TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• kjøleproblemer

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #166897  av BT-GTI

har nå fått et merkelig problem med bilen min(91mod 3sgte usa utgave)

problemet ligger i at bilen går varm .har nå gjort det 4 ganger siden jeg kjøpte den.

første gangen var det at jeg hadde ikke o ring i ventilen i radiatoren, så skjedde det for andre gang da skiftet jeg tremostat og radiator lokk, funka lenge det , men så fant jeg ut at bilen spytta vann ut av ekspansjonstanken når den ble varm, det skal den,, men ved vanelig kjøring på ca en halv time kom d en halv litter ut!,
lufta og ordna, gikk en stund til, så kom nr3 da tok jeg først å satte vannslangen ned i radiatorlokket og åpna alt av ventiler, spruten stod i takket, altså ingen tettning, heller ingen lekkasje.tik også en radiator rens.

radiatorene starer og går de, men ikke altid!

dette fordi det ikke blir varmt nok der framme, mens bak koker det,
vannpumpa er det ikke fordi bilen koker som sagt bare en gang i blant. og nå etter 3 måneder uten problemer skjer det som ikke skulle skje, den blir varm som f, men så lenge jeg holdt 90-120 går tempen ned, så når jeg nesten varm hjemme etter en tur i svergie går tempen i takket, måleren stod nesten forbi rødmerkinga, hørstes ut som en tekoker,men hadde ikkelyst til å koke te, ville helst bare selge dritten og kjøpe noe annet.

tingen er at jeg mangla kunn en halv liter vann! noen som har noen tips? topp pakning som er gåen kankje?

skal uansett kjøpe ny motor nå snart, da får jeg sett igjennom vannnettet sikkelig. men hittil er det ingen som veit
og ja det er blitt putta kanel pån. hadde jeg vist hvem av de tidligere eierne som gjorde det ville jeg slått til han(matvarer er til baggasje-rommet ikke motor-rommet)

med andre ord HJELP :!: :cry: :cry:

#166944  av Master

Gåen toppakning? Ta en sylinderlekasjetest på et verksted.

#166961  av BT-GTI

TJA får se, burde ta å overhale hele motoren + snurre osv. har gått nesten 300.000 ! uten overhaling og med org turbo....

derfor skal jeg nok kjøpe ny motor nå snart.

#166968  av sindrejl

er mange feil det kan være.. men hadde samme problem selv, da var det faktisk toppakning :)

#166974  av Master

Ok. Jeg vil tippe at du har gåen toppakning. Dette vil føre til trykk i kjølesystemet slik at vannet pøser ut av ekspansjonstanken. Men kan jo selvfølgelig være mye annet. Ville starta med en komp-test og sylinderlekasjetest. Da får du svar på en god del.

#167070  av BT-GTI

hmm ja får se om jeg gidder, skal jo kjøpe ny motor tenker jeg. å overhale hele med turbo bytte, clucth skifte, stempel ringer, ventilpakninger osv (oii mye arbied og penger) så er det nesten billigere å kjøpe ny. men har jo da en dele motor som jeg kan plyndre hvis jeg trenger noe...

men tror jeg tar så sjekke motoren etter påske, får det billig så hvorfor ikke.
men har dere noen andre teorier hva det kan være som gjør at bilen går varm? hu går som ei klokke i,kke noe problemer annet at hu blir varm en gang i blant ca 1 gang hver andre måned eller noe.... :shock: