TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla AE92 Liftback GT-i (Sleeper)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #164421  av Tomera

Hei!
Har en Corolla AE92 LB GT-i. Chassie bla hentet som vrak fra sverige og opprette i Norge. Bilen er GT-i, untatt stolene, støtfangerne og understell. Bilen skal senkes, så det blir ikke noe problem.
Den ser ut som en helt vanli XL-i. Dette er en sjelden bil i norge i denne karossen. Har dere noen tips til litt diskre styling for å få den penere, samt litt tips til enkel motortrim?
Har en 4 AGE motor til liggende, og denne har jeg lyst å bygge turbo-prosjekt av og putte i rollan. Hva synes dere om dette?

Her er utgangspunktet:
Bilde

Bilde
Sist redigert av Tomera den 21 mai 2006 14:49, redigert 2 ganger totalt.

#164452  av lasserj

om dette er en GT-i hvorfor er det ikke gti stoler og undrestell?
interiøret og understellet er jo det som gjør at det er en GT-i, ..og 4Age`en da :)

#164479  av Tomera

lasserj skrev:om dette er en GT-i hvorfor er det ikke gti stoler og undrestell?
interiøret og understellet er jo det som gjør at det er en GT-i, ..og 4Age`en da :)
Corollaen ble hentet som vrak, og dermed ble det ikke satt på std understell og stoler i den. Det som står på, er fra XL-i. Stoler fra Camry GL-i blir montert! Alt annet er GT-i! :)

#164516  av lasserj

oke!, så forrsten en GT-i LB tilsalgs på autodb for en god stund siden skulle ha 45000 om jeg husker rett..

#164517  av Tomera

lasserj skrev:oke!, så forrsten en GT-i LB tilsalgs på autodb for en god stund siden skulle ha 45000 om jeg husker rett..
Ja stemmer! Den sto først til 50000. Så utrolig strøken ut!
Her er bilder av den:

Bilde

Bilde

Men siden min bil ikke ser ut som GT-i, tenker jeg mere ''slepper'' prosjekt! Var ute å kjørte mot litt styla Beemere hær om dagen! 320en fikk noe å bryne seg på! Blir bare mer og mer imponert over hvor hissig og turtallsvillig 4A-GE motorn er! Tror det var ett par BMW-eiere som sov dårli den natta! hehe!

#164553  av QuackYO

tja, jeg har liftback (ikke GT-i riktignok) med noe styling som forrige eier mente var orginal toyota-greier.

før senking....
Vedlegg
baklykt.jpg
baklykt.jpg (31.82 kiB) Vist 176 ganger
3.jpg
3.jpg (7.26 kiB) Vist 2027 ganger
2.jpg
2.jpg (34.74 kiB) Vist 2025 ganger
nettopp lakket skjerm + panser+fanger, mye fargeforskjell.
nettopp lakket skjerm + panser+fanger, mye fargeforskjell.
1.jpg (58.32 kiB) Vist 2025 ganger

#164642  av Tomera

QuackYO skrev:tja, jeg har liftback (ikke GT-i riktignok) med noe styling som forrige eier mente var orginal toyota-greier.

før senking....
Hei!
Hvor fikk du tak i senkesettet? Er på utkikk etter ett! Måvell ha til XL-i, da det er XL-i understell på bilen.

#167225  av kystjegeren

Tomera skrev:
lasserj skrev:oke!, så forrsten en GT-i LB tilsalgs på autodb for en god stund siden skulle ha 45000 om jeg husker rett..
Ja stemmer! Den sto først til 50000. Så utrolig strøken ut!
Her er bilder av den:

Bilde

Bilde

Men siden min bil ikke ser ut som GT-i, tenker jeg mere ''slepper'' prosjekt! Var ute å kjørte mot litt styla Beemere hær om dagen! 320en fikk noe å bryne seg på! Blir bare mer og mer imponert over hvor hissig og turtallsvillig 4A-GE motorn er! Tror det var ett par BMW-eiere som sov dårli den natta! hehe!
Hehe. Liker holdningen din! Føler vi kan bli venner...
Beemere er søppelbiler (min mening) :)

#167238  av Apsis

mulig at noe av dette Pakfeifer har er til liftbacken (vet det er mye til hatchbacken der), men den blir jo ikke noe særlig sleeper av sånt ;)
Lakkerte fangere og senking/felger vil gjøre mye, og synes ikke det hengerfestet var så vakkert :P

Selv er jeg ihuga fan av hatchback karosseriet, men liftbacken har sin sjarm.

For motor så er det vel effektanlegg og filter som vanlig. Kanskje bytte kammer. For en liftback GT-i er det brått lettest å få custom sveiset eksos.

#167407  av Tomera

Apsis skrev:mulig at noe av dette Pakfeifer har er til liftbacken (vet det er mye til hatchbacken der), men den blir jo ikke noe særlig sleeper av sånt ;)
Lakkerte fangere og senking/felger vil gjøre mye, og synes ikke det hengerfestet var så vakkert :P

Selv er jeg ihuga fan av hatchback karosseriet, men liftbacken har sin sjarm.

For motor så er det vel effektanlegg og filter som vanlig. Kanskje bytte kammer. For en liftback GT-i er det brått lettest å få custom sveiset eksos.
Jeg liker også Hatchbacken best, men så er Liftback også grei nok! Ikke like sportslig men! Fangerne blir nok ikke lakkert! Regner med nærkontakt med snøskavler til vintern, så tror det er heller bortkastet! Senking vil trolig bli gjort, for å få bedre veigrep helt enkelt. Vil det holde å senke 40 mm forran? Tenker på at jeg blir nok å kjøre litt ''pirat'' og da er det greit med litt fjærlingsvei bak! Vil dette ha mye å si på veigrepet? Hengerfeste trengs til jeg skal på scooterturer! (Men så er Corollan lett i fronten, og overmotorisert, så den egner seg DÅRLIG til å trekke henger med!) hehe. Har splitter nytt eksosanlegg liggende. Er jo 2'' originalt, så tror det holder i grunn?

#168160  av Tomera

*
I går var vi ute å kjørte med Corollaen. Jeg selv har ikke lappen, så får nøye meg med å sitte på en liten stund til! Plutselig hørte jeg vi en smell, å da for potta til helvette! Røret fra potta og til mellomrøret jikk av, og vi fikk en satans frieksos! Det er ofte ikke særlig pent å høre på, men var faktisk nokså rått med denne motoren! Ble overrasket for ett snær det ble på høye turtall. Men så til det morsomme! Parkerte utenfor huset til en kompis, han hørte lyden og ble helt vill! Jeg begynte med en gang å fortelle at jeg hadde montert turbo og dermed måtte ha såpass rå eksos! Han ble vill, og spurte om han fikk seg en prøvetur! Han satte seg inn, jeg satte på. Kjørte ut på ''åpen'' vei så han fikk dra på litt! Karn var helt vill! Han trodde han kjørte turbocorolla med 210 gamp! Syntes også jeg hadde fint turbosus! Sannheten er en helt std Corolla GT-i med frieksos! Litt morsomt i grund! Selv kjører han en Lancer 1,5 fra 92. Må være nokså slapp den i forhold da?

#168923  av Tomera

Der var 16'' TSW Venom felger montert. Nye dekk i vente med dim 205 x 45 x 16. Bilder kommer etter hvert! Mulig montering av nye stoler i nærmeste fremtid også!

#168937  av tojo

Coolt med AE92 eier fra Mo. :D
Har selv en slik bil stående,ikke GT-i(prosjektbil/sleeper) Planen er å montere 4AGZE eller en turbomaskin :wink:
Får fintenke litt! har for mange prosjekter akkurat nå.
Supra snart ferdig,Typhoon forhåpentligvis ferdig iløpet av sommeren,så står min gamle RA28 Celica for tur.

#169113  av Tomera

Litt bilder av nyfelgene! Ikke fått dekkene ennå, så kjører på 13'' ennå! hehe. Camry stolene passet dessverre ikke!

Bilde

Litt harrystasj!
Bilde

Bilde

#169237  av Apsis

Blir bra med nye felger!
Synes du bør ha en del mindre dekk på de felgene enn det som står på nå ;)
16" skal funke fint på AE92en :)