TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Artic Racing mr2 turbo

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#165997  av SMT

stemmer det, er blanding av carbon og kevlar :D

#166002  av pezman

Hvis du ikke vil at alu skal oksyderes skal du putte på en sink anode.. Gjømt vekk en eller annen plass. Men må ha kontakt med alu delene. Det som gjør at alu oksyderes er strøm som går igjennom. Sink vil oksydere lettere enn alu og vil dermed ta det meste.

#166029  av SMT

trur bare jeg går får å lakkere... var inge i nærheten hær som elokserer.

så da blir det eventuelt utsatt til neste gang motoren skall ut og oppgraderes vidre..(blir vell neste vinter) :wink:

#166079  av SMT

det ser ikke ut til at budskjettet holder helt til juli...

så jeg tror ikke jeg får råd og kjøpe meg Hydra Nemesis "ems" før ruskogen. siden bilen skal heillakkeres også...

så da er sprørsmålet mitt noen som vet om en god og billig elektrisk boost contorller og en elektrisk kontroller som man kan stille åpningstidene på dysene?

har egentlig ikke lyst til og klippe i org.ledningsnettet. men blir vell nødd..

#171289  av SMT

har fått gjort litt med selve bilen i det siste, nå er den nesten færdi pussa og spakkla... fikk god hjelp av brodern til og pusse :D

fikk foresten syling på fredagen.. jeg kan bare si at det er vert og kjøpe orginalt fra for eks. greddy , er omentrent ikke noe tilpassing som må gjøres...et par hull som må utvides....

legger med noen bilder av bilen som er blitt spakklet og pusset..
Vedlegg
venstre  bak.JPG
venstre bak.JPG (140.48 kiB) Vist 1435 ganger
pussa bak.JPG
pussa bak.JPG (160.56 kiB) Vist 1434 ganger
brodern i hjælpe og pusse.JPG
brodern i hjælpe og pusse.JPG (121.6 kiB) Vist 1445 ganger
spakkla på sia.JPG
spakkla på sia.JPG (175.46 kiB) Vist 1433 ganger

#171291  av SMT

litt of topic, men de av dere som er våken, så ser dere min kvite renault R5 GT-Turbo i bakgrunnen.. denne er for øyeblikket fri for girkasse og må skiftes kanaler og litt av dørken,etter att den ble stjålet og ramponert....

er 220whp på 900kg med full tank og to personer i bilen på ca 75og85kg :D

denne skal jeg ordne i gjenn, når jeg har fått mr2'en opp og gå i gjenn...

#173674  av SMT

fikk.eff.anlegget på døren i dag :D

det er et custom laget proskjet mellom meg og en kompis i usa...

det er i utgangspunktet et blitz nur spec 3" cat back system. men med litt ventetid,så fikk vi tak i den rettet Apexi muffleren. denne var litt dyrere en vi hadde forventet, men med 3 måneders leveringstid på denne,så gikk det bra..

det har vært montert på bilen til Don, for å få det tilpasset til mr2,med den nye muffleren,og får å få rett vinkel på den ut i fra bilen...

det er litt skittent med litt asfalt på det, siden det har vært prøvemontert og kjørt litt med for og få testet at det funker:) det er ikke så nøye siden det skal poleres før det kommer på bilen :D

selv om jeg egentlig har lyst på Garage Fukui SPL Departure II 85mm pro eksosanlegg.. men dette har jeg ikke råd til enda. så får greie meg med det nest beste...

her er noen dålige bilder.
Vedlegg
exh.tupp med merke.JPG
exh.tupp med merke.JPG (181.48 kiB) Vist 1435 ganger
eff.anlegg, forfra.JPG
eff.anlegg, forfra.JPG (279.41 kiB) Vist 1429 ganger
eff.anlegg enda i pastik.JPG
eff.anlegg enda i pastik.JPG (279.76 kiB) Vist 1434 ganger

#173730  av MrTo

Drit fett prosjekt du har på gang her, håper på og se deg på gatebil på rudskogen :P

#173748  av SMT

takker (MrTo) hyggelig med slike komentarer! bare jeg blir færdig med motoren og innkjøringen, så er verfall drømmen og stille på rudskogen med egnen bil :D
Sist redigert av SMT den 16 mai 2006 15:00, redigert 1 gang totalt.

#173761  av tojo

:D Coolt prosjekt,dette ser ut til å bli en kjapp rå asfalt rakett. :D

#173782  av SMT

takker tojo :D det er vell det jeg håper på,hehe :wink:

da har jeg foresten akkurat betalt Bryan,som er en av mine kontakter, og eier av "berk technology" i statene. for Intercooler kit'et mitt :D gleder meg til å få det på bilen :!:

stor takk til Bryan :D

fikk beskjed om og drive litt reklame for dem hær...hehe :wink:

så gi beskjed vist du trenger et rått IC kitt på mr2'en din (mk2) hovedsakelig.men de lager til di fleste toyota og nissan..

rettere sagt de er vell eksperter på toyota og nissan..

#176825  av SMT

nå begynner de siste delene og komme,men mangeler enda noen som er under frakt, og under fortolling.

leggger ut noen nye bilder :D
Vedlegg
ny olje og vannpumpe.JPG
ny olje og vannpumpe.JPG (161.35 kiB) Vist 1427 ganger
noen nye deler.JPG
noen nye deler.JPG (145.34 kiB) Vist 1434 ganger
blokk innvendig.JPG
blokk innvendig.JPG (176.72 kiB) Vist 1432 ganger

#176850  av sleeper

ser bra ut det der! :D :D

gjorde samme jobben i vinter.. gled deg til første gang du starter den.. det er en ganske morsom opplevelse! :D

#176945  av SMT

ja, jeg gleder meg til jeg får start..

#176956  av Erlend

Ã… fy for noen sexy bilder :D Den clutchen var rimelig deilig...
Dette er jo kjemperått... Må bare stille meg i rekken og glede meg til å se deg på Rudskogen!