TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Dama er sjefen, bilen min er pÃ¥ vent :O(

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #163321  av Toy2

Jupp overskrifta er riktig, har i hele vinter dytta prosjekt Celica foran meg, men nå er`e ikke noe bønn... Hu tok på seg arbeidsbuksa å dro meg ned til vinterlageret for å starte med Gt`n, hu var vist LEI av å kjøre den gamle gode 3`er diesel golfen, går så dårlig mener`a??? he he he.. Ennå bilen min SKRIKER etter ny lakk etter innbrudd/tyveriforsøk, måtte jeg for å bevare husefreden sette i gang.....
Er ikke fult så vakker som i sommer, men deler er på vei fra alle verdensdeler så kommer vel til å bli bra.. :wink:
Vedlegg
aredHPIM2525.JPG
aredHPIM2525.JPG (102.38 kiB) Vist 1946 ganger
nycell004.JPG
nycell004.JPG (91.91 kiB) Vist 1977 ganger

#163322  av sleeper

er det en gt4 eller en gt?

#163641  av FireFox

Har sans for dama di ;)

#163654  av sleeper

nå trur jeg jaggu hu pisker han så hardt på verksted at han ikke rekker og sjekke posten sin engang! :wink:

#163656  av cs2451

ser ikke ut som noe gt4 viss du ser i motorrommet hans på det ene bilde

#163743  av Toy2

Godt det er noen med godt blikk og sans for skikkelig kvalitet :D Det største ønske hennes var og er en Grå org. GT4, så er`e noen som har det så.. he he he Noen som vil ta over kansje??? he he
Morro med jenter som har bildilla til en viss grad, når jeg er ferdig med Gt`n så skal jeg ta en Mr2 til ei vennine (kath) å :roll:
SÅ kommer min bil... Jeg skal ikke klage begge to pusser å skrur så .....

Bilen skal ikke bli Grå men plundrer med å finne en sort farge som er såpass spes. at folk legger merke til bilen, men skal jo ikke heller ikke bli jalla..
Så jepp dere har rett, har vært i verkstedet å blanda prøver..
SKAL sprøytes til uka...

Å er`e noen som har en ct26 turbo billi til salgs er vi MEGET intr. Er også glad for tips/vink for montering av turbo på`n. er leeenge siden jeg har drevet med bensin bil så...
Bare se å dem sier om meg på forumet jeg pleier å gjeste.. http://www.offroad.no/snitz/topic.asp?TOPIC_ID=52214

#163751  av sleeper

litt forvirra her nå!
er celica`n din eller dama di sin? isåfall hvilken bil har du?

#163763  av Toy2

He He bare å være forvirra det... ;O)
Har jo en viss andel i bilen, men er dama som disponerer og kjører, hu var litt lei stoore biler så måtte kjøpe en som gikk litt bedre enn en Lux

#164820  av Toy2

Da er det snart tid for lakkering.. :D
Bilen ser mye bedre ut enn først anntatt så,, Ikke en rust flekk og minimalt med sparkling.. så i natt blir`e nok første strøk med grunning..
Sånn ser prosjektet ut i dag, jeg er STERK motstander av maskering, derfor blir alle ruter og andre små detaljer plukka ut.. Ps. legg merke til MR2`n bak.. det er neste prosjekt... "kath sin"
Vedlegg
redcel.JPG
redcel.JPG (62.39 kiB) Vist 3195 ganger
Sist redigert av Toy2 den 03 apr 2006 23:45, redigert 1 gang totalt.

#164821  av sleeper

ser jo bra ut det der,
er du lakkerer av yrke eller`?

#164823  av Toy2

Er nok ikke det, men kunne nok fint vært det etter alle mine prosjekter.. Ikke første bilen som er helt nede..
Skal prøve oss lit på noe nytt på denna bilen, men vil ikke komme inn på det ennå, Dama er ikke informert ennå.. det vil KUN syntes i sollys å kan bli RÅTT... He He

#165393  av Celicagirl

hehe...helt riktig det, at jeg er rimelig lei av å kjøre disel golf... :twisted:
Men nå er jeg så heldig at jeg har en veldig snill lakkerer som har lånt meg bilen sin, så nå kjører han rundt i golfen..hehe.

Å bilen min er ferdig lakkert, manglere bare panseret :D !! Blei så bra atte..

#165481  av Toy2

Da har det skjedd mye med lille sorte..
Sånn så bilen ut etter første gangs ny pusset Grunning..
Den mest viktige delen som sitter på en Celica (Spoiler`n) blir varsomt hær tatt hånd om av myke kvinnehender..
Vedlegg
grunn.puss.JPG
grunn.puss.JPG (57.51 kiB) Vist 3053 ganger

#165485  av Toy2

Slik var resultetet etter Lakkering, fint for noen, men ikke bra nok for andre :wink:
Så fort lakken var tørr nok gikk vi løs på`n igjenn med 1000 papir, dette kun for å få henta frem dybden i fargen..
Bare håper detta klaffer, har jo lagt ned litt arbeid og bittelitt litt klarlakk på denna bilen til nå.. en 6-7 strøk ble det jo.. :roll:
Vedlegg
Sånn så bilen ut etter første omgang ,med bare base og klarlakk..
Sånn så bilen ut etter første omgang ,med bare base og klarlakk..
lakkx1.JPG (65.64 kiB) Vist 3048 ganger
Hær går jeg på med godt mot og fint papir for å hente frem effekten i lakken...
Hær går jeg på med godt mot og fint papir for å hente frem effekten i lakken...
våtx2.JPG (57.47 kiB) Vist 3048 ganger
Ferdig matta ned for nytt klarlakk strøk....
Ferdig matta ned for nytt klarlakk strøk....
våtx1.JPG (67.65 kiB) Vist 1935 ganger

#166279  av Toy2

Da er bilen kommet tilbake i garasjen for montering,,,
De nye Baklampene gjør seg helt klart på`n..
Blei veldig fornøyd med affekten på fargen i sollys.. :D
Har også fått tak i st205 Front Cut så nå blir det nok motor å..
Vedlegg
Slik blir fargen i sollys... ;O)
Slik blir fargen i sollys... ;O)
HPIM2862red.JPG (79.35 kiB) Vist 1942 ganger
Nye Baklamper...
Nye Baklamper...
redi.JPG (57.84 kiB) Vist 2956 ganger