TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjøreegenskaper pÃ¥ mr2mk1,2,3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #166942  av andre 1

Hei jeg lurer på dere som har eid både mr2 mk1 og mk2 eventuelt mk3 , hvordan har utviklingen godt ? hvem av bilene har mest sportsbilfølese?hvem er raskest rundt en bane ? Hvilken av bilene har best motor ? hvilken av bilene er rimeligst å oppgradere med tanke på motor , undesrstell osv ?hvilken av de er sikrest ? hvilken av de tre er din favoritt ?
 #166958  av sindrejl

andre 1 skrev:Hei jeg lurer på dere som har eid både mr2 mk1 og mk2 eventuelt mk3 , hvordan har utviklingen godt ? hvem av bilene har mest sportsbilfølese?hvem er raskest rundt en bane ? Hvilken av bilene har best motor ? hvilken av bilene er rimeligst å oppgradere med tanke på motor , undesrstell osv ?hvilken av de er sikrest ? hvilken av de tre er din favoritt ?
mk1 er nok den minste og letteste av de, og med riktig understell vil jeg påstå den er den som vil gå raskest rundt banen. Minuset med mk1 er motoren som er for treig, bytt til kompressor med 140hk eller noe rundt der og ingen mk2 vil henge på :) Selvopplevd ifjor på acr dette da :) Mk1 er fantastisk balansert og er faktisk lett å legge brei :)

men igjen da så er det mye enklere å tune en mk2 og få mer ut av det til slutt :) mk3 er ikke fult så enkel å tune, har aldri prøvd dem heller, men dem skal visst være veldig balansert dem også..

#167006  av Amund

mr2 mk1 med 3sgte er ikke så aller verst. har ikke fått prøvd den skikkelig på bane med den motoren enda, men satser på å få prøvd den i sommer. vi får se da :wink: Den har i vert fall fått den ekstra effekten den trenger.

#167020  av andre 1

Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .

#167031  av Mr2 Mk2

andre 1 skrev:Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .
Understyre mer??

#167032  av andre 1

Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
 #167039  av jan-erik

sindrejl skrev: mk1 er nok den minste og letteste av de, og med riktig understell vil jeg påstå den er den som vil gå raskest rundt banen. Minuset med mk1 er motoren som er for treig, bytt til kompressor med 140hk eller noe rundt der og ingen mk2 vil henge på :) Selvopplevd ifjor på acr dette da :) Mk1 er fantastisk balansert og er faktisk lett å legge brei :)

men igjen da så er det mye enklere å tune en mk2 og få mer ut av det til slutt :) mk3 er ikke fult så enkel å tune, har aldri prøvd dem heller, men dem skal visst være veldig balansert dem også..
Må nok rette deg litt Sindre. MK3 er faktisk den letteste av de (975kg). MK1 veier vel rundt 1035 eller noe sånt, husker ikke helt i farta. Når det gjelder hvor fort det går rundt bane så er det selvsalgt avhengig av banen, men har selv erfart ved kjøringer at MK1 og MK3 går ganske likt. MK2 NA går også noenlunde likt. Når det gjelder kjøreegenskaper er MK1 og MK3 mest like. MK2 er en noe tyngre bil, og får en litt annen karakteristikk.

MK2 Turbo er det som går best orginalt. Men en MK1 med kompressor eller 3SGTE konvertering går også meeget godt. Det gjør også en MK3 med ettermontert turbo.
 #167042  av sindrejl

jan-erik skrev:
sindrejl skrev: mk1 er nok den minste og letteste av de, og med riktig understell vil jeg påstå den er den som vil gå raskest rundt banen. Minuset med mk1 er motoren som er for treig, bytt til kompressor med 140hk eller noe rundt der og ingen mk2 vil henge på :) Selvopplevd ifjor på acr dette da :) Mk1 er fantastisk balansert og er faktisk lett å legge brei :)

Må nok rette deg litt Sindre. MK3 er faktisk den letteste av de (975kg). MK1 veier vel rundt 1035 eller noe sånt, husker ikke helt i farta. Når det gjelder hvor fort det går rundt bane så er det selvsalgt avhengig av banen, men har selv erfart ved kjøringer at MK1 og MK3 går ganske likt. MK2 NA går også noenlunde likt. Når det gjelder kjøreegenskaper er MK1 og MK3 mest like. MK2 er en noe tyngre bil, og får en litt annen karakteristikk.

MK2 Turbo er det som går best orginalt. Men en MK1 med kompressor eller 3SGTE konvertering går også meeget godt. Det gjør også en MK3 med ettermontert turbo.
åja beklager :) er 1010 i vekt på mk1.. har aldri prøvd mk3 så det skal jeg ikke uttale meg om :) mk3 har nok mest tyngdepunkt mot bakken da.. det kan ha en del å si

#167045  av sindrejl

Jostein skrev:
andre 1 skrev:Den mr2en din må bli helt værst amund , eneste jeg tenker på er at den må understyre en del mer en med 1,6ltr ! men vekt fordelingen blir kansje ikke så forskjellig .
Understyre mer??
ja mk1 er veldig understyrt generellt sett iforhold til mk2. Trikset med mk1 er å ha svært høyt turtall og være veldig bestemt på rattet :) da kommer den ut med stompen og alt som minner om understyring er long gone :P men nå regner jeg også med at amund har gjort noe med understellet.. skal bli gøy å se den in action! :)

#167048  av Mr2 Mk2

andre 1 skrev:Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
det er jo klart men,alikevel..litt uenig,om det trengs så får jeg utdype imorgen :wink: nå er det kveld for min del..

Men til topic,det er nok mk3 som stikker av med denne.

#167051  av andre 1

Jostein skrev:
andre 1 skrev:Mer vekt bak , mindre marktrykk på forhjula ...
det er jo klart men,alikevel..litt uenig,om det trengs så får jeg utdype imorgen :wink: nå er det kveld for min del..

Men til topic,det er nok mk3 som stikker av med denne.
Kom gjerne med en forklaring , alltid gøy å lære nye ting .

#167893  av bose

jeg syns iaffal svært lite er like kult som å høre en 4age som jobber hardt!
er derfor mk1 forblir min favoritt.. syns også den er penest å se på

#167901  av Larsen

Jeg synes ihvertfall mk1 var mye mer direkte enn mk2en, samt at det var letter å ligge litt breit med mk1en.

#167927  av andre 1

Jeg likte iallefall mk1 min jævla godt å kommer garantert til å kjøpe en til ved en senere anledning !!!! Kommer da til å impotere da det neppe er mer en en håndfull pene mk1 igjen i norge .

#167977  av sindrejl

Larsen skrev:Jeg synes ihvertfall mk1 var mye mer direkte enn mk2en, samt at det var letter å ligge litt breit med mk1en.
stemmer nok også dette.. en del av grunnen er at mk2 skal være mer komfortabel samt mer kjørbar for litt "mindre flinke sjåfører" iforhold til den bruken mk1 ble laget for :)