TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lakkering av felger

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #165201  av christer

tenkte å lakkere falgene i påsken, noen som har noen erfaringer? hvilken farge skal jeg velge? bilen er rød... tenkte på sølv eller gull...

#165214  av aneriks

hvit felg på rød bil :D

#165217  av lasse

aneriks skrev:hvit felg på rød bil :D

Helt enig, hvite felger er det råeste...

#165235  av christer

litt skeptisk til det, ser det ikke helt for meg... noen som har bilder?

#165247  av jonny on the spot

rød bil - hvit felg easy as that.
Angående lakking så regner jeg med du har tenkt å kvitte deg med evntuelle kantkjøringsskader og steinsprutskader?
Ihertfal bør du pusse disse ut (dvs at hvis du har skade på 3cm av sirkelen så pusser du ut et område på hvertfal 10-15 cm ut fra dette)det for å få best resultat, er skaden for dyp bør du kanskje oppsøke n kompis som kan tig sveise og har tilgang til dreiebenk, nok om det.
Puss/matt hele felgmen med 120 papir så 200 så 400, vask derretter felgen GODT med avfetting, la felgen tørke (blås den gjerne med trykkluft) avslut med å tørke av evt smuss og dritt med tynner, IKKE KOM BORT I ORÅDET SOM SKAL LAKKES MED FINGRE!!!! Pass også på å ha nok varme der du skal lakke :wink:
Lykke til!

#165295  av Rømmling

link Slik gjorde jeg det. hadde jeg brukt enda lengere tid til å pusse kunne det blitt helt perfekt men vart veldig fint syns jeg da.

#166042  av Dr.Ling

Jeg er også inne på lakkering av felg. Er luta lei den triste sølvfargen, men felgene jeg har er ganske kantkjørte, og jeg har ikke peil på pussing, dreing whatever. Og det må jo gjøres billig om det skal være noe alternativ til å kjøpe nye..... Jeg har tenkt på hvite felger på min sorte bil, men vet ikke om det blir pent.

Lettere med rød bil, for da passer egentlig alt: Sort felg, hvit felg (et sikkerstikk), gunmetal, og faktisk gull også, mener jeg å ha sett.
Vedlegg
Min bil med hvite (vel, prøvd å photoshoppe)
Min bil med hvite (vel, prøvd å photoshoppe)
GC1 043 white2.jpg (104.42 kiB) Vist 3112 ganger
Hmmmm, pent med hvit?
Hmmmm, pent med hvit?
RDL888_bro_1.jpg (75.68 kiB) Vist 3112 ganger
Hmm, klarer ikke bestemme meg om dette er fint
Hmm, klarer ikke bestemme meg om dette er fint
bomex rear nicemr2.jpg (43.17 kiB) Vist 3673 ganger

#166098  av jonny on the spot

eg er også inne på lakkering av felg. Er luta lei den triste sølvfargen, men felgene jeg har er ganske kantkjørte, og jeg har ikke peil på pussing, dreing whatever. Og det må jo gjøres billig om det skal være noe alternativ til å kjøpe nye..... Jeg har tenkt på hvite felger på min sorte bil, men vet ikke om det blir pent.

Lettere med rød bil, for da passer egentlig alt: Sort felg, hvit felg (et sikkerstikk), gunmetal, og faktisk gull også, mener jeg å ha sett.
Hinter til ett innleg jeg hadde tidligere i denne tråden :roll:
Skal muligens inn for å jobbe på felgservice imorgen, skal se om jeg får tatt noen bilder av fremgangsmåten da :wink:

#166142  av Dr.Ling

Joda, så det Jonny, takker. Har sett flere oppskrifter i samme bane. Hadde vært glimrende med noen bilder. Blir endel pussing da, kan vel ikke bare pusse ytterste del av felgen, men hele innsiden også. Lurer på om det er lettere å få det blåst. Og så er det dette med sårene da, om de skal slipes vekk, eller om man skal sparkle.

fin GIF-animasjon forresten :)

#166147  av jonny on the spot

Blir MYE pussing ja, men det kommer jo egentlig an på hvor mye felgen er skadet om de har mye utforminger som er trang å komme til om det er polert kant eller ikke, uansett en helvetes jobb.
Hvis man har polert kant BØR klarlakken fjernes før man begynner å pusse kanten.... Mye blod svette og banning hører hjemme når man reparerer felger :wink: