Jeg har girkassa ute av bilen nå, den må vike plass for den nye med sperre, og i den anledning benytta jeg sjangsen til å oppgradere motorfestene litt..
De er tross alt over 10 år gamle og må begynne å bli litt slappe i gummien.. Men, jeg fiksa de opp og fikk de fyllt med polyurethane...Så nå har de blitt mye fastere 
Den eneste ulempen er jo det at du får litt mere vibrasjoner og motorlyd inn i bilen, men motoren vil stå stødigere..
For å gjøre dette, strippet jeg de for lakk, glassblåste bort litt rust, grunnet de med epoxy-primer og lakka de med 2komponent sort matt lakk.. Så fikk jeg hjelp av en kompis til å fylle de med polyurethane på jobben hans.
Så nå gjenstår det bare å prøve de på bilen
fortsatt et par dager til lappen daler ned i postkassa, men satser på å sette i girkassa på fredagen.. fikk siste delene jeg trengte i dag til den..
legger med bilder av motorfestene etter lakkering og etter at de er fyllt med p.u.

Den eneste ulempen er jo det at du får litt mere vibrasjoner og motorlyd inn i bilen, men motoren vil stå stødigere..
For å gjøre dette, strippet jeg de for lakk, glassblåste bort litt rust, grunnet de med epoxy-primer og lakka de med 2komponent sort matt lakk.. Så fikk jeg hjelp av en kompis til å fylle de med polyurethane på jobben hans.

Så nå gjenstår det bare å prøve de på bilen

legger med bilder av motorfestene etter lakkering og etter at de er fyllt med p.u.
Vedlegg
polyurethanefester.jpg (72.33 kiB) Vist 4100 ganger
motorfester.jpg (46.91 kiB) Vist 4100 ganger
Markus

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV

'91 Kamelonen MR2 turbo m. 3gen 3S-GTE
'97 MR2 (Hardtop-prosjekt) m. Nissan VQ35DE
'01 Hiace m. V8 turbo 1UZ-FTE
'04 Land Cruiser 120 SWB 1KD-FTV