vist syken med de motorene.
Okey..takk for tipset..blokka er til honing for øyeblikket... skal få sjekket sylindermålene nøye oxo.. thanx mate :wink:

#165039  av henrixxx1

Da var blokka honet og kontrollmålt... var ingen grunn til å bore..
så nå er 86mm spesialbestillte JE stempel bestillt;)