TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Motortrøbbel pÃ¥ 95-modell

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #166084  av Cel.-eier

Trenger hjelp! Har skiftet motor på min 1,8, og den gikk som ei klokke i over en måned.. Tror ikke feilen har med dette å gjøre, men den har fusket en god stund nå - står og jager på tomgang og virker heilt død i akselrasjon o.l. Kan trå gassen i bonn i feks første giret, og på ca 5000 omdreininger kommer all kraft (den våkner plutselig opp).. Har hatt den inne på toyota-verksted uten at de fant ut noe .. Hva i alle dager kan dette være? :roll:

Har forresten en liten følelse av at denne fuskingen kommer når det er mye søle og slafs på veiene, men det har sikkert ingenting med dette å gjøre.. Virker i allefall som at noe er tett og at det står en tropp i ett eller annet sted, og den løsner ved høyt turtall.. vanskelig å forklare..

ALLE tips mottas uansett med takk!
 #166090  av 4age 20V

Sjekk pluggledningene... den enden som står på pluggene.
Har en tendens til å bli fuktighet der, som lager overslag å dermed redusert trekkraft å ujamn gange.
Blås rent med trykkluft både i ledningene å runt pluggene...

#166091  av Alexander G

skift fordelerlokket. Det hjalp på min gamle 3sge motor. samme problemet med den.

#166514  av Cel.-eier

Alexander G skrev:skift fordelerlokket. Det hjalp på min gamle 3sge motor. samme problemet med den.
Fordelerlokket ser helt fint ut - ingen fuktighet eller sot i allefall ... :roll:
 #166516  av Cel.-eier

4age 20V skrev:Sjekk pluggledningene... den enden som står på pluggene.
Har en tendens til å bli fuktighet der, som lager overslag å dermed redusert trekkraft å ujamn gange.
Blås rent med trykkluft både i ledningene å runt pluggene...
Skal prøve dette, men synes det høres merkelig ut om det skulle være så enkelt! :roll:

#166618  av Cel.-eier

Har forhørt meg litt rundt omkring og det kan virke som at motoren får for lite luft...

Noen som vet hva dette kan komme av? :?

#166621  av MR2WideBody

Har ikke peiling egentlig men kanskje TVIS?