TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ledninger, hva skal jeg kjøpe?

• SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #167677  av Gt-4-Ever

Jeg skal oppgradere anlegget en smule til sommeren. Har kuttet nåværende ledninger så kort at de ikke kan brukes når jeg skal endre layout i bagasjen. Da tenker jeg på ledninger og støydemping.

Kan dere komme med noen gode forslag, evt gi meg en pris på komplett sett med ledninger til 2stk Phoenix Gold Forsterkere (Octane-R 5:01 og 8:04) og støydemping nok til 2stk dører og ett celica bagasjerom (1990)?

Hadde satt veldig pris på dette. Må være ordentlig kvalitet.

#167691  av BrennaRacing

Hvis det er strømledninger du tenker på så kjenner du kanskje en elektriker eller no....Da burde du få han til å "låne" med seg litt RK til deg....Det er nesten helt lik kabel som de strømledningene som bilstereobutikker selger til blodpris :D

#167693  av proson

Bruk en fordelerkloss som skjøtestykke til strømen, så slipper du å dra opp nye kabler, eller monter en kondensator. Og bruk skjøteledd til RCA kablene.

Eller hvis du må ha nye kabler så har du prisene her:

Prosonic Fordeler: 99.- opptil 50 kvmm inn, ut; 1x50mm + 2x35mm + 2x10mm

50kvmm strømledning Rød/svart 89.- pr meter
35kvmm strømledning Rød/svart 59.- pr meter
20kvmm strømledning Rød/svart 29.- pr meter

Prosonic signalkabel 5 meter dobbelt skjermet 99.- ikke anbefalt!
Prosonic signalkabel 5 meter tredobbelt skjermet 199.- brukbar
Prosonic signalkabel 5 meter FIREDOBBLET skjermet 399.- Meget bra!

Prosonic Kondensator 1 FARAD med neonring på toppen og Voltmeter! Pris pr stk: 599.-!!! :wink:

Prosonic Kondensator 2 FARAD med 2 neonlys og voltmeter Pris Kr: 1199.-

Prosonic Kondensator 5 FARAD med neonlys og Voltmeter. pris kr: 1499.-!

Billig! Og det er meget lite reklamasjoner på Prosonic produkter, og mye skryt fra kunder! :D
Bruker mye prosonic utstyr selv! Kvalitet til en brøkdel av hva visse konkurrenter tar... :wink:

Kan kun skaffes på Torshov Bilrekvisita gå inn på http://www.torshovbil.no for nermeste butikk og nedlasting av katalog. (14 butikker i Norge)

Mvh Proson :wink:

#167708  av teknikeren

Selv synes jeg de RF strømkablene i store dimm er digg å legge da de er myek og fleksible! velg kabler som er lette å legge, kjenn på de og kjen om de er bøybare og myke.

#168357  av Gt-4-Ever

takker for svar, @lper har du en formening om dette? Er vel ca 1500-2000 watts system.

#170761  av @lpher

Teknikeren har vel egentlig sagt det meste :) Bortsett fra at RF-kablene har gått drastisk ned i pris i det siste da :D