TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt skifte clutch og div pÃ¥ GT4

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#164242  av CelicaTurbo

med en vanlig lambdasonde er man jo langt over grensen for mager blanding under høyt turbotrykk før sensoren i det hele tatt viser noe annet enn maks rik blanding. En slik sensor har et følsomhetsområde som er godt utenfor det området som er interessant ved full gass og høy belastning :lol:

Men men, litt til topic, en td06 er jo en turbo med mye potensiale og ved 1.0 bar trykk lever man i grensen av hva orginalt bensinsystem klarer å levere, turboen gir en del høyere effekt enn hva en ct26 turbo gjør ved det samme trykket.. Men jeg har sett en del tilfeller av at amerikanere kjører ca 0.7 bar på turboen med helt orginal bensin/ecu på MR2 så jeg ville ikke ha kjørt noe mer enn 0.8 uten å ha en bredbåndslambda som forteller om motoren går magert ved høyere turtall. En annen ting, selv om man sjekker blandingen med bredbåndslambda så vet man jeg fremdeles ikke hvordan tenningspunktet fungerer med den økte luftmengden..

#164250  av larsst185

ser at AEM har slike,må vel ha meg en sånn da.man kan si jeg er "litt" spent på hva jeg kan forvente meg nå når jeg får prøvd bilen med ny turbo og Stor ic i front istedet for original gjemt under cs panser.Litt forskjell BØR det bli.Lurer på hva man kan forvente seg i hk økning.burde kansje krype opp mot 240-250 eller er det å tro på julenissen?

#164253  av ErikG

Hvordan er passformen på intercooleren. Har fått min nå også. Fjernet du aircondition og plasserte den der kjøleren til den er? Eller??

#164254  av larsst185

fjerna alt som heter ac ja.passer ok men litt under halvparten av den blir bak den feite H bjelken bak fangeren :lol:
Uansett,tror ikke virkningsgraden blir merkbart dårligere av den grunn.har tenkt på å kansje bruke vifta som sto på acen på ic istedet.vet ikke helt om det har noe for seg?!
Rørene til icen er laga for at turboen skal kunne stå klokka som den gjør originalt men jeg kommer til å snu kompressorhuset med utløpet ned.Sparer litt rør og det ser MYE bedre ut.Eller så ser det ut så det er tight fit mellom rørene ut fra ic og tøue øyene på bilen,men det går.settet er på ingen måte bolt on vil jeg si,men det passer jo fysisk i bilen og du har nok rør til å få alt plumba sammen:)

#164259  av sleeper

larsst185 skrev:ser at AEM har slike,må vel ha meg en sånn da.man kan si jeg er "litt" spent på hva jeg kan forvente meg nå når jeg får prøvd bilen med ny turbo og Stor ic i front istedet for original gjemt under cs panser.Litt forskjell BØR det bli.Lurer på hva man kan forvente seg i hk økning.burde kansje krype opp mot 240-250 eller er det å tro på julenissen?
kjøp dette settet!
det funker sinnsykt bra og er helt på høyde med de aller dyreste bredbandslamdaene! (de koster godt over 10000kr!)

http://www.innovatemotorsports.com/xcar ... 252&page=1

på en mr2tubo sier de jo opp mot 280rwhp (max for org bensinsystem)på en ct27 med rom turne og 1.1kg trykk!
og det vil vel si ca 320-330 i motor!
så hvis du får en grei blanding på bensina så vil jeg tru du greier gode 300 i motoren med de mods du har! :D

#164260  av ErikG

Den "feite" h-bjelka er faktisk borte hos meg. De som monterte stylingen bare fjerna den! :shock: Får håpe det ikke blir for mye modding for at det skal passe. Tok du av fronten? Eller bare tok av radiator og monterte bakfra?

#164267  av larsst185

kun radiatoren.så bakfra,syns det var enklest :lol:

#164384  av 2fastgt4

hey :D
ikke så ofte jeg leser disse sidene.

så da starter jeg med å avkrefte hva sleeper sier om turboen min...igjen.

har nevnt dette før og det har sikkert ikke så stor betydning.

nin st3 ct26 turbo er handlet inn fra krb trading og er levert fra turbonetics.
har sett den i katalogen demmes men ikke klart å finne den på nettet.

mulig denne er bygd på samme måte som den på fensport men det vet jeg ikke.

lars: fint å se at du går for stort.
har sikkla på det td06 settet siden jeg fikk pc med internet.

jeg er enig med at du bør holde deg under 0,9bar eller under 0,6 hvis den er chippet.
ihvertfall til du finner ut av bensin og tenning :D

det er fort gjort å smelte hull i stempelene...I KNOW 8)

#164392  av larsst185

bilen er ikke chippet.helt original når det kommer til bensin og tenning.gleder meg som en liten unge jeg:)

#164515  av 2fastgt4

vet at du bor i "gokkland" :D men er det mulig du kommer til rudskogen for å "prøve"ut litt i løpet av sommeren :?:

har litt lyst til å se den greddyn montert,.

#164560  av larsst185

hehe.ehem,joda skal ikke se bort ifra at det blir tur sørover,hadde vert skøy det.Blir uansett å dra på acr.Skal ikke du dit?

#164572  av sleeper

hva er leveringstiden på det der da?

#164594  av larsst185

Vet ikke helt.De hadde den på lager vertfall.Hvordan er det med moms på bildeler.?Har bedt dem skrive ned verdien men om de gjør det vet jeg ikke.norsk moms av 15 lapper er jo litt peng :?

#164596  av sleeper

du må betale 25% av verdien de har skrivi på pakka i mva...

(trur foresten du må endre overskriften på denna jher nå! :D :wink: :D )

ble litt mer en du hadde planlagt..

#164640  av larsst185

Ja,var vel toll man slapp på bildeler.Uansett,har bedt dem skrive ned verdien på pakken så vi får se hva de gjør.
Har tenkt på å forandre overskrift ja. :lol:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13