TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseskiver !

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#74070  av memo

de må vel være godkjente generelt egentlig... går vel som det samme som lys... så lenge de er godkjente med TUV, så trenger du ikkef å dem godkjent på nytt igjen hos tilsynet...

#74071  av tojo

hovik skrev:Krever skivene/klossene godkjenning fra biltilsynet ?
Nei det kreves ikke!

#74073  av Ã¸xseth

tojo nei det er sant, men brembo lager skiver i forskjellige prisklasser

#74077  av tojo

øxseth skrev:tojo nei det er sant, men brembo lager skiver i forskjellige prisklasser
Så sant så sant!
Bilde
The next performance level, Gran Turismo brake systems are comprised of both 1 or 2-piece vented rotors that are 12 to 14 inch cross-drilled and/or slotted. In the 2-piece system, billet aluminum hats are application specific and have been individually machined to engineering specifications. The marriage of these pieces create a "floating disc" which reduces heat related stress and improves brake performance and pedal feel. The Gran Turismo system may be available with your choice of black, red, or silver calipers.

Pris 3,917.04USD :D +Frakt og moms
Man får det man betaler for. :wink:

Et annet "billig"alternativ for dem med tykk pængpung er :
Greddy 6piston kit m/ Earls Brake Lines.

Bilde

Pris:Caliptere+skiver 330mm
- 2,011.97USD(gull) + frakt og moms.
- 2,253.89USD(Chrom) + frakt og moms.

#74152  av Ã¸xseth

gudd :mrgreen:

#163798  av Fantare

Bringer opp en litt gammel post jeg :P

Er det noen her som har bestilt noe av disse produktene som tojo har snakket om her, da tenker jeg på noe på denne siden http://www.mvpmotorsports.com/Templates ... SearchYN=N eller disse EBC + Greenstuff greiene..

Vurderer og kjøpe noe av dette, men har lyst på en ambefaling av noen som har brukt dette før eller har kjenskap til dette.

Takker for svar :D

#163929  av kake

Har sett noen her som har EBC+Greenstuff og de virker fornøyde med det. Har nye bremser i bestilling selv, Black Diamond slissede skiver og B.D. Predator klossser (bestilt fra http://www.dcdezign.com). Fordelen er at de tåler høyere temperaturer enn originalt, og at overflaten er behandlet på de, slik at de ikke blir stygge når du vasker bilen osv...

#163961  av Fantare

Betalte du mye da? Og føller det med caliptere

#164004  av kake

Bestilte endel annet og, så vet ikke akkurat hva bremsene kom på, men jeg vil tippe rundt ca 6-6500,- inkl alt. Det er kun skiver og klosser. Skal ikke bytte til større calippere, hvorfor skal du det ?
 #164046  av proson

Hei!

Ring Torshov bilrekvisita. tlf nr til nermeste forhandler finner du på http://www.torshovbil.no

Pris har jeg ikke oversikt over her, men du skal ha del nr:

SKI 204555

Felg 5 -hull, Ø 258 mm, Høyde 47 mm, bremseskivetype ventilert, Bremsesk.tykkelse 25.0 mm, minimumstykkelse i mm 23 mm

Mvh Andreas

#164070  av Fantare

kake skrev:Skal ikke bytte til større calippere, hvorfor skal du det ?
Mine calippere begynner og bli sliten, så jeg vurderer enten rep kit eller kjøpe alt nytt. Men med den prisen der så blir det ikke med det første :lol:
proson skrev:Felg 5 -hull, Ø 258 mm, Høyde 47 mm, bremseskivetype ventilert, Bremsesk.tykkelse 25.0 mm, minimumstykkelse i mm 23 mm

Mvh Andreas
Er det der no bra skiver da? Pris?

#164097  av kake

Kjøp originalt hos Toyota da vel, det er ikke noe særlig dyrt og det er jo bra greier.

#164109  av Fantare

kake skrev:Kjøp originalt hos Toyota da vel, det er ikke noe særlig dyrt og det er jo bra greier.
Spørs hva det koster for 4nye. Vist det er MYE billigere for rep kit så går jeg for det istede

#164235  av christer

kan man sette på nye bremseskiver å klosser forran kun forra eller må man ta bak og sammtidig?

#164350  av proson

christer skrev:kan man sette på nye bremseskiver å klosser forran kun forra eller må man ta bak og sammtidig?
Du må ikke ta bak samtidig nei, men du må bytte på både høyre og venstre side hvis du skal bytte skiver.