TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Har motoren min fÃ¥tt feil toppakning? Ta en titt!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #166985  av Kaizern

Jeg lurer rett å slett på om jeg har fått montert feil toppakning på motoren min. Kan noen med mekaniske ferdigheter ta en titt og si sin mening.
Er det nok folk som støtter min teori om at jeg har fått feil toppakning, så får jeg Toyota til å flekke opp toppen å sette på original pakning, så sender jeg regningen til det verkstedet som satte på den uoriginale.

Det følger også med historien at bilen lekker både olje og kjøleveske, men har ingen lekkasje. Bortsett fra pakningen som jeg mistenker.

Til venstre er den ORIGINALE, Til høyre er den UORIGINALE.

Bilde

#166987  av sindrejl

jeg har ikke skills, men det jeg ser uansett er at det mangler mangler en del kanaler på den andre pakningen, samt det er lagt til noen avlange jeg ikke har sett på toyota motorer før..

#167732  av Mani@c

Vel, nå er jeg ikke sikker på om sylindertoppen din er lik min, men min hadde garantert ikke tålt den uoriginale pakningen. Legger ved et bilde sånn at du får sett hvor mange steder kjølevannet faktisk ikke kommer igjennom.
Vedlegg
Photo-0109.jpg
Photo-0109.jpg (74.78 kiB) Vist 121 ganger

#167935  av Kaizern

Du ga meg en god ide!

Noen som kan hjelpe meg å få tak i et godt bilde av blokken til en 4AFE, så gjennom Haynes manualen, men bildet var for lite til å kunne se noe.