TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• st 165

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #162317  av slættn-GT4

noen som vet hvor mye en gen1 3s-gte tåler i turbotrykk ?

#162341  av CelicaTurbo

har ikke hørt at de er noe spesiellt svakere eller dårligere egnet for trykk enn hva senere st185 er, så 1.0 bar burde være en grei maksgrense så lenge motoren ellers er i god stand. Selvfølgelig er det ingen garanti for at toppakningen ikke ryker, om du er uheldig kan den gjøre det selv ved standard trykk men det er ikke spesiellt vanlig. Har du til plan å kjøre hardt på bane eller prøve på noe toppfart eller lignende stunt er det mulig du bør prøve noe lavere trykk for jeg vet ikke hvor god den IC'en er til å holde greie temperaturer ved slike aktiviteter ;)

#162360  av sleeper

går greit med 1kg!
kjørte med det selv på min (nå var jo det en 2gen motor, men med 1 gen ecu!)

største problemet jeg merket var at vannkjøleren til ic ikke greide og kjøle vannet til ic`n ved lang hard kjøring! ic`n fungerer bra men du burde bytte ut vannkjøleren med en som er BETYDLIG bedre!) det kommer til og hjelpe en god del!

#162363  av slættn-GT4

holder på å overhale motoren nå med nye ringer å tettninger. så motoren blir vel bra håper jeg,., har bestilt en grad kallere plugger og bost kontroller oxo blir det kon filter.,. så viss jeg legger meg på 0.8-0.9 så går det greit til vanlig kjøring,? ska ikke se bort i fra det blir litt bane kjøring og. bor rett ved acr i mo i rana, bare noen mil unna :)

#162368  av sleeper

legg deg på 0.9 så går det bra! men skal du kjøre på bane så prøv og få oppgradert den vannkjøleren din! du kommer til og få ganske høy innsugstemp hvis du kjører på bane med den org og høyere trykk! (husk at org så er det vel ikke mer en 0.4kg på den bilen...

#162371  av slættn-GT4

får se etter hvert kansje jeg bygger om til luftavkjølt ic i frontn av biln.da må det vel bli bra kjøling ,bare ha litt størrels på den så. men får man ta etter hvert.har nok å heng fingrene i forløbbig.

#162666  av celica_st185

kjørte 1,1 på min 2.gen uten prob, men ikke på bane da... men bytta plugger først... Kjørte 1 bar ca på en sr20det av en kompis å da gikk org pluggene til helvete, noen rester brandt seg fast i stempele osv...

#162674  av sleeper

celica_st185 skrev:kjørte 1,1 på min 2.gen uten prob, men ikke på bane da... men bytta plugger først... Kjørte 1 bar ca på en sr20det av en kompis å da gikk org pluggene til helvete, noen rester brandt seg fast i stempele osv...
det bør du IKKE prøve på en st165! holde deg til MAKS 1kg!
husker jeg fikk 18psi i min nmotor en gang og da banka det noe helt jævlig!