TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MP3 plata eller spilleren?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #166112  av CreeVal

Hei sann.

Jeg fikk for en stund siden min Rockford Fosgate RFX-9420R fra BSbildeler...
Tingen er det at når jeg spiller MP3 plater er det av og til noen sanger får metallisk lyd. Altså lyden blir uklar... Kun på enkelte sanger.

Kan det være fordi MDS forsterkeren ikke takler 8V linjeutganger? Eller er det spilleren?

MDS forsterkeren er en GTi-954F... Det funket fett med en litt eldre panasonic spiller.
Hørt at det KAN være feil med disse Rockford spillerne. Noen som er kjent med slik feil?

På forhånd takk :)

#166121  av sindrejl

siden det er bare på noen få sanger er det hverken plata eller spilleren eller forsterkeren.. er nok noe så enkelt at mp3 er komprimert i mye forskjellig kvalitet. så de sangene som er med metallisk lyd er bare å kaste fordi dem er rett og slett laga for dårlig.
 #166124  av @lpher

CreeVal skrev: Hei sann.

Jeg fikk for en stund siden min Rockford Fosgate RFX-9420R fra BSbildeler...
Hmm...har de TS-OGN rabattording da? :mrgreen:
CreeVal skrev:
Tingen er det at når jeg spiller MP3 plater er det av og til noen sanger får metallisk lyd. Altså lyden blir uklar... Kun på enkelte sanger.
Om denne uklarheten er på de samme plassene på de samme låtene hele tiden..så er det nok mp3'ene som har for lav bitrate eller lignende ja :) ...og ikke la deg lure av hvilken bitrate spilleren (på pc'n) sier det er..da det dessverre er vanlig at folk tar en 128kbps låt og omkoder den til en 256kbps-låt..go figure :wink:
CreeVal skrev:
Kan det være fordi MDS forsterkeren ikke takler 8V linjeutganger? Eller er det spilleren?
Er nok ikke noen av delene :)
CreeVal skrev:
MDS forsterkeren er en GTi-954F... Det funket fett med en litt eldre panasonic spiller.
Med samma mp3-plata? :)
CreeVal skrev:
Hørt at det KAN være feil med disse Rockford spillerne. Noen som er kjent med slik feil?

På forhånd takk :)
Tror ikke det gitt...er de billig-modellene deres som var ustabile...ikke toppmodellene :)

#166181  av CreeVal

Det var da enda godt... Bare noen crappy technolåter som ikke vil spilles av som de skal.
NÃ¥r det gjelder BS Bildeler:
Nei de har ikke TS-OGN rabatt, men 2336,- for en spiller med listepris på 5990,- er ikke dårlig syns jeg :) (Har faktisk sett den til det også)

For all del, hvis du kunne skaffet meg den billigere så ;)

Uansett, tusen hjertelig takk for svar :)