TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Anlegg i Toyota Avensis 03- T22

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #162855  av kong3n

Noen her som har erfaring med å bygge anlegg i den bilen?
Driver for tiden å bygger anlegg i den! Men tror det kan by på problemer med å få byttet ut orginal spilleren til noe annet? Noen som vet om det er noe linje utgang på den?

takk!
 #162879  av @lpher

kong3n skrev: Noen her som har erfaring med å bygge anlegg i den bilen?
Vi har skiftet høytalere ++ på en del av disse...men ikke komplett annlegg nei...nettopp av de grunnene du nevner :wink:
kong3n skrev: Driver for tiden å bygger anlegg i den! Men tror det kan by på problemer med å få byttet ut orginal spilleren til noe annet?
Pr idag så ser vi ingen mulighet til å skifte spilleren ihvertfall...
kong3n skrev: Noen som vet om det er noe linje utgang på den?

takk!
Nope...det er det garanter ikke...

Men...med en av disse kan du bygge ordentlig annlegg selv med originalspillern som grunnlag :D
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1427
http://www.autohifi.no/prod_detaljer.php?id=1428
Sist redigert av @lpher den 24 mar 2006 16:35, redigert 1 gang totalt.

#162881  av kong3n

Takk skal du ha :)
Da får jeg prøve å starte med å bygge anlegg med orginal spilleren som utgangspunkt! Så får håpe det blir noe til slutt!

#162993  av Gt-4-Ever

kan du ikke legge opp en ekstra iso til en ny spiller og plassere den en annen
plass i bilen? @lper,du må gjerne svare om det er mulig.

#162997  av kong3n

Gt-4-Ever skrev:kan du ikke legge opp en ekstra iso til en ny spiller og plassere den en annen
Har lagt opp en anna spiller, men tenkte å kanskje få begge til å fungere , slik att jeg kan justere bass å slik over orginal displayet! Men var hos Toyota Hamar i dag å fikk en iso kontakt som skal fungere som overgang på den orginale spilleren, men tviler på den funker :P

#163011  av chris

kong3n skrev:
Gt-4-Ever skrev:kan du ikke legge opp en ekstra iso til en ny spiller og plassere den en annen
Har lagt opp en anna spiller, men tenkte å kanskje få begge til å fungere , slik att jeg kan justere bass å slik over orginal displayet! Men var hos Toyota Hamar i dag å fikk en iso kontakt som skal fungere som overgang på den orginale spilleren, men tviler på den funker :P
Du kan nok bare glemme å bruke to spillere på en gang. Men med hjelp av det 3sixty systemet som @lpher linka til, så får du skikkelig equalizer og en haug med justeringer, uten å ha ekstra spiller. Det eneste du trenger i tillegg, som han glemte å nevne, er en Palm for å styre boksen med (som vi selvfølgelig også skaffer ;)). Da får man et oversiktsbilde over bilen og høyttalerne på skjermen på den Palm-saken, og man kan trykke på hver enkelt høyttaler og justere. Helt rått :D Forbindelsen går trådløst (Bluetooth). Vi skal montere dette i en flunka ny Civic om et par uker.

3sixty1 koster 2690,- pluss Palm, og 3sixty2 koster 5190,-

Ps.. med hjelp at denne boksen får man både linjeutganger og linjeinngang ;)

#163061  av kong3n

Du kan nok bare glemme å bruke to spillere på en gang. Men med hjelp av det 3sixty systemet som @lpher linka til, så får du skikkelig equalizer og en haug med justeringer, uten å ha ekstra spiller. Det eneste du trenger i tillegg, som han glemte å nevne, er en Palm for å styre boksen med (som vi selvfølgelig også skaffer ;)). Da får man et oversiktsbilde over bilen og høyttalerne på skjermen på den Palm-saken, og man kan trykke på hver enkelt høyttaler og justere. Helt rått :D Forbindelsen går trådløst (Bluetooth). Vi skal montere dette i en flunka ny Civic om et par uker.

3sixty1 koster 2690,- pluss Palm, og 3sixty2 koster 5190,-

linjeinngang ;)
Vis jeg har Sony Ericsson P910, da trenger jeg vel ikke palm? Kan vel bare bruke den sammen med 3sixty2? Eller funker ikke det?

#163066  av Goose

hadde hevet den org spileren og laget meg custom dash.

Den consolen er så rett som det gårr ann, 20 timer og ny consol hadde vært på plass. Stikk ordet er Glasfiber :)

Synes det hadde vært bedre å bygge om dashen enn å bruke masse peng på utstyr som låser deg til orginal radio.

OG den skjermen som du har på siden hadde bygget den inn i dashen..

Bare flytte clima controlen lenger ned og støpe nytt consol.

Kanskje 40 timer arbeid men resultatet er vært tiden...

#163068  av kong3n

Goose skrev:hadde hevet den org spileren og laget meg custom dash.

Den consolen er så rett som det gårr ann, 20 timer og ny consol hadde vært på plass. Stikk ordet er Glasfiber :)

Synes det hadde vært bedre å bygge om dashen enn å bruke masse peng på utstyr som låser deg til orginal radio.

OG den skjermen som du har på siden hadde bygget den inn i dashen..

Bare flytte clima controlen lenger ned og støpe nytt consol.

Kanskje 40 timer arbeid men resultatet er vært tiden...
Det er sant :) Men når man ikke har peiling på slik så kan det proskjektet der bli litt vansklig :P

#163070  av Goose

kong3n skrev:
Det er sant :) Men når man ikke har peiling på slik så kan det proskjektet der bli litt vansklig :P
Vent til sommer og ta deg en tur til meg så fikser vi det. :)

Her er celican min:
Consolen før:
Bilde

Consolen etter:
Bilde

#163072  av kong3n

Goose skrev:
kong3n skrev:
Vent til sommer og ta deg en tur til meg så fikser vi det. :)
Hehe, det hadde vært flott :) Ble veldig bra det der! Ser litt mere ordentlig ut inne i bilen!

#163077  av Goose

Det er ikke så vanskelig å glasfibre ny consol som du skulle tro.

Jeg var skeptisk selv, men når jeg først begynte å kappe i consolen min så var det bare å fullføre.

Vet ikke hvor hen i landet du holder til, men jeg har, msn og bare spør meg hvis du trenger hjelp til prosjektet.

Bygge inn skjerm + plass til cdspiller og du har kuleste dashen:)

#163079  av kong3n

Goose skrev:Det er ikke så vanskelig å glasfibre ny consol som du skulle tro.

Jeg var skeptisk selv, men når jeg først begynte å kappe i consolen min så var det bare å fullføre.

Vet ikke hvor hen i landet du holder til, men jeg har, msn og bare spør meg hvis du trenger hjelp til prosjektet.

Bygge inn skjerm + plass til cdspiller og du har kuleste dashen:)
Ja det hadde gjort seg å fått til noe slik! Men har så lite peiling på det der att jeg ikke tør å begynne! hehe! Men artig å fått det til!

#163100  av MacGyver

du kan jo høre med lokale toyota sjappen om du får noe som kan holde en cd spiller der.

hadde til yaris, en bil folk mente det ikke var noe annen løsning på :)

#163119  av kong3n

MacGyver skrev:du kan jo høre med lokale toyota sjappen om du får noe som kan holde en cd spiller der.

hadde til yaris, en bil folk mente det ikke var noe annen løsning på :)
Jepp har vært litt på Toyota og forhørt meg! Det er så delte meninger så har gitt opp! Noen mener man kan få taki å noen ikke! Har bestilt noe men har vært fullstendig feil! Rart fagfolk ikke har greie på slike ting!:P

goose: holder til i hamar btw