TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bilde av den nye bilen vÃ¥r , kjempesprek assÃ¥ hehe

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #164232  av andre 1

96 mod 1,3xli som er godt 120000km! utrolig døll motor men det får gå for en stund . skal til å kjøpe felger nå så om det er noen som har en ide om hva som kan passe på den så er det bare å skrike ut.
Vedlegg
DSCN0673.JPG
DSCN0673.JPG (27.35 kiB) Vist 283 ganger

#164585  av Rollaole

Gratulerer!! :)

1.3`n er ikke sååå døll da, hvis ikke du kliner på effekter som store tunge kromfelger&spoilere og diverse Extra vekt!
Den bilen er fin med tett eika felger, 16 eller 17"! :wink:

#164588  av James

Gratulerer! Få på noen felger på den blir det bra! :D

#164618  av andre 1

Felger kommer på så fort bilen er registrert ! blir nok også satt inn en annen motor etterhvert , tenker da først og fremst på en 4-EFTE eller en agze motor, 1,3ltr er seriøst daut på denne bilen mener nå jeg . Noen her som har erfaring med noen av de nevnte motorene i rolla stv ? Hvordan er det med 17" alu på denne bilen , blir ikke det noe drøyt ? tenker da først og fremst på at hjulene subber i hjulbuene i humpler osv ..

#164643  av Rollaole

Skal du ikke gjøre noe meed støtdempere&Fjærer og understell, burde du max gå for 16", mine 17" skarper med flere enn 2 i bilen..
Men skal kjøpe nye støtdempere&fjærer og valse hjulbuer bak..

#164665  av James

andre 1 skrev: 1,3ltr er seriøst daut på denne bilen mener nå jeg.
Blir sikkert stor forskjell å gå fra MR2en til en Corolla 1.3 kan jeg tenke meg :wink: Med mindre du for i en agze som du nevner da :twisted:

#164674  av andre 1

Hehe ja det er ikke noe å lure på :wink: Hintet frempå om motorbytte til tøtta i går og hun var ganske posetiv til det :D Mulig det bare blir en 1,3ltr turbo fra starlet men det duger det å . Vil ikke legge for mye peng i det heller , planen er å kjøpe en løpsrigget porshe på sikt og da nytter det ikke å blåse for mye penger ut av vinduet på rollaen .

#165045  av andre 1

Fikk svar på mail fra motorimport.dk i dag :Hej.
Ja den er lige til at montere der er lidt med ledningsnet der skal tilpasses samt intercooler og udstødning.
Komplet motor med ledningsnet og box koster 8500kr + moms.
Mvh Egon

Syntes egentlig ikke dette var så ille :D Er det noen som vet hvordan det vil være å få godkjent bilen med en slik motor ? og hvordan er det med avgifter på efektøkning på en 96 mod ?

#165095  av James

andre 1 skrev:Fikk svar på mail fra motorimport.dk i dag :Hej.
Ja den er lige til at montere der er lidt med ledningsnet der skal tilpasses samt intercooler og udstødning.
Komplet motor med ledningsnet og box koster 8500kr + moms.
Mvh Egon

Syntes egentlig ikke dette var så ille :D Er det noen som vet hvordan det vil være å få godkjent bilen med en slik motor ? og hvordan er det med avgifter på efektøkning på en 96 mod ?
8500kr for ledningsnett, ECU og alt!! :shock: Sykt billig da! Regner med det er agze det er snakk om... Visst det er det, hva type agze er det?

#165116  av andre 1

Nei er snakk om en 1,3ltr turbo motor , ca 130-40 hk ! agze er nok vesentlig dyrere med ecu og det hele . Tok også en tlf til biltilsynet og toyota i dag , og det skulle fint la seg gjøre å få godkjent ! det jeg måtte gjøre var å sende et papir til tilsynet med hva jeg hadde tenkt og gjøre av oppgraderinger helst med papirer fra toyota , om det skulle vise seg at det var vanskelig å få papirer av toyota så kunne de godkjenne det som et prosjekt :D og det beste av allt var at det blir 0 avgifter i og med at bilen er 10år.

#165182  av James

Begynte å lure! Jeg som selv har kjøpt ny agze til langt over den prisen, så 8500kr hadde nok vert billig for en agze!
Men blir bra med en 130-140hk Turbomotor i Corollaen :D Ikke gale pris heller...

#165430  av lexusmann

andre 1 skrev:Nei er snakk om en 1,3ltr turbo motor , ca 130-40 hk ! agze er nok vesentlig dyrere med ecu og det hele . Tok også en tlf til biltilsynet og toyota i dag , og det skulle fint la seg gjøre å få godkjent ! det jeg måtte gjøre var å sende et papir til tilsynet med hva jeg hadde tenkt og gjøre av oppgraderinger helst med papirer fra toyota , om det skulle vise seg at det var vanskelig å få papirer av toyota så kunne de godkjenne det som et prosjekt :D og det beste av allt var at det blir 0 avgifter i og med at bilen er 10år.
Hmm, dette hørtes jo lovende ut!! :D Fikk RIMELIG lyst til å skifte jeg å nå...hvor mye er egentlig momsen på slikt?25% slik som på det meste annet?
Skal du eller Toyota montere?

#165440  av andre 1

Litt usikker på det med momsen men vil tro at de trekker av dansk moms og legger på norsk ! Hvem som eventuelt skal utføre byttet er uvist enda , men det blir ikke toyota .

#165442  av lexusmann

Vi andre får vel utførlig rapport etter hvert hvordan det går??Hadde vært skikkelig digg å få nytt liv i rollan, særlig hvis det skal kunne gå så greit hos biltilsynet som du sier... :wink:

#165459  av andre 1

Raport skal dere få om motor blir byttet , første på agendaen nå er felger og stereo . Om du selv er sugen på et slikt bytte så er det jo bare å kontakte tilsynet , kan sikkert variere litt fra destrikt til destrikt med tanke på velvilje . Jeg kontaktet tilsynet i Arendal da de skal være langt mer medgjørlige en i kristiansand . Uansett så tror jeg det er lurt å kontakte tilsynet før man begynner på noe , tror de fort setter seg på bakbena om man bare trapper opp med en ombygd bil uten å ha forhørt seg litt på forhånd .