TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kamelonen SW20 ,-edit- har fÃ¥tt pÃ¥ vinterpels :)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#163216  av Fredrik

TheStig skrev:eller en flink mann som prioriterer bil foran syden og roser til dama :wink:
Sant, sant..
MR2Turbo skrev:
Fredrik skrev:Markus, du er en syk, syk mann med altfor mye penger :P Men for all del stå på! Helt rått det du gjør!
hehe takk for det :).... kansje jeg er syk... eller blir det fordi jeg jobber og stresser for mye med bilen... ;) men alt for mye penger har jeg ikke, det er sikkert.... begynner å bli såpass lei av å være blakk konstant nå på grunn av bilen at jeg velger å la den være som den blir i år og kose meg med den sånn, deretter bare gjøre vedlikehold... :)
Har fått samboer, og vil egentlig mye hellr "tøffle" litt hjemme enn å være all fritia på verkstedet fordi jeg "må" bli ferdig... ;)
og meste parten av de nye systemene på bilen i år er hjemmelagede... :P
Nå mente jeg ikke "syk" på noen dårlig/vond måte ;) Syns det er imponerende at du gjør så mye ut av en bil veldig få her til lands gjør (jeg veit ikke om noen andre som har gått like langt).. Fant bare ikke noen andre måte å uttrykke meg på :P hehe..
Når så mye er hjemmelagd blir det jo litt annerledes.. Blir jo billigere selvom det tar litt lengre tid..

#163283  av cameleon

Du vet hva jeg synes om bilen din markus, og trenger nok ikke å si det igjen hehe :wink:
fikk montert den nye snurra selv på min nå og nå purrer den som ei katt :)

blir nok en god del turer ned til sandnes nå i framtiden. hurtigruta var jo en kjempefin løsning, dog det var litt ensporet å ta turen alene på vei hjem hehe. Moro å se hvor sammensveiset dere bilguruer der nede er og hvor gjestfrie dere var :) kan ikke takke nok for overnatting samt mat fra deg og lise :) dere to må ta godt vare på hverandre nå :wink:

ser fram til flere trivelige sammenkomster og flere morsomme historier :wink:
8 biler.....fy fassan :mrgreen:

#163343  av sleeper

hørt noen rykter om at bilen skal kjøres på gardemoen den 22 spril jeg!?!? stemmer dette?

#163472  av MR2turbo

fredrik, hehe takk fo det, da.. :) er ikke alltid det blir mye billigere med hjemmelaget.. men mange ting får man ikke kjøpt, ferdig med de spec'ene en vil ha... :)

camelon, må komme på besøk igjen ja... morro det, vettu... håper å komme innom deg på vei til eller fra acr og. 8)

Sleeper, Jeg kommer til gardermoen og skal kjøre med autofil (larsen i passasjersetet ;) ) den 22. april... vi er 8 biler som skal kjøre mot hverandre... :P en god mix av forskjellige biler.
Dere må gjerne spre ordet! Forsto det som at det er lagt opp til å være bra med publikum der.
:D

#163807  av VeilSide

Du .. en kompis ringte nettopp og sa han så en viss Mr2 på tralle ... Han måtte bare ringe for å si "Den bilen må det ha blitt gjort noe SYKT!! med. Var jo bare en cm klaring på bremsene jo ...".

Det bygger seg opp forventinger lokalt nå Markus til litt prestanda :P

#163813  av sleeper

hm.. viss den er på tralle så kan vel kansje det bety at det skal bremses??

#164145  av Morten

sleeper skrev:hm.. viss den er på tralle så kan vel kansje det bety at det skal bremses??
...eller at man trenger bilhenger for å flytte på en godbil når motoren står ved siden av... :mrgreen:

#164147  av sleeper

Morten skrev:
sleeper skrev:hm.. viss den er på tralle så kan vel kansje det bety at det skal bremses??
...eller at man trenger bilhenger for å flytte på en godbil når motoren står ved siden av... :mrgreen:

hm.. det er sant! men er fortsatt ikke overbevist! godt mulig jeg tar feil, men jeg trur den skal bremses jeg!?

#164382  av MR2turbo

hei,
Var ute og henta bilen "hjem" til verkstedet etter at jeg hadde fått valsa hjulbuene bak :) så svingte jeg nedenom i Sandnes for å vaske litt ;)

ellers så fikk jeg rota meg til ett par bilder... ;)

slenger de ut her... =) så må jeg løpe ut og meke videre ;) prøver å bli klar i påska...

den sølv vanntanken er henta rett fra hyd. system på boeing 737... hehe litt korta inn og modifisert ;)
Vedlegg
Vann trykk system.. Hjemme designet og mekka.
Vann trykk system.. Hjemme designet og mekka.
Kamelonen 06 007w.jpg (38.7 kiB) Vist 542 ganger
valsa hjulhus for å gjøre plass til 28cm breie dekk ;)
valsa hjulhus for å gjøre plass til 28cm breie dekk ;)
Kamelonen 06 005w.jpg (34.45 kiB) Vist 549 ganger
nytt setup i midtkonsollen.
nytt setup i midtkonsollen.
Kamelonen 06 004w.jpg (28.72 kiB) Vist 562 ganger
stoler og selene
stoler og selene
Kamelonen 06 001w.jpg (35.48 kiB) Vist 543 ganger

#164389  av SMT

du er bare helt rå. :twisted:

vist ikke den bilen din er noe av den råeste mr2'en i verden så vet ikke jeg. :wink: håper på en dag og komme på 1/4 niv¨å med deg en dag :oops:

stå på og få den færdi til påsken :D

må si i fra vist du har lyst å ha en fæn passaskjer på en dag, jeg er i området eller på rudskogen i juli :D

love your car :D

#164637  av MR2turbo

hehe, takk SMT, du må bare komme å spør når en er på treff, om passasjer-tur, så ser vi om det ikke er mulig... :)

#164678  av cameleon

så stilig det ble med de setene der :D
er vel ikke så lenge igjen til det blir banekjøring på deg heller nå :D

Kjempetøff løsning på alt :!:

#164738  av jan-erik

Ser man det, da er de 2 tingene som gjør at du garantert kjøre til å kjøre raskere rundt ACR i år på plass. Skikkelige stoler og R-dekk!! Sykt brede de dekkene da. Du får låne G-måleren min på ACR så får vi se hva slags tall du oppnår. Skulle vel også være bra G ved aksellerasjon og bremsing også forsåvidt :wink:

#165275  av TomG

Du mener vel 285, tror ikke du kan f[ tak i 280.

RÃ¥tt man!
Skulle nesten hjulpet deg med noen feite lette racing felger....

som på min.
245/40 17 framme og 275/35 18 bak

http://s54.photobucket.com/albums/g97/r ... ama004.jpg

Med vann tanken mener du vell vann insprøyting? (digger tanken!!)

T

#165276  av TomG

Hei Markus du som har tilgang på litt av hvert.

Jeg trenger følgende, et konisk "rør" 75mm (kan være litt større) og 5 cm i den andre enden, lengden skal være rundt 16 tommer eller 28+ cm.

I aluminium.

T

Og eller en fremgangs metode for å lage en selv.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 49