TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• stereo anlegg i liten bil

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #163102  av MacGyver

Noen som har en liten bil, men tilhørende lite bagasjerom og har bygget stereo annlegg i dette ?

feks. i en Yaris så er det jo ikke så veldig stort bagasjerom.. må jo da bygge i hjulbrønnen. men er det noen andre som har gjort dette slik att eg får litt inspirasjon. Må jo bygge smått da. dette er ikke noe eg er vant til fra tidligere annligg..

Bilder noen ?
 #163501  av torjusrr

Jeg har en Rav 4 den me 3 dører og 4 seter, som jeg har et rimelig ok annlegg i.
frontsett peerless 5 i døren og diskanter rett med dørhåndtaket
så har jeg også en 10 peerless xls som bare trenger 15 l kasse og spiller vanvittig bra.
bruker en cls 5.1 forsterker

se her
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=9621
har forandret litt i bagasjerommet. nå står forsterkern på høykant og subben står med elementet mot ryggen. men har ikke noe ordenltig fin finish på det enda.
annlegget funker utmerket i en liten bil

#163561  av chris

Er jo opptil flere (inkludert undertegnede) har jo bygget relativt store anlegg i mr2.. og man får da nesten ikke mindre plass enn det er i mr2 :D

#163584  av MacGyver

ja. men noen som vil legge ut noen bilder ?
Legger ut ett bilde fra gamle bilen min, da var ikke plass noe problem.

Men her vil eg prøve å bygge i hjulbrønnen og få mest mulig plass.
trenger da inspiasjon til gode løsninger :)

gamle brakka.
Bilde

Bilde

#163585  av tommis

Med innfelt baum :lol: nei-nei gutt!

#163587  av MacGyver

hihi, måtte ha det da :)
innfelt wunderbaum med plexi glass bak. så blått neon horelys igjen. skikkelig harry-- fikk da lysende baum:)

#164617  av gnmfr

Hvis du vil ha så mye plass som mulig så kan du bygge kassa ned i hjulbrønnen, Må i tilfelle bruke mye glassfiber for å få den tjukk og fin hele veien ;)

Men sånn vi har gjort det før i mindre biler er å presse forsterkerne ned i hjulbrønnen, med kondensatorer og alt (utrolig hva du kan få plass til :lol: Så bygd et gulv over som det er vifter og hele pakka i sånn at lufta sirkulerer helt fint nedi der ;)

Etter dette gjelder det å få bygd en liten lukka kasse til basserne ;)

Et annet triks du kan bruke hvis du ikke har plass til å felle ned 6x9ere i hatthylla etterpå grunnet kassa under som trenger sine liter, så kan du støpe kasse på hatthylla i glassfiber ;)

EDIT: 106 liters kasse i honda civic, det sier sitt :lol: Som du ser har vi lagt portane ut i sidene (ja, de stygge kloak røra :lol: ) 10" i hatthylla er bygd opp, ser helt jæ**i ut bakfra så må nesten sote bakruta, men forfra ser det gjenomført og fint ut ;) Forsterkere er plasert i hjulbrønnen... Husk at de ikke må komme i kontakt med brønnen, legg noe mellom, hvis ikke går forsterkern i protekt, kjedelig :P

EDIT 2: Var dønn sikker på at jeg huska bilde men :roll:

Bilde

#167952  av Goose

Prøv å utnytte reservehjulplassen og plassen på siden i bagasjerommet om du vil fremdeles ha pass til bagasje.
Er sikker på at du kan få til en fin anlegg med en 10" uten å bruke formye av bagasjerommet.

#167953  av hybris

Gamlebilen min. Den har passe stort bagasjerom, men sikkert ikke noe særli større enn en yaris.

To forsterkere, delefilter og kondensator nedsenket i hjulbrønnen, nytt gulv med plexiglass og små men kraftige lukkede 8" subber, en på hver side. Masse god lyd og fortsatt endel bagasjeplass igjen. :)

Bilde

#170149  av MacGyver

da har vi planen klare, tegningen ligger på autocad. nå er det bare tiltaks viljen som mangler. ( og litt penger til å handle da..)
noen varme mai dager så kommer vel dette i boks

takk til dere som la ut bilder :)