TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksosanlegg til mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #164857  av Stillcrazy

hei Folks! :)

er det noen som kunne hjelpe en stakkar med en plass der de selger eksosanlegg til mr2. Driver og leter etter anlegg med dobble uttak (en på hver side)

Stllcrazy

#164860  av stokness

Hei!
har sett litt på denne:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/85-89-To ... 4460QQrdZ1

Men det er jo et lite problem med frakt da!! :roll:

Har tenkt litt på bakpotta til mk2, men har aldri kommet så langt att jeg har kunnet måle og sammenligne!

Hadde en mulighet for noen år siden, men så måtte jeg selge bilen!
og det er en stund til den nye trenger eksosanlegg!!

( av jord er du kommet, til rust skal du bli, av rust skal du igjen oppstå!! )

#164861  av Stillcrazy

Takker :)
Denne var jo ikke mindre en dødsrå da :shock:

eneste problemet er "shipps only to united states"

Men takk for svaret :)
 #165040  av proson

Jeg kjøpte fra sportauspuff.de Men det passet ikke helt perfekt akkurat... Måtte kappe ut litt for å få det på plass. Ikke at det har så mye å si, for det ble jo rått;) Men den størst skuffelsen kom da jeg startet bilen, og det hørtes helt ogrinalt ut!!!!! IKKE BRA :evil: Ble rett og slett for stille! eeeeh! Jeg måtte ut med ca 5000.- og det var ikke verd det!

Min anbefaling er at du bygger selv! da får du rett lyd, og du får det akkurat som du vil ha det, og slipper alt prakk med toll, tysk og vente på eksosanlegget!

Jeg skal bygge nytt selv. Bruker SIMONS deler fra Torshov Bilrekvisita. Blir mye billigere, men krever litt arbeid selvsagt.

eksempel bilde (fra 240):
Vedlegg
Ikke helt bra laget dette....   med tanke på at potta ikke er bygd rett for dette formålet... men du skjønner ca hvordan det gjøres
Ikke helt bra laget dette.... med tanke på at potta ikke er bygd rett for dette formålet... men du skjønner ca hvordan det gjøres
Bilde029.jpg (136.3 kiB) Vist 191 ganger

#165713  av Stillcrazy

Takk for tipset på Ebay stokness, fikk kjøpt det selv om det egentlig bare var shipping til USA.. =) gleder meg til og få det nå :D
Stillcrazy

#165753  av kghaas

Hva ble prisen inkl. frakt til Norge da?

#165756  av Stillcrazy

kom ca på 2300 :)
ikke verst pris :D

#165789  av Nitteberg

Bilde

Her er min løsning, billige rustfrie rør fra mekonomen. 3* 90grader
bend, ett 50cm rør, 2 potter og en overgang.
Lagde i 2" regnet med at det ville bråke mer en godt nok ;) Grei lyd, mangler kanskje litt snerr.
Lagde ikke helt til manifolden siden det så så fint ut. Pris ca 1500kr.