TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#160571  av Christian

Dette fikser du Arne gutt, du er flink på mekking, men!
Om du ikke får kasta inn en annen motor innen sommeren, kommer broren din og jeg til å gruse deg :wink:

#160607  av CelicaTurbo

dette er virkelig store ambisjoner og ingen forstand :D

#160617  av Tommy R

Christian skrev:Dette fikser du Arne gutt, du er flink på mekking, men!
Om du ikke får kasta inn en annen motor innen sommeren, kommer broren din og jeg til å gruse deg :wink:
Det ser ut for at han blir fliset igjen :D Da hjelper det ikke hvor flink han er med vinkelsliperen :wink:
eller hva Arne? :D

#160628  av jan-erik

Blir skikkelig imponert jeg Arne over pågangsmotet ditt. Skulle hatt litt av det selv... Løsningen din ser skikkelig bra ut, så gleder meg til å se den ferdig. Bare løsningen i seg selv skulle vel gi deg et psykologisk overtak på Tommy og Christian :wink:

#160724  av Arne rebel

Christian & Tommy: Motor hadde vært moro det, men bilen er bare hobby og en avlastningsventil for den kjedelige hverdagen, så legger en mere penger i bilen enn det familiebudsjettet tillater så blir den en belastning. :? Når det er sagt så er det vel mye mere å hente på meg som fører enn å dobble effekten på bilen....ser en på tidene som erfarne førere klarer på feks. Rudskogen ligger de langt lavere enn de tiden dere klarer å stille med, og det med biler som har mindre hester enn meg :P Jan-Erik: Du er et godt eksempel på det.....og takker for støtten du gir meg når de "flinke" gutta psyker meg så tidelig i sesongen :lol:

Jeg liker å se på bilder, så jeg må bidra litt jeg også...sliter litt med utformingen på luftehullene, så har noen noe å bidra med så er jeg takknemelig.
Vedlegg
Rosa streker.....
Rosa streker.....
P3120014.JPG (230.61 kiB) Vist 109 ganger

#160787  av cs2451

Dette er jo helt rått.

Den ligna faktisk litt på en supra mk3 på det bilde :D

#160910  av Kjelliken

8) Blir fet dette da Arne.. Nesten så jeg kunne ha tegnet den slik jeg kan tenke meg den kommer til og se ut etterpå.... 8)

#160980  av Arne rebel

Endelig en stil på luftinntakene jeg kan leve med...da var det litt sparkel og pussing som gjenstår :wink:
Vedlegg
P3130015.JPG
P3130015.JPG (137.37 kiB) Vist 109 ganger
P3130014.JPG
P3130014.JPG (296.07 kiB) Vist 123 ganger

#161100  av ErikG

Imponerende dette!! Hva er det du bygger fronten av??

#161128  av Arne rebel

ErikG: Finer i nedkant for å ha den stabil og styrofoam til de større bitene, samt fugeskum til lime det sammen. Brukte gips\sparkel for å rette den opp....har ikke laget en hel plug før, så her har jeg inprovisert litt :wink:
Legger ved et bilde for å vise at jeg ikke lager en farlig bil ved å kappe i den.....stive av er viktig :wink:
Vedlegg
Avstiving( og nedrefeste for radiator) for bortkappet plate i bagasjerommet...
Avstiving( og nedrefeste for radiator) for bortkappet plate i bagasjerommet...
P3140014.JPG (333.98 kiB) Vist 132 ganger

#161192  av w-master

Jeg må bare si det...er helt rått det du finner på :shock: Håper å få se denne bilen på veien\bane i sommer :wink:

#161908  av Arne rebel

w-master: Holder redskapen, så kommer den til å rulle noen mil på høyt turtall i sommer :lol:
Ikke den store fremgangen her, men har punktet og fuget noen blikkdeler sammen. Tror bilen kommer til å forandre karakteristikk når så mye luft drar over panseret...
Vedlegg
P3190015.JPG
P3190015.JPG (139.64 kiB) Vist 116 ganger

#162787  av Arne rebel

....jeg elsker å lese om andres prosjekter, så her er mitt bidrag idag.... :wink:
Kappet til litt blekkbiter og sveiset de fast...ting tar tid :)
Måtte også sandblåse og sveise inn litt på pasasjersiden framme etter dårlig arbeid etter en kolisjon for en del år siden :cry:
Vedlegg
Fra framsiden, her blir det gjenomtrekk
Fra framsiden, her blir det gjenomtrekk
P3230023.JPG (227.76 kiB) Vist 118 ganger
Mange småbiter som må bøyes og kappes for å passe....
Mange småbiter som må bøyes og kappes for å passe....
P3230024.JPG (309.29 kiB) Vist 115 ganger

#162887  av FireWalk

Arne: du er en uendelig kilde til interessant forum-lesning! :)
Skjønner godt hva du mener med at det er hobby og alt det der. Å kunne skape noe selv, samt se resultatene er jo bare noe helt unikt. Om det ikke er verdens raskeste bil så har man iallefall gjort alt selv, og hva er vel bedre enn det? spesielt når man har det som hobby og trives med det en gjør!

Stå på! kjekt med masse bilder! :)

#165914  av Arne rebel

Firewalker: Takk og det samme til deg. Bilder er alltid interesant...
Treg fremdrift, forkastet noe av arbeidet som jeg ikke var fornøyd med, samt så er ikke sparkel pussing moro.
Vedlegg
Ny plate over radiator..
Ny plate over radiator..
P4080027.JPG (286.68 kiB) Vist 108 ganger
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 32