TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• hvor mye trekker en gt4 av strøm med tenninga pÃ¥?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #164171  av sleeper

Noen som har målt hva den trekker av strøm når tenninga er på? (og lysa i dørene!)

min trekker 5.8A med autronic, lys i dørene\taket og tenninga på!
syntes det er litt mye!?!?

spilleren trekker ca 2A selv om den ikke er skrudd på!?!?! (når tenninga er på og den får strøm på både memoryledningen og power ledningen!?!
skal den dette?
(prøvde en gang og koble momory og power ledningen på spilleren sånn at den fikk strøm hele tia og da tømte den batteriet mitt på 1 døgn selv om den ikke var på!?!?!?)

#164210  av CelicaTurbo

om du minner meg på hvordan jeg måler det med multimeteret så kan jeg jo sjekke i morgen for da skal jeg jobbe litt på bilen. Hvert stikk av multimeteret på hver batteripol eller må jeg koble multimeteret i seriell med resten av kretsen? (usikker på om multimeteret tåler særlig mye belastning om det blir koblet slik men mener å huske det er slik jeg må koble det?).

#164211  av Master

Krisitan: Ampere måles i serie. Altså. Koble fra jordledningen til batteriet. Stikk den ene ledningen fra amperemeteret (helst ikke multimeter da de fleste bare kan måle opptil 200mA og har ei sikring som ryker ganske fort...) til minuspolen på batteriet og den andre til jordledningen.

sleeper:

Cdspillere har som regel en konstantstrøm og en ACC strøm (første hakk på nøkkelen). Om du har spilleren AV selv om du har på ACC og du måler 2A så er det andre ting enn spilleren som trekker strøm. Lysene i tak/dører trekker nok litt de og, men neppe så mye.

Hva mener du med tenning? første ACC hakk eller ON som aktiverer alt av varsellamper/motorvifter etc.? Husk at ECUen kjører powerup de første sekundene når du måler og vil trekke litt ekstra strøm.

Har du mye krypstrøm? Altså: mange mA har du når du ikke har noe lys på /dører igjen ikke tenning eller acc på og måler på batteriet?

#164222  av sleeper

Celica-turbo: ampermeter måles som master sa, og de fleste multimeter jeg har set tåler 10A men husk og plugg ledningene riktig på multimeteret sort skal på com og rød på den som er merket 10A
hadde hvert veldig fint om du målte i morra. :D :D
(vri tenninga til der motoren egentlig skulle gått. og mål uten noen lys eller vifter på!)

Master:

når alt er av, men lysene i dørene er på så trekker den ca 1.3A

når tenninga er på (altså når bilen skulle ha gått) og lysene i dørene, dasjen (ikke bakgrunnslys bare varselgreiene) autronicen (0.5A) og spilleren er skrudd av så trekker den 5.8A (ingen vifter er på har heller ingen org ecu!)

så det vil si at siden lysene i dørene trekker 1.3A, autronic 0.5A så blir regnestykket:

5,8-1,3-0,5=4A jeg ikke vet hva brukes til!

skal måle selve spilleren i morra, men mener og huske at den trekker 2A når den er skrudd av!
noen som vet hvorfor? skal den gjøre det eller er det noe galt?

og hvis det er sånn at den trekker 2A så har jeg fortsatt 2A jeg ikke vet hva brukes til! noen som har noen ideer?

grunnen til at dette irriterer meg er at jeg bare har et micro batteri i bilen pga vekt og det er ikke så kult og måtte trille bilen igang fordi det er noe som trekker strøm! :evil:

#164233  av Larsen

Det er jo bare å nappe ut sikringene og måle mellom dem (Hvis det ikke er det du alerede har gjort)

#164257  av sleeper

Det er JÆVLIG mange sikkringer da! og litt dritt og styre med det hvis det er sånn det skal være... :shock:

#164274  av sleeper

tenkte jeg skulle gjøre det i morra...
men er det noen som har hørt om at spillere trekker strøm selv om de ikke er på? eller er det eventuelt feil med min?

#164275  av Larsen

sleeper skrev:Det er JÆVLIG mange sikkringer da! og litt dritt og styre med det hvis det er sånn det skal være... :shock:
Du får håpe det ikke er den siste sikringen da :lol:

#164281  av sleeper

joa, men det kan hende at det skal være sånn og da er det litt bortkasta og leite etter en feil! :wink:

#164283  av GT4 CS

En kompis av meg som kalles ÆLJEN på grunn av hans manglende kunnskap og holde alkoholen i kroppen hadde samme problem med sin bil, riktignokk en 86mod pajero. Hos han var det noe med kobblingen til dynamoen, kan ringe han imorgen og høre hva det egentlig var. Kødder ikke nå sleeper :lol:

#164286  av sleeper

kan faktisk være det samme her! (har tenkt tanken!)
for den dynamoen har jeg koblet ledninger til selv....det funker men jeg vet ikke om det er riktig forde... kan jo prøve og koble fra alle ledningene og se da.... :D

#164296  av GT4 CS

Prøv det, om jeg ikke husker feil byttet han ledningen, var og kobblet til noe ekstralys i sammenheng med dynamoen hans. Og det ble noe dårlig jording. Men husker som sagt ikke helt hva som direkte var problemet hans. Men var iallefall noe med dynamoen hans som var synderen