Noen som har erfaring med 45mm senking og 18 tommere på mr sw20?
Funker det?
Funker det?
Magne skrev:Jeg har 35mm senking og 18" x 8" felger på min. Går veldig fint det. MEN jeg har jo nesten ikke gummi på dem da...Hvilken ET er det på felgene dine?215/35
Master skrev:Du kan faktisk få 18" til å ha (nesten) samme rulleomkrets som de originale hjula dine.Jeg har 8x18 med 225/35/18 (et38) foran og 9x18 med 255/35/18 (et35)bak. Dette funker fint, men jeg er ikke sikker på hvor mye bilen min er senket. Mener den er senket 40mm. Og jeg har samme rulleomkrets bak, og bommer med 0,4 inches bak. Er det noe jeg kan utsette på dette er det den lile gummi stripa rundt felgen. Sånn for comforten sin skyld, kunne jeg tenkt meg en litt høyere profil.
Lek litt med: http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
med å putte inn de originale dekkdimensjonene foran og bak og se hva du må ha i 18" for å ha nogenlunde samme rulleomkrets (husk 5% regelen mht biltilsynet). Sikkert 35 i profil.
8" går fint på sw20 fremme med 45mm senking (et38) og er sikker på 9" går bake. noen som kan bekrefte / avkrefte?
18" felger trenger altså nødvendigvis ikke bety større dekk enn originalt, bare pass på profil og bredde
Personlig skal jeg nå sette på 215/40/17 fremme og 235/40/17 bak. Noe som ville ha tilsvara 215/35/18 fremme og 235/35/18 bak. Dette på 8" breie felger med 40 i innpress. Det er jeg 99% sikker på passer.
Og har du like store dekk som originalt (bare litt breiere) så blir jo senkinga uvesentlig når det funker på de dekka du har i dag.
Neemi skrev:Jeg har mulighet til å få tak i 18x9 til en ikke altfor dårlig pris og det ser jo utJeg har ikke gjort noe med skjermbuene ennå. Hvis det er gjort noe med shjulbuer/skjermer så er det evt før jeg kjøpte bilen. Men det er ikke lenge siden jeg kjøpte felgene, så jeg har ikke fått kjørt så mye med de ennå. Men bilen skal til lakkering om ikke lenge og da vurderer jeg og false hjulbuene med det samme.
som om ET 35 på disse da er ok ifølge det Azrael skriver.
Du har ikke gjort noe med hjulbuer/skjermer da Azrael?
All hjelp her mottaes med takk.