TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• LSD

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

LSD

#15631  av MR2turbo

Jeg skal ha olje til 3.gen girkassa mi med lsd, noen som vet vilken girolje jeg skal bruke?
Eller har erfaring med ulike ls-giroljer?

#15638  av MRQuoc

ikke ta NSB når du kan fly med LSD

#15649  av CelicaTurbo

er nok liten erfaring med slikt her, du kan jo spørre på det internasjonale forumet men da får du nok bare som svar at Redline er supre greier..

#15655  av Christian

Jeg kommer til å fylle Omega olje på min, har sendt en forespørsel om type til de, men ikke fått svar ennå.
Vi har brukt mye Omega oljer her hjemme, det er dyrt som f***, men det er bra saker :)

#15691  av MR2turbo

okey.. finner nok ut av det etter en tur på AIS, er en der som har rimelig peiling :)

Vet ikke hvor jeg får tak i omega olje, men har hørt at de skal ha bra produkter.. men stoler liksom mere på de merkene jeg kjenner.. :wink:

#15725  av mk1 black limited

De holder til i Oslo. Hvis du går på http://www.sportsvogn.no under firmaavtaler finner du detaljer der.

#15958  av Christian

Gi ei tilbakemelding på hva du bestemmer deg for da, sikkert flere som lurer på hva de skal bruke både på 3sge og 3sgte :)

#16044  av MR2turbo

mk1 black limited skrev:De holder til i Oslo. Hvis du går på http://www.sportsvogn.no under firmaavtaler finner du detaljer der.
okey.. trenger det nok fortere enn jeg får til å bestille det, nå.. :) men takk for tipset :)

Christian, jeg kan godt gi tilbakemelding, men jeg må jo ha en spes. olje for LSD kasse, men merke og sånt kan jo være interresant.. ;)

Forøvrig var jeg fornøyd med "Penzoil gear 4s" som jeg kjørte på den kassa son jeg nå har tatt ut av bilen.. prøvde først med noe shell olje på den, men slet litt med synkronisering og lyd.. Det ble bedre med den nevnte Penzoil olja.

#16206  av Christian

Jeg vil i alle fall vite hva slags olje du blir anbefalt, siden jeg har samme selv...

#16259  av MR2turbo

Jeg kjøpte olje i dag.. Endte opp med en Penzoil gl5 80w90 med ls-tilsetning i... Skal teste den og se hvordan den funker, så får jeg heller bytte igjen om den ikke er god.. ;)

Christian, hva slags olje har du helt oppi din da?

#16302  av CelicaTurbo

hvor får man kjøpt penzoil da? Burde bytte på mine kasser og den ene har jo LSD, den andre er en torsen kobling så den trenger vel ingen spesielle tilsetninger (men de skader vel ikke heller antar jeg)..

#16309  av MR2turbo

Du begøver ikke bruke penzoil, da.. tror ikke det er det beste egentlig, men får meget god pris på det.. Tror egentlig at jeg ville satset på Valvoline gl5 75w90 eller 80w90 ls olje... :)
Kjøper pensoil på AIS...

#16320  av CelicaTurbo

var nedom bilextra og spurte dem og de hadde en valvoline gl5-ls olje som dem mente ville passe, glemte så klart å sjekke viskositeten men den var nok 80-90 og da skal den være ok.. men 101,- pr liter og jeg trenger ganske mange litre :?

#16400  av MR2turbo

ja sånn olje koster ca. 100-lappen for literen :roll: Jeg bruker 4liter på min.. Hvor mye må du ha da?

#16406  av @lpher

CelicaTurbo skrev:var nedom bilextra og spurte dem og de hadde en valvoline gl5-ls olje som dem mente ville passe, glemte så klart å sjekke viskositeten men den var nok 80-90 og da skal den være ok.. men 101,- pr liter og jeg trenger ganske mange litre :?
Hvor mye er 'mange litre' da? ;-)

@lpher