TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 mk2 med 2stk 3.gen 3sgte !!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#15526  av MR2turbo

sprøtt.. men man må alltid passe på å be dem om å vise frem hvor i lovverket de tar bakgrunnen for mangelen fra ;)

Er vel ikke lenge før jeg får mangel pga. ikke godkjent styling :roll:

#15535  av CelicaTurbo

jeje, var vel bare tidsspørsmål før de begynte med slik heksejakt her i Bergen også, snart starter vel bilene å patruljere etter ungdomsbiler som dem stopper og eskorterer til biltilsynet for sjekk også :?

#15584  av Erlend

Evig aktuelt dette med biltilsynets tekniske kontroller... De dreper norsk bilkultur med heksejaktene sine - de ser nok helst at alle kjører rundt i helt originale familiebiler, så slipper de arbeid på trafikkstasjonene sine :evil:

#15589  av Mr2 Mk2

Håpløst :roll:
Og nå er det snakk om at ALLE som blir tatt i å kjøre for fort,skal miste bilen sin...Altså de skal ha lov til å ta den på stedet,eller de skal ikke bare ha lov.De SKAL TA DEN!hva faen er dette for noe surr da :roll:

#15593  av MRQuoc

De prøver på alle måte å komme ned i 0 på ulykkes statistikken vel?!!! som er nærmest umulig.. samme gjelder vel røyken og pakkene

jeg skal nok ha meg en stor hvit klistremerke med svarte rammer rundt der jeg skriver "Bilkjøring Dreper" .. og en annen klistremerke .. "For dårlig vei kan føre til rystninger som forårsaker skade på bil og person for resten av livet"
, er jo nesten man kan ha slike advarselmerker på bilene her i dette landet.
i følge holdningen til politikerne og biltilsynet

#15595  av Amund

jostein skrev:
Amund skrev:en kompis fikk foresten supran sin avskilta da... de kom faktisk og henta han drøyt en halv kilometer fra kontrollen!
hvorfor ble ahn avskilta da?Satt de seg i bilen og kjørte hjem til ham eller?
dette skjedde faktisk på osterøy! nermere bestemt lonevåg. han hadde vert og handla, og akkurat i det han hadde begynt å kjøre, vekk fra lonevåg og kontrollen, følte de etter han og stoppa han. Nå skal det nevnes at han hadde røde oblater på skiltene, og at det var eu-godkjenning som ikke var tatt pga lakkering ++. han skulle faktisk inn til eu mandagen etter, altså 3 dager... han gadd ikke krangle en gang, men lurer fortsatt på hvem som tipsa, og hvorfor de plutselig begynte å hente inn biler....!!

og ja, etter det jeg fikk høre, sjekka de under panser og slikt på de bilene de sjekka mest. tror det var en 4-5 biler som ble avskilta på stedet...

og uansett om min bil hadde sett strøken ut utvendig, alt av lys vriket osv, så kan du nok banne på at de hadde sjekket den mere nøye. rett og slett fordi det er en sportsbil... :evil:

Syns biltilsynet tar rimelig av når det gjelder midler for å ta ungdomsbiler. det er jo tross alt staten som tvinger de unge med dårlig råd å kjøre eldre og dårligere biler.... dobbeltmoral spør du meg-

#15605  av @lpher

MRQ skrev:De prøver på alle måte å komme ned i 0 på ulykkes statistikken vel?!!! som er nærmest umulig..
Det ER umulig...dessverre..men det er mye enklere for politikere og andre bedrevitere å sette fingeren på dette ENN å ta det onde ved rota....nemlig ved å bygge BEDRE VEIER! ;-)

@lpher

#15607  av Mr2 Mk2

men nå syn jeg faktisk ikke bedre veier kommer til å hjelpe så forferdelig mye :oops:

Jeg har innfunnet meg med at ulykker SKJER,tro det eller ei :roll:
Og det vi trenger er skumgummi/tjukkasser langs begge sider av veiene.For nå er det veldig mangen som kjører utfor..
For 2 uker siden var det en som kjørte utfor der hvor jeg har hytte,faktisk fordi det var akkurat lagt ny asfalt,det regnet og de hadde ikke merket hvor veikanten var og dermed kjørte han utfor og slik endte det...

#15612  av @lpher

jostein skrev:men nå syn jeg faktisk ikke bedre veier kommer til å hjelpe så forferdelig mye :oops:
Joda...kommer nok litt ann på hvor manbor det...men jeg vil nok si at det er nok trafikkfeller og velge mellom 'her oppe'...i klarttekst veier som holder 1970 standard! ;-) ...da alle kjørte enten boble eller padde...hvor farlig kunne det bli? ...high speed collisions var ihvertfall ett fremmedord! ;-)

Her i midt-norge setter dem ned fartsgrensa på de beste veiene vi har....og blir sure når folk mister respekten for den anbefalte grensa.

Nylagt asfalt og regn er noe av det verste som er....når veivesenet glemmer å skilte i tillegg...så har du en ulykke eller to som bare venter på å skje...

@lpher

#15613  av Christian

Mener nå at med bedre veier vil ulykkestallet synke kraftig, men det som vil hjelpe kjapt er om fartsgrensene økes de fleste stedene.
Her oppe i stein-land har vi noen elendige veier med 80 sone nesten hele veien, like vel kan jeg ligge jevnt i 120 med en hi ace uten problemer.
Det som virkelig er sinnsykt er når folk må ligge i 60, de blir ukonsentrerte, sløve og roter med alt mulig annet, f.eks mobilen.
Det gjelder i alle fall meg :wink:
De som ikke takler farten, og da spesielt eldre, får levere lappen, det er ingen ting som hisser opp bilister som lusekjørere...

En annen ting er at fartsgrensene tross alt er noen år nå, bilene har jo blitt noe bedre siden 60-70-80 tallet :roll:

#15616  av Mr2 Mk2

@lpher skrev: Her i midt-norge setter dem ned fartsgrensa på de beste veiene vi har....og blir sure når folk mister respekten for den anbefalte grensa.
@lpher
true true,tror jeg gjelder over hele landet!

#15660  av Erlend

E18 mellom Holmestrand og Drammen var jo Norges mest ulykkesbelastede strekning inntil de bygde den nye 4-feltern med midtrabatt - resultat - 0 ulykker. Og det er snart 2 år siden den ble ferdig... Bedre veier har mye å si.

#16341  av chris

Samme med omkjøringsveien rundt Trondheim, som er oppgradert fra 2 til 4 felt+midtdeler. Eneste ulykkene som er der nå, er eldre som kjører ned på veien rett mot kjøreretningen, og (typisk motorveiulykke..) påkjørsel bakfra fordi en idiot har steppa på bremsen og han bak ikke følger med..

#16408  av MR2turbo

Det er nok for hardt å innrømme for politikerene at de må spytte mere penger i veibygging, så de prøver å gjemme seg blandt diverse statistikker og "undersøkelser" istede.. Hørte på radioen at myndighetene hadde kommet frem til i en undersøkelse, at folk bremset foran fotoboksene :roll: trenger vel ingen undersøkelse for å vite det.. :?

#16430  av chris

MR2turbo skrev: ... at folk bremset foran fotoboksene ...
*rekke hånda i været*