TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Heia trenger litt hjelp her av dere(Kjøpe ny bil toyota)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #162658  av svenno

Heia har fått tilbud om og kjøpe en 1988 Toyota Camry 2,5gxi v6

2,5 v6 med automatgir bra eller dårlig?ting jeg burde være opps på med dette?

Kor bruker disse bilan og ruste?da denne ser meget bra og pen utvendig

ABS, Aircondition, Alu. felger, Cruisecontroll, Defa pakke, El. just.speil, El. vinduer x 2, El.vinduer x 4, EU-godkjent, Farget glass, Hengerfeste, Just. ratt, Klima, Klimaautomatic, Midtarmlene, Motorvarmer, Nedfellb. baksete, Radio/kassette, S./V. hjul, Sentrallås, Servicehefte, Servo, Skinn ratt, Sportsseter, Varmeseter, Metallic,

Har den av utstyr og sånt...

Er det noen som veit om det er sperre på disse
Og kosn er bensinforbruket på disse bilan ved normal kjøring

Håper på svar...dette var mitt første innlegg her....

#162664  av svenno

Håper noen kan hjelpe meg litt her..ikke før og mase... :D

#162673  av CreeVal

Personlig fåretrekker jeg manuell girkasse, men selvsagt er jo automatgir kjekt i blant.
Det første du bør se er hvor langt den har gått, deretter etter rust og litt sånne viktige ting som man pleier å se på når man kjøper bil.
En 2,5 er jo ikke akkurat noe som bruker lite bensin, eller det avhenger jo litt av hvordan du kjører, uansett, er du vant med en liten bil(slik som jeg er) vil du nok merke det litt på lommeboka.
Camry er absolutt en fin bil. Jeg har kikket på en slik selv.

Kanskje en idé å si hvor mye du skal betale for den også?

#162676  av svenno

Skal betale cirka 10000kr før den

Den er gått litt over 250000km...fin lyd i motor på di dær også

Har i dag en 1986 modell subaru stasjonsvogn med 4x4...

Prøver og legge ved noen bilder av toyotan her...

Bilde

Bilde

Bilde

#162685  av sigheri

10000,-? billig det uansett....

Er det noe rust i hjulbuer?

#162688  av svenno

sigheri skrev:10000,-? billig det uansett....

Er det noe rust i hjulbuer?
Hjullbuan og alt ser meget bra ut...kosn er automatkassan på di dær,og er det sperre på di bilan dær?

Bilde

#162691  av svenno

Drar og prøvekjører bilen nu..så får dere tilbakemeldinger etterpå

håper den er bra...

#162732  av svenno

Heia,nu har jeg vært og prøvekjørt bilen...virka jo meget bra,gikk også godt

men er noen småting jeg ikke likte med den..noen så veit ka dette kan være

Hver 3 gang man skal starte bilen,så kommer det kun en sånn drrrrrr lyd..om det er av startmotorn eller hva?så må prøve flere ganger og så starter bilen

er også knekt 2 hjulbolter på bilen,en foran på eine sia og en bak på andre sia,men det går vel ant og fikse lett vil jeg tro

#162798  av svenno

Noen som veit ka den lyden til startmotoroen er?

#162838  av MacGyver

lyder ved starter kan være ekkle ting.

kan være starteren som ikke løser seg inn igjen med det samme, henger igjen litt.

kan være dårlig starter.

kan være svinghjulet/startkransen som trenger nytt gebiss. dvs tennene som startere tar er slitte. dersom dette så er dette kjedelig å bytte da det er fwd....

Men er nok ikke usansynlig att både starter og svinghjul har fått en smell. har sikkert blitt startet noen ganger i løpet av 250 000 km..

Du får lytte under panseret mens noen starter bilen, kansje lyden kommer fra noe annet ?

#162877  av daniel

starteren er problemet ved de bilene der.. ikkje alltid de slår inn.. har hatt samme problem med min 2 startere.. men ellers så er det en meget driftsikker bil.. god og kjøre.. sjekk etter rust i hlulbrønnene bak, pløtesjøtene i bagasjerommet..

min v6 bruker ikkje mere enn 1 liter på milen.. då gir eg no på litt og.. lankjøring er 0,7-0,9 l pr mil.. men automaten bruker sikkert litt mere.. men 10 000 er billig.. eg betalte 35000 for min.. veldi fine biler når de e strøkne...

lyke til.. :D

#162895  av Ronny

Hadde en slik en gang i tida. Skuddsikre biler!!! Det som tar livet av dem er rust.

#162914  av sigheri

Kan bytte kontakter inni starteren! Det blir ofte "klikking" når de er slitt...

Ellers kan det være gjemt rust under de chrome dekslene på hjulbuer!

Men er sagt tidligere i posten MEGET sterke biler dette! 10000,- er billig uansett :wink: