TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bass i mr2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#156  av jsle

Lurte på om det var noen som har innstalert noe bass i sin mr2. Har tenkt å sette en 10" på hver side bak setene, ta vekk oppbevaringskasen og den nåværende bass kassen, å senke dem neddi der får å få plass til mere volum. har noen prøvd noe liggnende noen gang. Ønsker info!!

Blir det noe bra!! ???

#157  av MR2turbo

Hei!

Jeg kjenner en som har en 10" på hver side, men de står oppå "boksene"...den bilen høres på lang avstand  ;) Kassene er smalere i topp enn i bunn.
Jeg tror jeg hadde prøvd å finne noen elementer som skal ha lite volum, sånn at jeg kunne tatt kassene ut og inn av bilen...

Hvor vil du plassere t-taket?

Jeg syns forresten at motorlyd er finere jeg :)

#158  av Hobbes

Jeg ville heller ha prøvd 8" eller faktisk 6" med lang slaglengde. Og så hatt en forsterker som klarer og drive dette uten å vrenge.

Eventuelt hør med El-tek hva de har av Seas elementer.

( 9 av 10 sprengte høytalere er sprengt med for liten forsterker )

#160  av CelicaTurbo

...og hvor skal du gjemme forsterkeren? under setet? :) Jeg har så store høytalere som jeg får plass til i dørene (6.5") men de er bare drevet av spiller enheten da. Skulle aller helst hatt en forsterker men så var det de pengene da :) Skulle jeg hatt sub ville jeg nok bare å kjøpt 6"-8" og kjørt de så langt som mulig nedi den boksen bak setene (nok til at de fremdeles har luft nok). Men, så er jeg av den mening at kabinen skal være levelig da, og jeg har ikke det store behovet for å underholde Bergen sentrum med mitt nærvær så jeg trenger ikke mer enn fylde og dynamikk fra bassen jeg. Svære sub'er er ikke min ting :-)

#164  av MR2turbo

Du kan montere forsterkeren fremme ved reservehjulet... :)

#167  av CelicaTurbo

en kamerat av meg påstod at det hadde vært ypperlig å bytte ut reservehjulet med en svær sub. Synes jeg ser meg selv cruising bortover streeten i bergensnatten med en panser som hopper opp og ned med dunkene i fergekai-trancen min :-)

#64017  av Raze_r

hvorfor ha så diger subb at den ødelegger bilen?
kjenner en nå som solgte sin audi a3, den var han flau over når han solgte den fordi det ristet i hele karoseriet etter at subben hadde gjort litt herverk :?
dette er ikke bra.
få det effektanlegg så glemmer du musikken :P

#64021  av TrustNo1

Du kan jo ta en liten titt på hvordan jeg har gjort det her :

http://trustno1.kicks-ass.net/MR2/stereo/

Som du ser er ikke prosjektet 100% ferdig enda, men du ser iallefall ca hvordan det har blitt.

#64037  av spkstrp

Hehehe.. morro... litt gammel tråd.. tror det er en stund siden celicaturbo kjørte mr2

#64104  av FireWalk

jeg hadde forsterkeren min under setet på passasjer siden, det fungerte fint det. Bak setene hadde jeg 2x 10" subwoofere. disse krever et vist minimum med liter for å spille skikkelig, selv i lukket kasse, så enden på vsen er at de går litt lenger frem enn det boksene de står på gjør, dermed får man ikke setet HELT bak... en annen ting er at om seteryggen kommer or nær subwooferene så begynner det å flapre noe salig i skinnet bak på setene, samt spesielt den "lomma" bak på passasjer setet.. noen som har eliminert dette problemet btw?

#64187  av Mr2Nyter'n;p

Har en grom 10" Rockford bak passasjersetet i hjemmesnekra lukka kasse og en "søt" Lightning Audio forsterker under førersetet.. :) Synes det spiller svært godt! Hele anlegget med kabler/spiller/bass/materialer til kasse/forsterker/frontsett kostet meg rundt 5000,- Dette etter diverse pruting og hundeblikk :wink:

#64437  av Dont_Panic

har sett en mr2 veilside styla med masse bass under framre bagasjelokk, der oss dødelige har reservehjulet 8) så ut som det ga bra røkk.. finner ikke igjen bildet da, mulig det var i ett bilstereo blad eller noe.

#64454  av FireWalk

Trodde det var meningen man skulle spille for de inne i bilen jeg, ikke de utenfor... :lol:

#64771  av EilertseN

Jeg har en 12" sub mella setene ;) veldig bra bygd.. kan få tatt bilde så dere får sett.. (har fjerna oppbevaringsrommet med midtconsolen)..