TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Corolla t-sport

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#167366  av gnmfr

Corolla T Sport skrev:Setter på selve leppa fra TTE. Skal inn å hente den i morra. Så matter jeg den ned, for så å levere den inn til lakking på fredagen. Tar alt i sammen. Så da kan jeg bare glede meg.

Synes de felgene er utrolig pene. Hvertfall på den fargen som du har. Bare vær glad at de ikke er for breie, da sporer d noe sykt!

Når tid får du felgene? Du må jo ta bilde av bilen med de på!
Dekka blir nok like breie uansett ;) synes ikke felgane var så ille nå som jeg har sett litt over de... Liker litt mørke felger også så trur kanskje det blir fint :D satser alt på at det ikke subber nå :P Skal få tatt bilde når de kommer på, satser på å hente de i morra hvis de har kommet til skien da ;) Har snart ikke mer pigger i vinter dekka etter denna kjøringa på sommern nå så håper jeg får det litt bedre snart ;)

Så forresten en annen t-sport i nabo byen i går... Han kikka no sykt, gjorde jeg også, nummeret før jeg stoppa i 50 sona bare for å se på den :lol: Første gang jeg har møtt en annen :wink:

Blir bra når du får på leppa, rollan ser litt for uskyldig ut uten det ;) Skal gjøre noe snart, men er så mye jeg har lyst på som jeg ikke har råd til enda :lol: Må få fullført med anlegg snart også :lol:

#167897  av gnmfr

Da er felgane på, bilen blei myyye høyere så må få senka den litt mer nå... Synes toyota snakka om at det var senkesett på bilen, men virker ikke sånn hvis dere ser på bildene :P Så tenker det blir 30 mm senking nå, noen gode forslag til gode fjærer? ;) Dere vil ikke tru hvor deilig det var å få sommer dekk nå, sitter som noen helter i svingane, bilen krenger kanskje litt mye, men det er alt å klage på også :P

Bilde

Bilde

Bilde

Corolla T sport: Fått på stylinga? ferdig lakka og sånt nå? ;) Bilder? 8)

EDIT: liten skrivefeil :lol:
Sist redigert av gnmfr den 23 apr 2006 15:12, redigert 1 gang totalt.

#167957  av hybris

gnmfr skrev: Tidligere kjøretøy som jeg har trimmet har jeg alltid latt stå i 5-10 min før jeg har begynt å kjøre i det hele tatt... Er ekstremt forsiktig så lenge motoren ikke er varm for veit hvor farlig dette kan være, all logikk tilsier jo at dette kommer til å gå til helvete :lol:
Kort kommentar, det er bedre for motoren om du begynner å kjøre med en gang, da blir den fortere varm og får raskere riktig smøring.

EDIT: Flotte felger :)

#167984  av sleeper

hehe.. skal du senke den 300mm så blir den litt lei over dumplene! :wink:

#168032  av Corolla T Sport

gnmfr skrev:Da er felgane på, bilen blei myyye høyere så må få senka den litt mer nå... Synes toyota snakka om at det var senkesett på bilen, men virker ikke sånn hvis dere ser på bildene :P Så tenker det blir 300 mm senking nå, noen gode forslag til gode fjærer? ;) Dere vil ikke tru hvor deilig det var å få sommer dekk nå, sitter som noen helter i svingane, bilen krenger kanskje litt mye, men det er alt å klage på også :P

Bilde

Bilde

Bilde

Corolla T sport: Fått på stylinga? ferdig lakka og sånt nå? ;) Bilder? 8)
Jeg jobber med saken.. Det tar lenger tid en jeg har beregnet.. Front leppa fra TTE er på plass. Skal ta et bilde av den i morra. Var sinnsyk fin på bilen. Leppa bak sliter jeg litt med da det ikke er TTE og må tilpasses litt sammen med eksosen. Men jeg skal nok få det til etter hvert :)

Over til felgene, de er SINNSYKT fete! Var akkurat de felgene jeg hadde sett meg ut til min bil. Hvis ikke jeg er helt på jordet så heter de TSW Catalunya? Eller? Kan jeg spør hva kalaset kom på?? Jeg kjører på H&R fjærer. De virker veldig bra til nå. Bilen er ikke veldig forskjellig å kjøre når det gjelder komfort. Den henger mye bedre naturligvis!

P.S Senk bilen 30mm så blir den bra, 300mm er noe mye :D høhøhø... Tog du an??

#168034  av celicat23

Litt senking gjør seg ja...
Vedlegg
21042006290 copy.jpg
21042006290 copy.jpg (32.42 kiB) Vist 625 ganger

#168057  av Goose

Jeg synes ikek at det så så ille ut uten senking, du har lik avstand mellom dekk og hjulbuen og det synes jeg er fint.

Men det er jo da min mening, og selv om alle sier at jeg burde senke celica så gjorde jeg ikek det fordi det var min mening, uavhengig av hva alle sier:)

#168092  av gnmfr

sleeper skrev:hehe.. skal du senke den 300mm så blir den litt lei over dumplene! :wink:
Muligens litt i meste laget ja :lol: FÃ¥r vel dekka oppi vindu nesten bak :P

Mente selvfølgelig 30 mm ;) Noe dere sikkert skjønte :P
Corolla T Sport skrev:Jeg jobber med saken.. Det tar lenger tid en jeg har beregnet.. Front leppa fra TTE er på plass. Skal ta et bilde av den i morra. Var sinnsyk fin på bilen. Leppa bak sliter jeg litt med da det ikke er TTE og må tilpasses litt sammen med eksosen. Men jeg skal nok få det til etter hvert :)
Får få ut bilde snart av fronten da ;) Får håpe leppa bak ikke blir så stort problem, tilpassing av styling er noe av det værste jeg veit for å få det fint :P Men kommer til å bli rått når du blir ferdig da :D
Corolla T Sport skrev:Over til felgene, de er SINNSYKT fete! Var akkurat de felgene jeg hadde sett meg ut til min bil. Hvis ikke jeg er helt på jordet så heter de TSW Catalunya? Eller? Kan jeg spør hva kalaset kom på?? Jeg kjører på H&R fjærer. De virker veldig bra til nå. Bilen er ikke veldig forskjellig å kjøre når det gjelder komfort. Den henger mye bedre naturligvis!
Er de felgane ja, Synes de kledde bilen bra, blir egentlig bare mer og mer fornøyd med de, er litt synd at jeg ikke kunne ha breiere felger, men merker når jeg kjører at dette er noe av maksen iforhold til hva som går på, kunne ikke vært breiere utover ihvertfall :P Subber litt av og til på harde kanter og sånt, så må få den stivere... Sitter ekstremt bra i svingane, men merker også der at den skulle vært enda stivere, for de krenger en god del :? Hvor kjøpte du H&R fjerene dine? Og hva kostet de? :?

Felangane ligger på 2300 + moms, samma prisen på dekka også sånn cirka... Fikk det en god del billigere grunnet bekjent skap mellom jobben (lastebiler bytter mye dekk vetu :P ) Men var uansett dyrt, men det er hvert det, bilen fortjener det ;)
Corolla T Sport skrev:P.S Senk bilen 30mm så blir den bra, 300mm er noe mye :D høhøhø... Tog du an??
Eg tog an :lol: Liten skrivefeil gitt :oops:
celicat23 skrev:Litt senking gjør seg ja...
Hjalp seg det ja :D Takk ;)

Forresten, du som kjørte den svarte t23en som er solgt til porsgrunn? Møtt på den en del ganger nå, vanvittig fin :D
Goose skrev:Jeg synes ikek at det så så ille ut uten senking, du har lik avstand mellom dekk og hjulbuen og det synes jeg er fint.

Men det er jo da min mening, og selv om alle sier at jeg burde senke celica så gjorde jeg ikek det fordi det var min mening, uavhengig av hva alle sier:)
Det er bra med forskjellige meninger, hadde vært kjedelig hvis alle skulle likt det samme... Avstanden i hjulbuane bryr jeg meg ikke så veldig om, det er ikke så vanvittig ille, det jeg syns er kjedelig nå er at bilen nærmer seg høyda som mora mi har under, synes ekstremt godt den lille avstanden ekstra som har kommet under, og jeg merker at bilen har et litt høyere tyngdepnk når jeg kjører den, samt at jeg føler meg litt høyere i den nå :roll:

Etter litt kjøring har jeg ihvertfall finni ut at det trengs stivere fjærer, men vil sikkert subbe litt uansett fordi jeg senker den samtidig :P

#168109  av Corolla T Sport

celicat23 skrev:Hvis det var denne...

http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... G_2093.jpg

...så er det "gamle" bilen min. Savner den litt, men sånn er det alltid når man selger noe.
Den var nice gitt!!! Skjønner veldig godt at du savner den!

#168192  av gnmfr

celicat23 skrev:Hvis det var denne...

http://img.photobucket.com/albums/v398/ ... G_2093.jpg

...så er det "gamle" bilen min. Savner den litt, men sånn er det alltid når man selger noe.
Skjønner at du savner den ja :wink:

Bilde

Bilde

#168197  av celicat23

Hehe. Takker. VELDIG rart å se bilen "min" ett sted jeg ikke har kjørt den :)

Så f**banna høy den så ut da...? jaja. Nok offtopic :)

#168690  av gnmfr

Da har jeg vært å hørt på tte fjærer, 2900 kroner pluss montering... Får se om jeg gjør dette selv eller om jeg setter det bort, gjort det med en kamerat på civic en gang før, og lest en veileder om å gjøre det på rollan, så får se ;) men er litt usikker :P

------------------

Over til neste punkt på ønskelisten da :lol: Styling 8)

Har ekstremt lyst på noe litt råere enn det jeg har nå, men det koster å være mann trur jeg :?

Bakfanger: (måtte skaffa meg 3,5-4" eksos, en på hver side da :P )
http://www.tuningtuning.de/shopA/inc/im ... ge_web.jpg

Forfanger:
Problemet med denne er at jeg må bygge den litt om for å få på spylavæske på lyktene, pluss at det er den gamle grillen på denna, måtte finni på no smart her å :P
http://www.tuningtuning.de/shopA/inc/im ... ge_web.jpg

Sideskjørt:
Måtte nesten hatt disse også, selv om jeg har litt allerde så trur jeg det blir litt vel stor forskjell :P
http://www.tuningtuning.de/shopA/inc/im ... er_web.jpg

Alt må bestillas fra usa, trur det var der det var :P Så frakt og alt blir sikkert grisedyrt, dette blir nok med drømmen den første sommern desverre :( Blir nok bilstereo først da gitt :P

-----------------

Fått på stylinga og lakka den nå eller holder du fortsatt på med dette? ;) Trenger bilder snart, trur det blir vanvittig rått :D

#168698  av celicat23

Hva med dette? Selges av http://www.quality-autoimport.no

*edit* blæh, så nå at det ikke var til facelift modellen :-/
Vedlegg
Corolla%20E12%20pre%20facelift%20savage%20hekkskirt.jpg
Corolla%20E12%20pre%20facelift%20savage%20hekkskirt.jpg (39.01 kiB) Vist 63 ganger
Corolla%20E12%20pre%20facelift%20savage%20front.jpg
Corolla%20E12%20pre%20facelift%20savage%20front.jpg (37 kiB) Vist 65 ganger

#168704  av gnmfr

celicat23 skrev:Hva med dette? Selges av http://www.quality-autoimport.no

*edit* blæh, så nå at det ikke var til facelift modellen :-/
Var fint det der også :D Er vel samma bakfanger som Corolla T Sport har kjøpt seg nå ;) Trur forskjellen bare ligger i forskjermen når det gjelder styling av den nye modellen... Den nye har annen grill og spyla væske... Trur styling passer rett over uansett, men at det trengs litt jobb for å få spylavæska over :lol: Trur grillen passer så lenge du finner den ramma også ;)

Eneste stedet de har styling til faceliften er vel fra tte som jeg har sett hittil :?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 16