TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Apexi luftfilter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #144034  av MacBain

Da kom pakken fra Japan i dag :-), fikk den på døra og slapp å betale toll. :D.
Ble en del råere lyd enn det gamle k&n filteret, men ingen merkbar forbedring på ytelsen.
Vedlegg
2.jpg
2.jpg (104.67 kiB) Vist 219 ganger
1.jpg
1.jpg (160.86 kiB) Vist 216 ganger

#144035  av Gjertsen

hvor mye ga du for filteret ?
Var adapteren med i prisen??
Tolla kan komme senere den også!
jeg fikk brev fra toll myndighetene 6mnd etter jeg hadde kjøpt, at det var ett utestående beløp!!

#144036  av 2000celica

Gjertsen skrev: Tolla kan komme senere den også!
jeg fikk brev fra toll myndighetene 6mnd etter jeg hadde kjøpt, at det var ett utestående beløp!!
Det er ikke toll på bildeler, du må riktignok betale moms av verdien av varen+fraktkostnaden, men ikke toll.

#144042  av MacBain

Ga ca 1200,- inkludert frakt. Alt fulgte med.
Bestillte fra http://www.takakaira.com.

Det stod ikke tollpliktig på pakken, så også at de hadde satt verdien på pakken til ¥2800, noe som tilsvarer ca 150 NOK.
Kanskje de kjenner til den magiske 200,- grensa :D.

#161910  av Eliaz

Er det laget hull i adapteren til lufttempsensoren (?) til st202?

#162121  av Mr_Sann

ja det er hull i den så foringen og føleren passer. Helt perfekt!!
 #162128  av Biggen

MacBain skrev:Da kom pakken fra Japan i dag :-), fikk den på døra og slapp å betale toll. :D.
Ble en del råere lyd enn det gamle k&n filteret, men ingen merkbar forbedring på ytelsen.
Jeg merket heller ingen bedring i ytelse, men nå kommer det herlige suselyder i fra turbo´n om ikke annet... :D :D

#162154  av sindrejl

det er nok absolutt ingen bedre ytelse enn k&n filter, men det filtrer mye bedre over tid og sørger derfor også at motoren holder seg bedre :)

#162199  av Hyperion

Har ment å kjøpe dette settet fra takakaira selv, og ettersom det ryktes at Apexi er konk., så kan det kanskje være på tide nå. Men den "pluggen" som sitter inn på siden i originalfilterboksen på st205, er det lufttempsensoren? Har innbilt meg at det var en luftmengdemåler selv og at det ikke var bare bare å smette på åpent filter istedetfor.
For å avsløre det først som sist så har jeg stort sett alt å lære med hensyn til slike ting :)

#162294  av Eliaz

Hvor ofte må man bytte et sånt filter?

#162375  av Hyperion

Eliaz skrev:Hvor ofte må man bytte et sånt filter?
Skal vel ikke være nødvendig å skifte dette filteret!

#162502  av Bull

Vil kit'et til ST202 passe ST182? Noen som har funnet kit til ST182 eller må man lage adapter?

#163015  av Hyperion

Hyperion skrev:Har ment å kjøpe dette settet fra takakaira selv, og ettersom det ryktes at Apexi er konk., så kan det kanskje være på tide nå. Men den "pluggen" som sitter inn på siden i originalfilterboksen på st205, er det lufttempsensoren? Har innbilt meg at det var en luftmengdemåler selv og at det ikke var bare bare å smette på åpent filter istedetfor.
For å avsløre det først som sist så har jeg stort sett alt å lære med hensyn til slike ting :)
Siterer meg selv jeg da jeg fortsatt lurer på dette! Regner med det er flere som har svar på dette!

#163031  av CelicaGT

Visst det er den følern du tenker på er den berre å smette i hullet som er i røret som følger med apexi filter kittet.
Det er ein temp føler